Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! (Heb inmiddels wel genoeg punten om in de L1 te mogen starten, maar ben nog steeds L2
). Er was afgelopen zondag geen enkele L1 ruiter aanwezig. Geloof dat het slechts 1 keer is voorgekomen (in Oosterwolde was t geloof ik) dat er een aparte L1 klasse is uitgeschreven. Verder is alles tot nu toe samengevoegd
Dime schreef:ik zelf ben een L2 ruiter of in andere worden een amateur en heb altijd er voor gekozen om niet in de open te starten omdat ik mezelf niet goed genoeg vond om met profs te rijden maar als ik het nu goed begrijp en zie op verschillende wedstrijden word L1 en L2 samen gevoegd dus toch amateurs met open ruiters.
Dime schreef:Nog een punt .... het is nu ook moeilijk om in te schatten hoe laat alles begint.
Dime schreef:Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik dacht dat je alle onderdelen moet uitschrijven op wedstrijden en volgens mij gebeurd dit niet als je samen gaat voegen.
Citaat:100. Iedere wedstrijd moet afzonderlijk worden bekendgemaakt en worden goedgekeurd door de WRAN. De WRAN zal de goedgekeurde wedstrijden indelen in één van de volgende wedstrijdcategoriën:
A: Wedstrijden met het complete aanbod van wedstrijdonderdelen en klassen;
B: Wedstrijden met het alle wedstrijdonderdelen in alle klassen zonder de vee-onderdelen;
C: Wedstrijden met een deel van de wedstrijdonderdelen in alle klassen, waarbij klassen samengevoegd zouden kunnen worden;
D: Wedstrijden met een beperkt deel van de wedstrijdonderdelen in de laagste klassen
crow schreef:Het kwam regelmatig voor dat in de reining ik mijn paard in de amateur klasse startte en een prof in de open. Betekent dit dat het dan bij samenvoegen van L1 en L2 het paard dus ook 2 keer kan starten met een andere ruiter?
, je wilde graag kijken hoever je was met je paard door met ruiters van je eigen niveau te rijden; niet tegen (semi-)professionals die ik weet niet hoeveel Nationale en Internationale wedstrijden zijn gestart.
DubbelDun schreef:@Crow: als hetzelfde paard door 2 ruiters gestart wordt en die 2 klassen worden samengevoegd kun je niet niet allebei starten, of je moet een duo-zadel hebben
dropje2 schreef:Hoewel, in het tijdperk Beginner-Amateur-Open waren er toch ook genoeg Open ruiters die voor de "training" hun paard ook in de Amateurklasse startten; voor de beginnende "Amateur" ruiters echt niet leuk, je wilde graag kijken hoever je was met je paard door met ruiters van je eigen niveau te rijden; niet tegen (semi-)professionals die ik weet niet hoeveel Nationale en Internationale wedstrijden zijn gestart.
crow schreef:Het kwam regelmatig voor dat in de reining ik mijn paard in de amateur klasse startte en een prof in de open. Betekent dit dat het dan bij samenvoegen van L1 en L2 het paard dus ook 2 keer kan starten met een andere ruiter?
Skuye schreef:Theoretisch klopt het wel, maar gezien het feit dat er 'open'-ruiters zijn die zich hebben laten teruglevelen tot L2* is het wel degelijk mogelijk dat deze L2-ruiters met een jong paard nu L3-mogen starten en daar dus de standaard L3'ers tegenkomt.Een beginnend amateur is nu, in het huidige levelsysteem, een L3 ruiter, zodat deze nooit meer tegen L1 ruiter ( open ) hoeft te rijden, dus die situatie zul je niet meer tegen komen.
DubbelDun schreef:Theoretisch klopt het wel, maar gezien het feit dat er 'open'-ruiters zijn die zich hebben laten teruglevelen tot L2* is het wel degelijk mogelijk dat deze L2-ruiters met een jong paard nu L3-mogen starten en daar dus de standaard L3'ers tegenkomt.
DubbelDun schreef:Theoretisch klopt het wel, maar gezien het feit dat er 'open'-ruiters zijn die zich hebben laten teruglevelen tot L2* is het wel degelijk mogelijk dat deze L2-ruiters met een jong paard nu L3-mogen starten en daar dus de standaard L3'ers tegenkomt.
(*immers 1 level 'zakken' kon iederen die dat graag wilde)
DubbelDun schreef:Het naamplaatje is anders, maar het blijft een 'hogere' ruiter waar je tegen rijdt.