Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nestle schreef:Dit is het forum aangepast rijden.maar waarom kan je geen beenhulp geven?
en anders missien op stem

smokey17 schreef:Vraag eens een valide ruiter haar een paar keer per week te gaan rijden. Dan voornamelijk de galop. Laat de ruiter elke keer dat ze aangalopperd een commando geven. bv. hophop(paardje in galop hihi). Dus elke keer dat ze aandrijft voor de galop, hetzelfde commando gebruiken. Blijf dit net zolang doen, tot het paard snapt dat hij bij hophop in galop moet. maar wel net zolang door gaan tot hij het echt goed snapt.
Hij moet de link gaan leggen van hophop en ik moet in galop.
Je kunt testen of hij het goed snapt door het aan de longe te proberen. Of vrij in de bak.
Snapt hij het perfect, dan zal hij het bij jou onder het zadel ook doen.
maar onthoudt wel dat hij dit niet in 1 dag zal leren! Geduld hebben dus!
En ja wat dat zitten betreft. Friezen staan nou niet echt bekent om hun heerlijke vlakke galop.... enige tip die ik je kan geven is goed achterover gaan zitten, en je niet overeind houden aan de teugels!!
) is vroeger gevallen en heeft nu een scheve heup, en we zijn nu druk bezig om te zorgen dat ze weer voldoende spieren in haar achterhand krijgt. Er kunnen nu namelijk alleen maar lichte mensen op rijden. 

silfie35 schreef:Ik zat net te denken: als ik haar over een poosje weer voor de kar ga rijden, kan ik haar dat toch ook gewoon goed leren. Dat als ik ze zover heb dat ze gallopeerd dat ik dan zoiets als: voorwaarts galop" zeg.. En aan de longeerlijn kan ik het ook oefenen!!
geluidje.
ikenindi schreef:silfie35 schreef:Ik zat net te denken: als ik haar over een poosje weer voor de kar ga rijden, kan ik haar dat toch ook gewoon goed leren. Dat als ik ze zover heb dat ze gallopeerd dat ik dan zoiets als: voorwaarts galop" zeg.. En aan de longeerlijn kan ik het ook oefenen!!
ik zou een kortere klank gebruiken;)

smokey17 schreef:tja een scheve heup is niet erg bevoordelijk. En dan ook op een misschien niet even soepele manier moeten aanspringen in galop met een invalide persoon die misschien niet helemaal mee kan komen de 1e keer....
tja ik blijf erbij. flink oefenen met een valide persoon op stemcommando laten aanspringen in galop.
Wat doen jullie nu precies om de heup te trainen? En wat voor begeleiding krijg je hierbij?