Ik mocht vandaag een dagje uit met Mark. Da's de man van de vriendin van het vrouwtje, en ik geloof dat 'ie ook vriendjes is met de baas (hoe zie je dat eigenlijk bij mensen? Ik zie ze nl. nooit samen spelen in de paddocks
) en dat hij normaal gesproken les rijdt op een manegepaard bij het vrouwtje. Maar vrouwtje steekt andere mensen aan met het westernvirus, dus Mark was al een paar keer op mijn rug gekropen. Gezellig hoor!En vandaag mochten Mark en ik voor het eerst met z'n tweetjes op stap. Dick en Sonja waren ook mee en Jinke natuurlijk ook.
Kijk, hier sta ik net op de wagen nadat ik eerst Mark gefopt had door net te doen of ik niet snapte hoe ik een laadklep op moet
maar vrouwtje had me door en toen ben ik er maar op gegaan 
Mark vond het best wel spannend want hij was nog nooit met een paard op stap geweest, en had dus nog nooit op een andere locatie en in een groep gereden. Maar ik mag 'm wel, dus ik heb m'n beste beentje voor gezet en me superbraaf gedragen. Dus na een rondje wat gespannen stappen zag hij dat ik 'm wel ging helpen, en kon het mensenhoefje omhoog:
Samen goed luisteren naar de uitleg van de clinicgeefster. Dat bleek tante Jo te zijn, die kende ik al!
Johanna had het heel duidelijk uitgelegd wat we moesten doen, dus wij snapten de oefeningetjes wel en konden ze goed doen:
En we durfden ook over het zeiltje:
Nou ja en hier zie je aan wie het succes te danken was he
Mark zat gewoon met vrouwtje te ouwebeppen, maar IK was goed aan het opletten om daarna de volgende oefening weer mooi te kunnen doen! 
Na iets van anderhalf uur was het afgelopen. Mark was trots op mij. En ik ook op hem, want hij had mij hartstikke fijn gereden.
Johanna, bedankt voor de leuke en leerzame clinic!
Groetjes van Wolfje!
) 
:
Leuk je haar zo! dat had ik nog niet gezien wel heeel anders