[WN] L2 ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EllyStel

L2 ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:35

Tot nu heb ik het een beetje gevolgd van hoeveel er mee doen in wedstrijden, ik merk dat L3 heel druk bezet is en dat L2 en L1 mondjes maat is en daarom word L2 met L1 samen gevoegd, ik zelf ben een L2 ruiter of in andere worden een amateur en heb altijd er voor gekozen om niet in de open te starten omdat ik mezelf niet goed genoeg vond om met profs te rijden maar als ik het nu goed begrijp en zie op verschillende wedstrijden word L1 en L2 samen gevoegd dus toch amateurs met open ruiters. Nog een punt .... het is nu ook moeilijk om in te schatten hoe laat alles begint. Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik dacht dat je alle onderdelen moet uitschrijven op wedstrijden en volgens mij gebeurd dit niet als je samen gaat voegen.

calemity_jane

Re: L2 ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:45

je heb wel gelijk denk ik maar, zoals afgelopen zondag was volgens mij alleen ilse met yorel een l1 ruiter kan dus ook niet in haar eentje starten. Het is denk voor iedereen een beetje verwarrend en de starttijden ook zo bleek oosterwolde uit telopen en de kalverhoek was ook een klein beetje paniek voor sommige.
We kunnen het natuurlijk ook even de tijd geven.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:46

Wat heeft dit met Western evenementen te maken?
Of begrijp ik iets niet? Nagelbijten / Gniffelen

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:48

Ik ben geen L1 ruiter hoor Knipoog! (Heb inmiddels wel genoeg punten om in de L1 te mogen starten, maar ben nog steeds L2 Tong uitsteken). Er was afgelopen zondag geen enkele L1 ruiter aanwezig. Geloof dat het slechts 1 keer is voorgekomen (in Oosterwolde was t geloof ik) dat er een aparte L1 klasse is uitgeschreven. Verder is alles tot nu toe samengevoegd
Laatst bijgewerkt door Yorel op 18-03-08 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:49

nee moet denk maar even naar algemeen. De ts dacht dat het hier moest omdat het om wedstrijden gaat

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:49

nou hoe ik daarbij kom weet ik ook niet sorry. Dan was alleen de reining samengevoegd.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:59

Het kwam regelmatig voor dat in de reining ik mijn paard in de amateur klasse startte en een prof in de open. Betekent dit dat het dan bij samenvoegen van L1 en L2 het paard dus ook 2 keer kan starten met een andere ruiter?

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:44

Das een goeie!!!!!!!! ik heb geen flauw idee hierover, misschien geeft iemand wel een antwoord die het weet.

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:35

hoi crow! dat zal je wel denken dan!! ben ook benieuwd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:34

WN-EV is echt voor evenementen en clinics, ik verplaats hem even naar WN-AM Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:35

@Crow: als hetzelfde paard door 2 ruiters gestart wordt en die 2 klassen worden samengevoegd kun je niet niet allebei starten, of je moet een duo-zadel hebben Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:03

Dime schreef:
ik zelf ben een L2 ruiter of in andere worden een amateur en heb altijd er voor gekozen om niet in de open te starten omdat ik mezelf niet goed genoeg vond om met profs te rijden maar als ik het nu goed begrijp en zie op verschillende wedstrijden word L1 en L2 samen gevoegd dus toch amateurs met open ruiters.

Nee, L2 en L1 ruiters. Am en Prof hebben we niet meer bij de Wran. Het systeem moet nog groeien naar een goede verdeling, geef het even een jaar de kans.

Dime schreef:
Nog een punt .... het is nu ook moeilijk om in te schatten hoe laat alles begint.

Dat was altijd al zo, gewoon op tijd zijn.

Dime schreef:
Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik dacht dat je alle onderdelen moet uitschrijven op wedstrijden en volgens mij gebeurd dit niet als je samen gaat voegen.

Volgens het regelboek:
Citaat:
100. Iedere wedstrijd moet afzonderlijk worden bekendgemaakt en worden goedgekeurd door de WRAN. De WRAN zal de goedgekeurde wedstrijden indelen in één van de volgende wedstrijdcategoriën:
A: Wedstrijden met het complete aanbod van wedstrijdonderdelen en klassen;
B: Wedstrijden met het alle wedstrijdonderdelen in alle klassen zonder de vee-onderdelen;
C: Wedstrijden met een deel van de wedstrijdonderdelen in alle klassen, waarbij klassen samengevoegd zouden kunnen worden;
D: Wedstrijden met een beperkt deel van de wedstrijdonderdelen in de laagste klassen

Dus allleen met A of B wedstrijd zul je alle onderdelen en alle klassen vinden, in C en D hoeft dat niet zo te zijn.

crow schreef:
Het kwam regelmatig voor dat in de reining ik mijn paard in de amateur klasse startte en een prof in de open. Betekent dit dat het dan bij samenvoegen van L1 en L2 het paard dus ook 2 keer kan starten met een andere ruiter?

Als die prof L1 is en jij L2 dan kan dat inderdaad.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:05

Tja, het is volgens wel zo dat Level 1 en 2 wel worden uitgeschreven, maar als er in beide rubrieken, als voorbeeld, maar 3 ruiters starten, worden deze 2 samengevoegd.

Als Level 2 ruiter moet je dan dus rijden met c.q. tégen professionals Verdrietig
Ze kunnen dan wel zeggen: Ja, maar het niveau wordt aangepast naar de Level2 ruiters, dat houdt dus in dat de Level 1 ruiter het alleen maar makkelijker krijgt!
Zij rijden dan toch "onder" hun kunnen?

Hoewel, in het tijdperk Beginner-Amateur-Open waren er toch ook genoeg Open ruiters die voor de "training" hun paard ook in de Amateurklasse startten; voor de beginnende "Amateur" ruiters echt niet leuk Verward , je wilde graag kijken hoever je was met je paard door met ruiters van je eigen niveau te rijden; niet tegen (semi-)professionals die ik weet niet hoeveel Nationale en Internationale wedstrijden zijn gestart.

Natuurlijk, het is altijd "het moment van de dag" maar een stukje ervaring speelt toch ook zeker mee.
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.. Knipoog

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:07

Hi Rom, waren we tegelijk aan 't schrijven Go jij! Go jij! Doei, doei

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:23

DubbelDun schreef:
@Crow: als hetzelfde paard door 2 ruiters gestart wordt en die 2 klassen worden samengevoegd kun je niet niet allebei starten, of je moet een duo-zadel hebben Haha!

Ik zie nu dat het over reining gaat, in dat geval kan het dus wel. Had pleasure in het hoofd zitten Bloos

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:25

Nou, het niveau van de open c.q. profs bij de wran is zeker niet altijd zoveel hoger dan de amateurs. Vaak nog andersom Knipoog

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:11

dropje2 schreef:
Hoewel, in het tijdperk Beginner-Amateur-Open waren er toch ook genoeg Open ruiters die voor de "training" hun paard ook in de Amateurklasse startten; voor de beginnende "Amateur" ruiters echt niet leuk Verward , je wilde graag kijken hoever je was met je paard door met ruiters van je eigen niveau te rijden; niet tegen (semi-)professionals die ik weet niet hoeveel Nationale en Internationale wedstrijden zijn gestart.

Naar mijn beste weten hebben "open" ruiters NOOIT in de Amateur mogen starten ook niet als training, wel in b.v. Fool m School m ( en misschien op sommige "wilde wedstrijden" buiten mededingen ) dus dat kan haast niet dropje.
Amateurs konden overigens weer wel in de open starten.

Een beginnend amateur is nu, in het huidige levelsysteem, een L3 ruiter, zodat deze nooit meer tegen L1 ruiter ( open ) hoeft te rijden, dus die situatie zul je niet meer tegen komen.
De gevorderde amateur ( L2 ) zal soms met de samevoeging van de L1 en L2 wel eens tegen de "open" ruiters moeten maar ja das alleen maar mooi om te kijken of je misschien toch al tegen dit nivo aan zit, toch ?

( en ook Internationale ruiters zijn er in veschillende nivo's hoor en niet allen Prof of semi prof )

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:14

crow schreef:

Ja, en in het ergste geval, moet jij ( als L2 ruiter ) na je proef van je paard af springen en snel de teugels over geven aan diegene die jou paard ook start ( als L1 ruiter ) omdat die direct na jou moest starten Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:21

Skuye schreef:
Een beginnend amateur is nu, in het huidige levelsysteem, een L3 ruiter, zodat deze nooit meer tegen L1 ruiter ( open ) hoeft te rijden, dus die situatie zul je niet meer tegen komen.
Theoretisch klopt het wel, maar gezien het feit dat er 'open'-ruiters zijn die zich hebben laten teruglevelen tot L2* is het wel degelijk mogelijk dat deze L2-ruiters met een jong paard nu L3-mogen starten en daar dus de standaard L3'ers tegenkomt.

(*immers 1 level 'zakken' kon iederen die dat graag wilde)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:01

DubbelDun schreef:
Theoretisch klopt het wel, maar gezien het feit dat er 'open'-ruiters zijn die zich hebben laten teruglevelen tot L2* is het wel degelijk mogelijk dat deze L2-ruiters met een jong paard nu L3-mogen starten en daar dus de standaard L3'ers tegenkomt.

Nou en? Het zijn geen open ruiters meer, maar L2 ruiters.

Dat hele beginner/amateur/open systeem is bij de wran absoluut niet meer van belang.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:09

Het naamplaatje is anders, maar het blijft een 'hogere' ruiter waar je tegen rijdt.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:02

Nou en dat is altijd al zo geweest bij de wran. Als je dat niet wilt moet je niet starten

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:12

DubbelDun schreef:

(*immers 1 level 'zakken' kon iederen die dat graag wilde)

Dit duurt dan maar een jaartje ( aangezien die mensen als ze inderdaad zoon hoog level zouden hebben binnen een mum van tijd genoeg punten hebben om naar L1 te "moeten" verhuizen )
Zo niet dan hebben ze zich zelf waarschijnlijk wel goed ingeschat en horen ze in L2 thuis en niet in L1, its as simple as that, toch ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:18

@Skuye : kan gaan zoals je zegt. Maar voor hetzelfde geldt wordt het jonge paard verkocht (het is een trainer tenslotte) en de volgend gekocht en weer in de L3 gestart.
Als deze persoon (die dus L2 start) zelf niet zoveel start op het L2-paard zal hij/zij dus net genoeg punten rijden om in de L2 te mogen blijven.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:30

DubbelDun schreef:
Het naamplaatje is anders, maar het blijft een 'hogere' ruiter waar je tegen rijdt.

Nee, een open ruiter die zich in de L2 heeft laten zetten is geen 'hogere' ruiter, maar gewoon een L2 ruiter.