Nou mijn vraag... Hoe hebben jullie je eerste western les ervaren? Graag alle details! Ben benieuwd hoe het na deze les is verlopen en hoe lang je nu al western rijd etc.
Klets maar raak!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik vond het super! 

recreatief. heb westernzadel, wil dat zeggen dat je dan ook western rijdt?
ikenindi schreef:ik doe vanalles watrecreatief. heb westernzadel, wil dat zeggen dat je dan ook western rijdt?
Maar afwisseling is altijd leuk. 
ikenindi schreef:ik rijd t meeste buiten gewoon, dus niet echt dressuur/springen/western ofzo... wil wel western gaan rijden, maar moet eerst t paard er wat meer aan toe zijn

. Je gaat nu ook door in de western?
. In die 2,5 jaar western heb ik al zoveel bijgeleerd t.o.v. de 10 jaar engels. Dat komt denk ik mede doordat de lessen vaak prive of in kleine groepen worden gegeven (verder is het natuurlijk afhankelijk van waar je engels les hebt gehad, zo heb ik vroeger heel lang op een manege gereden waar je na een paar jaar niet meer verder kwam).
. In m'n profiel staat m'n hele lesgeschiedenis van 2,5 jaar
, in die korte periode heb ik al op behoorlijk wat plekken gezeten door bepaalde omstandigheden zoals stoppen met lesgeven, verkoop paard, verhuizing waardoor de afstand te groot werd etc.
. ikenindi schreef:hij is en zij, en ze is bijna 4. maar er is even wat tussen gekomen, dus kan niet intrensief met haar rijden ofzo. voorlopig voornamelijk stapritjes...

) Het enige probleem, het was een westernstal. Maar eens een lesje geprobeerd, en ik wist meteen dat dit mijn ding was. 15 jaar dressuur en springelsjes gehad, maar dat boeide me echt niet. ( ik ging liever met/zonder zadel en met lang teugeltje in het bos rijden) De eerste westernles was echt een opluchting dat ik mijn teugels mocht loslaten. Maar ook moeilijk, want bij dat paardje mocht je je teugels echt niet vastnemen, dat was dan ook weer een uiterst geval... (paardje gaat lopen, en je mag je teugels niet aanraken, hmmmmm
)

! Je hebt inderdaad een ontzettend leuk paard, ik kan mij voorstellen dat je er gelijk verliefd op bent geworden. Ik kan alleen maar hopen dat het ook ooit voor mij zo zal zijn, maar eerst nog maar eens een paar lessen nemen
.