[SGW] waar was jou eerste cross ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marielle123

waar was jou eerste cross ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 14:37

Ik ben heel erg benieuwd waar jullie als eerste gestart zijn, en wat een mooie cross is om mee te beginnen..

Alvast bedankt..! Knipoog

Rosalie123

Re: waar was jou eerste cross ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:31

Mijn eerste officiële SGW was in Nijeberkoop. Daarvoor had ik wel eens een onderlinge cross gereden in Roden. Maar denk eigenlijk niet dat Nijeberkoop een goede cross is om mee te beginnen, best nog een lange cross maar goed te doen. Westerbork is niet zo'n moeilijke om mee te beginnen. Voor meer SGW's in jou regio zul je wel reacties krijgen van andere bokkers, ik ben nog niet zo bekend bij heel veel crossen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:32

Het is al wat jaren geleden, dus het kan inmiddels veranderd zijn (ik rijd zelf ook al een tijdje geen SGW meer). Maar mijn eerste cross was in Heino.

Ik vond dat altijd een fijne cross, niet te veel ingewikkelde dingen, echt goed te doen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:38

In nijeberkoop had ik een oefencross gereden
Mijn 1ste officiele was in westerbork.
Vondt het goed te doen.
In jouw regio weet ik het zo eigenlijk niet, heb daar verder geen B paarden of pony's gereden alleen maar L.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:45

Ik ben begonnen in Maarsbergen met mijn paard. Daarvoor heb ik 1x bij Alice getraint. En daar was is heel blij om want het is een vrij pittige cross. Ik heb wel een antal oefencrossen gedaan. En ik kom zelf veel in het Dijkgatbos voor 't water, heuvel, greppels. Met mn pony ben ik begonnen in t Dijkgatbos (Wieringerwerf) Het is een leuke, simpele cross. Dit jaar was mijn 1e Westerbork. Dat is een hele leuke om te beginnen. Heino heeft geen moeilijke sprongen maar is wel allemaal heel smal, dus je moet je gas, rem en stuur wel al goed onder controle hebben. Vlietland is ook een leuke, maar niet echt een om te beginnen. (Net als Maarsbergen eigenlijk, maar MB is wel moeilijker) Texel is ook een leuke, en niet super moeilijk. Nijeberkoop is ook erg leuk, helaas hebben ze daar de oefencross afgeschaft zoals hij was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:57

Vlaardingen Ja (in 1991)

Met Pablo Wieringerwerf (Ede oefencross), Raimaer Gorssel (Putten oefencross) en Laquinta Vlietlanden (Ede oefencross)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:14

Ik ben in Roden begonnen (jaar weet ik zo even niet uit m'n hoofd). Paard kende al wat dus dat scheelde wel.

Met Madine ben ik in Neede begonnen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:30

Met djin in Ede, met Killea in Ambt Delden en met Sims in Etten_leur

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:21

Wieringerwerf was mijn eerste cross.

Verder denk ik dat er veel crossen geschikt zijn als eerste cross.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:50

Met Joery bij de Mosten in Meer (belgië), in Nederland was het in Chaam. En met Risky was het in Etten-Leur.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:51

Diepenheim, wel enkele jaren geleden. Was goed te doen.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:38

mijn eerste cross was SGW vlietlanden, ik reed daarmee met de oefencross voor pony's. zo een 4,5 jaar geleden dacht ik, ik wist echt totaal niet wat een cross inhield en had nog nooit zoiets gezien, deed wel aan springlessen en wedstrijdjes.. een kennis haalde me over om met de SGW mee te doen, en het was echt super gaaf! sindsdien ben ik veel crossen afgegaan en doe ik ook aan trainingen mee Haha!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 08:25

bedankt voor de reacties allemaal. OK dan!

Ik ben nu bezig met cross trainingen bij de knhs en dat gaat heel erg goed. Ook heb ik nu m'n winstpunten in het springen gereden en het afgelopen jaar een paar oefencrosjes gedaan ( Broekland, tripalon laren, tripalon gorssel, holten, en oefencross putten.. Alles mooi uitgereden.
Nu wil ik dit jaar echt een keer gaan startten, ik ga in iedergeval naar Heino niet zo ver weg en moet goed te doen zijn voor de eerste keer.. Alleen dat duurt nog zo lang. Clown Dus misschien hebben jullie nog een ander idee welke cross wat eerder dit jaar is, en welke ook goed te doen is voor de eerste keer..
Nou brand los..! Haha!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:34

Een leuke cross om mee te beginnen in Gelderland is Gorssel. Vriendelijk gebouwd, is 2x mijn debuut geweest.

In Gelderland heb je over het algemeen de crossen in het najaar. Dit jaar hadden we voor het eerst (weer) Markelo in april. Die was zeker ook goed te doen geweest voor een debuut.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:09

Lisse was mijn allereerste oefencross, destijds nog op m'n grote Gelder Lachen Ik was toen pas een jaar of 10/11 en had een jaar crossles gehad bij ons op de vereniging.

Mijn eerste echte SGW was Vlietland. Was een goeie cross om mee te beginnen, m'n zus gaat daar dit jaar ook haar SGW-debuut maken Lachen

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:20

Mijn 'cross carriére' is een beetje apart begonnen: tijdens een stage van 11 maanden in Amerika voor mijn opleiding Technische Bedrijfskunde Clown Tong uitsteken Daar heb ik na het 1e semester een meid leren kennen die in het Amerikaanse selectie team voor de OS heeft gezeten voor eventing. Ze vond me goed genoeg rijden en toen mocht ik 2 van haar paarden rijden omdat ze hulp nodig had. Eentje was haar oude toppaard en de andere was een jonge onervaren quater horse Clown Daar heb ik mega veel geleerd!
Mijn eerste eventing wedstrijd was in april 2003 River Glenn in New Market in Tenessee Haha! Clown daarna heb ik er nog een in het Kentucky Horse Park in Lexington in Kentucky gereden. D

Mijn eerste SGW hier in Nederland was in juni 2005 in Vrouwenpolder. Wel een fijne om mee te beginnen, alleen het water is er niet zo geweldig

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:22

In Neede vorig jaar Lachen

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:57

mijn eertse cross was Princehage

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:16

Met Yentil was dat in Nijeberkoop (En daarvoor een keer oefencross in Roden)
Met Kameel in Wieringerwerf (en daarvoor een keer oefencross in Wieringerwerf)

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:22

vorig jaar in vasse de oefencross super te doen en de gewone cross ook en daar voor geoefend bij smelt in boekelo kun je altijd rijden perfect

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:38

Mijn eerste met Eternal Flame was in Lisse (2004), mijn eerste met Weletha wordt 1 juni a.s. in Oud Karspel.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:30

Marielle: ik heb een vooroordeel maar zeg toch: ga naar de cross in de Vlietlanden, half juni (http://www.eventingzuidholland.nl). En de B-cross in Maarsbergen (eind juni) is ook goed te doen.

Mijn start was dce oefencross op Duindigt, alweer een tijdje geleden. Mijn eerste "echte" cross was in 2005, Ambt-Delden. Geen aanrader, maar ik heb 'm gelukkig niet meer op de kalender gezien.

Groeten, Paul

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:51

September vorig jaar in Gorssel, was erg leuk!!!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:40

mijn eerste cross die ik reed was indoor wanroij, en de eerste buiten was chaam met beide pony's

ziggemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:53

Mijn eerste cross was in Princenhage. Is zeker goed om te doen!