[WN] Western "maneges"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heididvs

Western "maneges"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:12

Ik ben sinds kort begonnen met het leen van het boek "Go west" van Antje Holtappel, omdat ik met mijn arabiertje graag een (goede) start in het westernrijden wil maken. Nu weet ik dat, omdat ik er zelf ook een leek in ben, ik heus wel een paar lessen nodig heb voor ik het een beetje onder de knie heb en ik mijn paard dingen kan gaan (aan)leren zonder dat ik het/hem verknal.

Nu is mijn vraag dus of iemand van jullie een redelijke western stal/manege weet waar ik tegen een redelijk tarief een paar lessen kan volgen of zelfs permanent les kan nemen. Ik woon in Slagharen (ong. 40km ten oosten van Zwolle), zouden jullie mij kunnen aanraden welke stal/manege ik wel en juist niet moet hebben en of het überhaupt kan?

Marith_Ov

Re: Western "maneges"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:44

In Den Ham bij manege De Bosruiters worden westernlessen gegeven, maar alleen op eigen paard. Er staan daar geen les paarden.

Hier een link van de vereniging: http://www.easternspirit.nl/

heididvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:01

Even iets erbij, aangezien mijn arabiertje heel erg schigtig is vind ik het geen goed idee om zelf met hem naar lessen te gaan, het moet dus liefst wel een stal zijn waar ik op een les pony/paard kan lessen.

Toch heel erg bedankt voor je reactie tammie!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:48

kijk eens in de sticky voor adressen van stallen/maneges

heididvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:58

ook een idee;)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:48

Zins wanneer leer je rijden uit een boek

heididvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:14

MSQuincyTE schreef:

Oh, rijden kan ik wel hoor! Maak je daar maar niet druk om.

Het gaat mij erom dat ik nu Engels, IJslands, Hepfling en daarbij ook allemaal bitloos rijdt en dat ik mijn arabiertje graag western wil gaan rijden.

Het komt op hetzelfde neer als wanneer je NH wil gaan doen en dan een boek over NH gaat lezen en vervolgens probeert dat toe te passen.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:15

MSQuincyTE schreef:

leer jij eens goed Nederlands

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:28

@Heididvs: let maar niet op MSQuincyTE, die kan het al en hoeft geen les meer Clown

Als je wilt lessen op goed getrainde westernpaarden, kan ik je van harte de Silver Ranch in Oosterwolde (zie sticky voor adres en website) aanraden Ja Ik vind dat daar op een heel fijne en rustige manier instructie wordt gegeven.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:50

of de WSW in Marum. hele makkelijke en betrouwbare lespaarden en goede instructie.
zie ook sticky voor adres.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:48

kjcm schreef:
MSQuincyTE schreef:

Nee waaom, ik schrijf zoals ik denk dat het moet daar heb jij helemaal niks mee nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:21

Een beter bokt begint bij jezelf mensen, lief zijn voor elkaar dus Vork

Ik zou als ik jou was even in de sticky kijken naar meerdere maneges bij jou in de buurt. Dan maak je gewoon wat afspraken voor proeflessen op manegepaarden Lachen Let wel: Thuis je paard alles zelf aanleren is heel moeilijk, in het boek lijkt het makkelijk maar met een paard dat het niet kent word het wat zwaarder. Ik zou toch wel gaan kijken om met je paard les te nemen, zo weet je zeker dat als je de knoppen erop zet dat je het goed doet. En je voorkomt ook evt blessureleed omdat je het onder begeleiding van een ervaren iemand doet. Als je hem zelf rijd kan je ook zelf het tempo aangeven en die schrikkerigheid kan hij best wel afleren. De eerste keren zal hij gespannen zijn maar het went wel Lachen

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 05:59

MSQuincyTE schreef:
kjcm schreef:

Nee waaom, ik schrijf zoals ik denk dat het moet daar heb jij helemaal niks mee nodig

niet zo happen MSQuincyTE.. daar doe je jezelf geen eer aan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:43

Miss_Montana schreef:
Ik zou toch wel gaan kijken om met je paard les te nemen, zo weet je zeker dat als je de knoppen erop zet dat je het goed doet. En je voorkomt ook evt blessureleed omdat je het onder begeleiding van een ervaren iemand doet. Als je hem zelf rijd kan je ook zelf het tempo aangeven en die schrikkerigheid kan hij best wel afleren. De eerste keren zal hij gespannen zijn maar het went wel Lachen

Zo heb ik het ook gedaan Lachen
Maar die ervaren mensen komen in mijn geval gewoon bij ons op stal Haha!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 07:25

Ik ben ook bezig met het omscholen van mijn paard naar western Lachen Erg leuk en erg moeilijk Knipoog Gelukkig heb ik een stalgenoot die fantiek in de western zit en samen met haar lukt het al aardig. Veel succes ermee !

@MisQuincyTE: jee, doe jij eens even normaal zeg, gedraag je naar je leeftijd

adeltje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:11

ik sluit me helemaal aan bij miss-montana !

succes !
gr.adel Knipoog

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 07:52

Zou gewoon eens via sticky gaan zoeken voor manege`s in de buurt, en gaan bellen wanneer er lessen zijn, en gaan kijken naar die lessen. En er zijn zeker ook genoeg trainers in de buurt die eventueel les aan huis geven. Of als er clinic`s in de buurt zijn, ga gewoon kijken, steek je een boel van op.
En kan je op je gemak een keuze maken, heel veel succes!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:38

Ik zou gewoon even in de sticky kijken Lachen Die is ook bedoeld voor dit soort vragen, omdat er anders ontzettend veel van dit soort topics komen Knipoog Succes!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:03

Ik zou niet naar een manege gaan, maar een goed lesgeefmens bij mijn paard halen, liefst eentje die ervaring heeft met arabieren. Je wilt tenslotte op je eigen paard leren westernrijden. Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:53

Je kan ook op erg veel manege's priveles krijgen op je eigen paard hoor Lachen Moet je alleen wel vervoer hebben voor jou en je paard. En het is ook vaak duurder om iemand aan huis te laten komen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:56

Julia_14 schreef:
En het is ook vaak duurder om iemand aan huis te laten komen!

Dat hoeft echt niet zo te zijn...

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:02

Wanneer je echt een goed en professioneel iemand aan huis laat komen, is dat vrijwel altijd duurder, omdat je ook de reiskosten van diegene moet vergoeden! Lachen Verder vragen veel instructeurs daar gewoon meer voor, spreek uit m'n eigen ervaringen. Uiteraard zullen er ook uitzonderingen hierin zijn hoor, maar de vraag is dan misschien of je ook echt een professioneel iemand voor je hebt Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:07

Julia_14 schreef:
maar de vraag is dan misschien of je ook echt een professioneel iemand voor je hebt Lachen

Neem maar van mij aan dat je ook echt wel een prof kunt krijgen aan huis voor een redelijke prijs. Vaak kun je het wel op een akkoordje gooien zodat ze meerdere mensen bij elkaar in de buurt bezoeken. Dan kun je al heel wat doen met de reiskosten!
En ik ben behoorlijk kritisch van wie ik wel en geen les wil Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:01

Wendy schreef:
Julia_14 schreef:
maar de vraag is dan misschien of je ook echt een professioneel iemand voor je hebt Lachen

Neem maar van mij aan dat je ook echt wel een prof kunt krijgen aan huis voor een redelijke prijs. Vaak kun je het wel op een akkoordje gooien zodat ze meerdere mensen bij elkaar in de buurt bezoeken. Dan kun je al heel wat doen met de reiskosten!
En ik ben behoorlijk kritisch van wie ik wel en geen les wil Haha!

Helemaal mee eens, op beide punten Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:31

Ik sluit me even aan bij Wendy Ja