Maar eerst even, Sense heeft nu officieel It Makes Sense en dit allemaal na het berichtje van Jeddah in mijn eerste topic.
Jeddah schreef:Ik had het niet anders willen zien, blauwe ogen en schimmel boontInderdaad, It Makes Sense!!
Ik zocht nog een passende formulering van haar naam, en die was gelukkig snel gevonden. Thanks Corine!

Afgelopen week kwam ik op de opfok en toen stond Sense met een bloedende wond 15cm ter hoogte van haar neus, het zag er allemaal erger uit dan het was, maar ik baalde er flink van dat ze zo zwaar had in de groep. Ze komt gewoon bijna niet voor zichzelf op, en elke keer als ze toenadering tot mij wilde zoeken, joeg de rest haar weer weg. En dat was voor mij écht niet leuk om te zien, ik twijfelde of ik er wel goed aan had gedaan om haar naar de opfok te brengen, en of ze wel blij was. Maargoed, niet opgeven en ook zij moet even door de zure appel heenbijten en wat assertiever worden. Ook ziet ze er nog eens behoorlijk zielig uit nu haar wormenbuik weg was en je zag wat er overbleef, niet veel dus. Paar dagen geleden was de dierenarts op de opfok om de veulens hun tussentijdse checkup te geven, en ook Sense heeft zij even bekeken. Sense kwam er weer goed uitrollen, gezond paard, alleen erg lage voedingstoestand. Mochten we niet op korte termijn wat verbetering gaan zien raadde ze mij aan een bloedtest van Sense te laten doen, dus dat kijk ik nog even aan. De grootste verandering verwacht ik toch pas over een maand te zien, als ze 24/7 op het land gaan. En hopelijk keert de rust wat terug in de groep na het eerste weekend van februari, want dan gaat er 1 merrie uit de groep, en zijn de koppeltjes echt 2 om 2.
Vorige week was Frank weer even mee naar Sense, en toen heb ik haar voor het eerst even kunnen borstelen. Ze stond lekker te eten en had genoeg afleiding en liet het allemaal toe. Verder vind ze alles nog eng, aanraken, poetsen, ze moet nog aan zoveel wennen. Vandaag heb ik wel ontdekt dat ze met biks makkelijk om te kopen is, elke keer als ze mij haar liet aanraken kreeg ze wat biksjes en dat had ze behoorlijk snel door, en zocht ook steeds uitzichzelf eindelijk eens toenadering. Ik doe het lekker rustig aan met haar, en dan komt het wel goed met haar. Wat voor mij gewoon moeilijk is dat de band opbouwen zo moeilijk is, ik kan gewoon niet even met haar knuffelen, lekker aaien, want dat vind ze gewoon maar niks....
Daarna zijn ze lekker met z'n allen naar buiten gegaan, en eindelijk heb ik gezien wat ik wilde zien! Een blije, vrolijke Sense, die lekker uit haar dak ging in de paddock. In het begin sprong ze als een lammetje in de rondte, echt geweldig
Langzaam, stapje voor stapje zie je dat ze zich meer op haar plek gaat voelen en beter in haar vel gaat zitten. Ik zit met een big smile achter de computer als ik het filmpje terugkijk, mijn kleine Sense, ze is er nog láng niet, maar ze komt er wel
Hier nog even wat foto's, en onderaan het filmpje dat het bekijken zeker waard is!

Hi! (groene neus komt van de Soulmate
)

Eyes so blue...

Sense, je haar danst!

KLIK voor het filmpje
Inderdaad, It Makes Sense!!
Ze heeft al haar energie al nodig om te groeien en bij te komen en dan wordt je iedere keer op je plek gezet en weggejaagd. Fijn dat haar vriendin haar af en toe te hulp schiet 

Samen zullen ze alles leren en zullen ze sterk staan.
Ik weet dat je het beste voor hebt met Sence en dat je zo dol gelukkig bent met haar. Maar als alle reacties zijn dat het er gezellig uit ziet bij Sence dan moet ik wel mijn oprechte mening geven.... zonder enige bedoelingen verder naar jou toe
Je doet het niet met opzet.