Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kler schreef:Hoogstwaarschijnlijk past dan je zadel niet goed, laat anders even een zadelmaker/passer komen.
dus het zadel heeft ook geen houvast.

Djilan schreef:Komt me bekend voor, het is me vaker opgevallen bij Fjorden. In de wintervacht komt het terug, in de zomervacht is het weg. Waarschijnlijk omdat de winterharen van de Fjord hol zijn en daardoor wat sneller afbreken/wit worden. 2 fjorden die bij mij op stal staan hebben hezelfde terwijl het zadel perfect past.
Troelaatje schreef:Nou probleem is een groot woord ..
Ik rijd eigenlijk altijd met gewone dressuurdekjes.(soms bij de dunnere, met een bontje eronder) Maar als ik een lange rit ga rijden gebruik ik eigenlijk altijd mn hafpad.
Het is een superpad, ben er echt heel blij mee!
Mn paardje heeft bij de langere ritten ook echt een dikkere pad nodig.
Alleen heeft mn fjord geen schoft en schuift mn zadel altijd een beetje. Dus het resultaat is dat na een rit van een paar uur haar vacht alle kanten opgeschuurd is.
Nou gebruik ik hem niet elke week maar hoe meer ik ga trainen hoe vaker hij erop gaat. Het probleem is dus dat ze witte haren krijgt van het schuren. Er zitten geen drukplekken maar de vacht breekt af zeg maar.
Ze heeft er geen last van, ook niet na het rijden.
Iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Djilan schreef:Komt me bekend voor, het is me vaker opgevallen bij Fjorden. In de wintervacht komt het terug, in de zomervacht is het weg. Waarschijnlijk omdat de winterharen van de Fjord hol zijn en daardoor wat sneller afbreken/wit worden. 2 fjorden die bij mij op stal staan hebben hezelfde terwijl het zadel perfect past.
Troelaatje schreef:antheman: zo'n pad met aergogel, waar worden deze verkocht? of heb je evt een site.?
. fransje23 schreef:Mijn stalgenoot heeft ook hetzelfde probleem gehad met de sympanova onderkant van die pad. Dat was overigens onder een boomlooszadel. Na 1 keer rijden zag je al witte plekken. Het waren ook geen drukplekken want na de vachtwisseling was er niets meer te zien.
Dat zag er zo uit: