[SGW] VERSLAG TRIPALON GORSSEL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

VERSLAG TRIPALON GORSSEL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 16:57

Zo ik zal dan maar beginnen. Ik ben er net weer. Ik heb mijn kont goed nat gekregen, maar dat heeft de pret niet kunnen drukken.

Zat er vanmorgen zwaar over na te denken om de dressuur te laten schieten, maar we zijn geen mietjes en de vlechten zaten er niet voor niks is....

Was erg tevreden. Had al een hele tijd geen proef meer gereden, maar meneer gedraagde zich netjes. Ondanks dat hij de crossers kon zien, bleef hij mooi bij mij. De baan was zoals verwacht glibberig en zwaar en daar liep hij ook naar. Hij was echter niet speedy en spooky dus ik was erg tevreden. Jury vond het ook een nette proef. Helaas geen winstpunt 178 punten, maar mijn gevoel was belangrijker!

Daarna even terug op de vrachtwagen (heb het ding de hemel in geprezen, kon namelijk lekker droog op- en afzadelen. Ik heb even gauw een kleine boodschap gedaan en een warme chocomelk gedronken. Kon tevens het parcour bekijken en daarna snel weer gezadeld. Meneer was erg druk en enthousiast. Hij wist heel goed wat we nu gingen doen. Voor de start nog een enorme plensbui op ons hoofd gehad, waardoor we dus allebei zeiknat waren. Zat te soppen in mijn onderbroek...

Heerlijk crossje gereden, met een langsloper op 3. Was mijn eigen schuld. Was met iemand aan de praat en voordat ik wist was de hindernis eral. Door de slechte bodem ook geen moeite gedaan hem erover te drukken. Netjes opnieuw aangereden en nu sprong hij wel.

Waterbak heerlijk in galop genomen en daarna weer terug naar draf. Verder dus foutloos rond. Bij thuiskomst bleken wij de eerste te zijn en konden dus meteen het parcour springen. Ook hier foutloos, hoewel ik soms het idee had hij niet echt de moeite nam om te springen.

Ik ben geheel tevreden en vond het weer een geslaagde dag, ondanks de regen. Heb nergens op gewacht, maar ben heel saai direct door gegaan naar huis....

En hoe hebben jullie gereden????

IndianSummer

Re: VERSLAG TRIPALON GORSSEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:57

Waar is de rest Haha! ?

Egnie; Jammer dat je geen wp had met de dressuur! Super van je cross en springparcours!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:37

Zo, ik ben er ook net weer.
Ik heb de hele dag op de rekenkamer gezeten, dus als er iets is mis gegaan met de uitslag is het mijn schuld...

Ik vond het een zeer geslaagde dag!
Uiteraard jammer dat het de hélé dag heeft geregend, maar ja wanneer het gaat regenen heeft helaas niemand voor het uizoeken.
Ik hoop dat iedereen die mee heeft gedaan ook een leuke en leerzame dag heeft gehad!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:45

Ik ben er vanmiddag een paar uurtjes geweest, idd erg jammer van de vele regen - zeker na twee dagen mooi weer - maar helaas kun je het weer niet beïnvloeden. Hopelijk was het voor de deelnemers en de organisatie toch een leuke wedstrijd!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:46

Meld zich nog iemand die goed is verzopen Clown
dressuur ging aardig netjes, ondanks de zeer slechte bodem, maar dom blijven rijden 192 ptn. dat beloofd weer wat voor mijn komende dressuurwedstrijd!
Verder in de cross, gezellig met zn 3-en, heel gezellig en 1 weigering, op de laatste, dacht dat ik er al was en was er niet helemaal bij...
en met springen helaas een weigering, afstand klopte, maar mevrouw ging de ankers in...
maar het was een leerzame dag

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:13

Ik ben ook net terug. Was voor mijn hengst de eerste wedstrijd ooit! Eerst had hij erg moeite met zijn hormoontjes, maar daarna deed hij het super! De cross was fantastisch! Hij sprong alles foutloos zonder weigering of aarzeling! Met springen haakte hij op sprong 4 af. Maar dat vond ik niet erg. Het was genoeg geweest voor hem! Hij had het super gedaan en was doodop!
Heb ondanks de regen toch een hele leuke dag gehad!
Heeft iemand misschien nog foto's genomen van een brullende zwarte arabische volbloedhengst? haha
Groetjes!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:14

Volgens mij zat ik in de verkeerde ring met dressuur; had 174. Nogal een tegenvaller.

Maar we kwamen natuurlijk voor de cross en het springen. Deze beide foutloos gereden. Ging lekker!
Heb een leuke dag gehad, wel helemaal natgeregend maar was toch erg geslaagd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:16

Ik ben ook alweer een tijdje terug.

Dressuur ging eehmm ja wat kan ik daar van zeggen. Ik heb geprobeerd er wat van te maken. Wel aardig gelukt Ja Had 195 punten.
Crossen was ik foutloos en springen ook, ondanks dat ik de dubbel op 2 galopsprongen heb gedaan Huilen van het lachen

Hoeveel punten kon je voor de cross maximaal krijgen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:21

Ik had 160 in de cross. Had geen weigeringen of iets dergelijks.

@Chariklia ; heb je paardje wel gezien; wat een plaatje zeg!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:23

Ik had 159, maar zou niet weten waar ik dan 1 punt zou missen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:25

Misschien te snel in het staptraject??

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:30

karen & bianc, wisten jullie dat wij dat laatste stuk na de laatste hindernis toe moesten stappen ipv galloperen.. Zeg maar waar die trailers staan Huilen van het lachen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:13

Chariklia schreef:
Ik ben ook net terug. Was voor mijn hengst de eerste wedstrijd ooit! Eerst had hij erg moeite met zijn hormoontjes, maar daarna deed hij het super! De cross was fantastisch! Hij sprong alles foutloos zonder weigering of aarzeling! Met springen haakte hij op sprong 4 af. Maar dat vond ik niet erg. Het was genoeg geweest voor hem! Hij had het super gedaan en was doodop!
Heb ondanks de regen toch een hele leuke dag gehad!
Heeft iemand misschien nog foto's genomen van een brullende zwarte arabische volbloedhengst? haha
Groetjes!

Had je een rood dekje?? Ik wist niet of jij het was en heb ook geen foto trouwens Clown

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:15

Mijn dressuur ging heel slecht. Ik ben door de ring gestuiterd en er ook uit Haha!
De cross ging helemaal super, 1 weigering op de balen. En dat terwijl ze een maand geleden voor het eerst een vaste hindernis zag.
En 1 balkje in het springparcours, wat voor ons ook erg fijn is voor het vertrouwen na 2x binnen onderuit te zijn gegaan.

Dus ik heb een onwijs geslaagde dag gehad, vond het top!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:17

volgens mij heb ik jou wel voorbij zien komen, maar weet het ook niet meer... had jij je trailer aan de weg staan, achteraan...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:19

Jup stond bijna achteraan. (nog 1 achter ons)
Aan de foto's in je profiel te zien heb ik jou ook zien rijden Clown

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:20

@Chariklia:
Jouw heb ik inderdaad gezien. Bij het springen. Je pony wilde niet naar buiten en mijn groom heeft je geholpen door hem aan zijn hoofdstel vast te pakken. Hij had het ook echt gehad. Gezien jouw drukken op hem. Hij kon volgens mij geen boe of bah meer zeggen...

Ik werd net gebeld door mijn mederijdster. Blijkt dat ik nog prijs had. Ik was 6e in ring 4. Had ik dus echt niet gedacht, aangezien ik niet eens een winstpunt reed bij de dressuur. Echter de hoogste in de dressuur had iets van in de eind 190 dus heel erg hoog is er niet geschreven...

Had al een fijn gevoel en dat is nu allen maar bevestigd! Wel jammer dat nu ik een keer prijs had ik er niet was om hem af te halen. Ik was echter zo nat geworden dat ik maar 1 ding wilde en dat was een hele warme douch!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:20

dan schrok jou paard van mij, toen ik een poging deed om de modder van mijn singel af te krijgen Clown
en later reed je weer voorbij toen had ik 2 paarden in de hand!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:23

Dela schreef:
dan schrok jou paard van mij, toen ik een poging deed om de modder van mijn singel af te krijgen Clown
en later reed je weer voorbij toen had ik 2 paarden in de hand!

Dat eerste weet ik niet (ze schrok van alles Clown), dat tweede wel. Een leuke rode en donker blauwe (?) deken.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:26

uhm denkt....
volgens mij wel ,in ieder geval wel rood.. waren de paarden van teegee en casirask Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:26

Haha oke Haha! Nou dan heb ik je wel gezien Clown_

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:28

had 157 punten in de cross gehaald, dus had het wel goed gedaan op de balen Tong uitsteken die van mij twijfelde daar enorm,maar kon haar wel doordrukken!
en geen fout berekend in het stapgedeelte Tong uitsteken

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:30

Dela schreef:
karen & bianc, wisten jullie dat wij dat laatste stuk na de laatste hindernis toe moesten stappen ipv galloperen.. Zeg maar waar die trailers staan Huilen van het lachen

Ja, ik had al gevraagd waarom ik 10 punten aftrek op mn cross had gekregen. Was wel foutloos namelijk. Zei een vrouw dat het kon liggen aan het staptraject na hindernis 7. Ik heb daar hetzelfde gedaan als jou en Karen.. Jij bedoeld na de laatste hindernis? Daar ben ik ook op hetzelfde punt gaan draven en galopperen als jullie. Alleen heb ik wel aftrek van punten, Karen de volle 160, en jij had ook 157. Dus daar baal ik wel flink van. Anders was ik 4e geweest.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:32

voordat we naar de laatste hindernis heen gingen, hadden we dat zandpad richting manege, dat was een verplicht stapstuk en wij gingen daar in galop.. Maar volgens mijn pa heeft ze daar niets gerekend.. die stond er namelijk naast.. ik had daar mijn 3 punten aftrek door de weigering...
wel vreemd dan..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:34

Wij hebben dat stuk ook niet gestapt? Nagelbijten / Gniffelen Ik heb niet eens een stapbord gezien daar Bloos