Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lenneke_ schreef:Rengalop mag Anouar nooit. Klein probleempje van mij. Ik ben als de dood om hard te galoperen. Ik ben bang dat hij gaat schrikken en ineens gaat stoppen of opzij gaat springen. Doordat ik daar bang voor ben gaat hij het juist doen. Dus daarom doen we het gewoon maar helemaal niet meer.
, maar nu hoeft het ook niet meer. Haha! Legitieme reden om niet in rengalop over het Zeeuwse strand te crossen. Mooi. Ben weer extra opgelucht en blij!
. Haar frustraties worden dan op hen gebotviert!
Mordysh schreef:Ik denk dat veel dressuurpaarden zo druk zijn omdat ze lang niet altijd zoveel in de wei komen als onze endurancepaarden. Verder hoop ik dat de endurancepaarden door de langere training toch iets meer hun energie kwijtraken, en de dressuurruiters nog wel eens vaker "ruzie" hebben met hun paard (sorry voor de dressuurruiters hier, ik weet dat dit heel kort door de bocht is, maar het is een beetje mijn ervaring op persionstallen)
. Als ik elke dag train is mijn merrie heel druk. Als ik, zoals nu in de winter met weinig tijd vanwege school, slechts één keer per week train, is mevrouw liever lui dan moe. Zeker het eerste half uur ben ik bezig met haar wakker te maken voor mijn been en haar actief te maken. Lenneke_ schreef:Anouar heeft wel altijd heel veel moeite met opgang komen. Als ik hem niet in de gaten hou draait hij gewoon om en gaan we weer naar huis.
Na zo'n 20 minuten draven begint hij warm te lopen en dan is hij opeens heel looplustig.
Lenneke_ schreef:Anouar heeft wel altijd heel veel moeite met opgang komen. Als ik hem niet in de gaten hou draait hij gewoon om en gaan we weer naar huis.
Na zo'n 20 minuten draven begint hij warm te lopen en dan is hij opeens heel looplustig.
scoxxx schreef:BTW, voor de Cen geldt overigens hoe minder ik met haar werk, hoe drukker zij is. Precies omgekeerde situatie als de titel. Ze brult zelfs naar iedere voorbijrijdende trailer in de hoop mee te mogen naar het bos. Hoe langer de rustperiode, hoe harder ze brult. Ze is zwaar ongelukkig indien ze niet kan/mag werken en wordt alleen maar chagerijniger/drukker als ze minder werkt. Hetgeen de rest van de kudde dan moet ondergaan. Haar frustraties worden dan op hen gebotviert!
Lenneke_ schreef:Anouar heeft wel altijd heel veel moeite met opgang komen. Als ik hem niet in de gaten hou draait hij gewoon om en gaan we weer naar huis.