8 uur vertrek, groom opgehaald en op naar Neerharen waar we als één van de eerste aan kwamen.
Een fijne uitleg op het secretariaat volgde en toenwas de meeste spanning wel weg.
Toen moesten we wachten op ons teammaatje die helaas wat moeite had met haar paard laden.
Die zag de bui al hangen
Na kennismaking(we kenden elkaar alleen van bokt
)gauw de paarden gepakt en naar de vetgate.Spatter had een hartslag van 43 dus dat was goed!
Om 11.20 vertrokken we dan echt en we waren gewaarschuwd voor veel bagger in de eerste 3 km, nou die waren er ook.
Gelukkig gingen we daarna de "berg" op en kregen we mooie droge zandpaden, 1 hele stijle afdaling
en verder ging het weer.De beek bleek voor spatter totaal geen probleem, dapper paardje, helaas vond mijn teammaat haar paard het niks en moest ze afstappen en sopte ze voort in haar schoenen.
Via het grote viaduct kwamen we op de hei waar we helaas door gingen over een grote asvaltweg.
Ondertussen stroomde regen al ruim een half uur naar beneden en ook al stopte het af en toe even, de rest van de rit hield het niet meer op.
We waren blij toen we bordje 20km zagen, we waren over de helft, we zouden het wel redden.
Ook de paarden leken wel stal te ruiken want ze gingen duidelijk sneller en vlotter.
Onderweg hoorde ik af en toe een raar geluid en bleek mijn teammaatje weer te proberen een souvenire mee naar huis te nemen.
De ééne keer een tak de andere keer een heel verkeersbord
(is blijven staan al was het niet recht).Ook bij de 2de keer beek werd het soppen voor mijn teammaatje.
Bijna terug nog wat tempo gereden maar helaas kwamen we niet meer op tijd binnen voor mijn teammaatje.
Toch waren we beide tevreden, de rit goed uitgereden ondanks het slechte weer en de barre blubberwegen onderweg.
Bij de vetgate bleek spatter een hartslag te hebben van 38 en meneer had al weer praatjes genoeg.
We hebben veel lol gehad , spatter liep alles erg gemakkelijk dus we starten zeker weer!
teammaatje was trouwens willeke-nijs

Sinds maart vorig jaar, maar ik had nog niks gepost. Nu wel