Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, clinics etc. zodat je geen wedstrijd van een ander hoeft te verpesten.
Wat een ander doet, moet 'ie lekker zelf weten.
). Maar een excuus als 'hij bokt altijd in de galop' gaat er bij mij niet in

Ik vind dat je zelf moet weten wanneer je voor het eerst op een wedstrijd start, als je ten minste ja paard maar onderr controle kunt houden.
Je moet het dus niet voor een ander verzieken
, vooral veel plezier hebben in het (werdstrijd)rijden. Het geeft niks als je nog niet helemaal in topvorm bent, als je aan het einde van de wedstrijddag zelf maar tevreden bent en een leuke dag hebt gehad.
Jos schreef:1.wanneer kan je volgens jullie gaan starten op een wedstrijd?
2.en in welke klasse?
3.aan welke eisen moet je als ruiter voldoen?
XoNo schreef:Ligt er een beetje aan. Ik heb meerdere mensen in de pleasure gezien die het verziekten voor de rest...dan vind ik dus dat je NIET moet starten.
Verder...ik denk dat iedereen die een beetje zijn paard onder controle kan houden, mag starten. ALS ik ga starten met Salty, zal ik geen hoge punten scoren, maar het gaat mij ook om het plezier en de ervaring die je ermee op doet.
Als jij je paard onder controle hebt, welke snelheid dan ook, is het nog altijd beter dan wanneer je je paard niet onder controle hebt. Als jij weet dat je paard ongecontroleerd scheurt, moet je niet starten.