[SGW] SGW Barchem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

SGW Barchem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 16:08

Ff gekopieerd:

Nou ik ben weer terug....

Dressuur had ik 198pnt, hij liep eigenlijk niet echt fijn. Maar stond toch nog derde.
Springen was ik foutloos,maar hij was echt zooo heet.
Toen de cross, hij pakte zoooo lekker aan. Nergens twijfel, gewoon goed. Tot het water... Ik ging niet langs de boom voor het water maar eroverheen. Maar kwam met mijn hoofd in de takken. Ik had van te voren bedacht toch niet het water in te springen, maar er langs te gaan. Helaas stond ik voor de afsprong voor ik er erg in had en stond calyp 1 sec stil. Heb hem eigenlijk in het stilstaan naar links getrokken en de andere genomen, aangezien dat mijn planning was. Helaas rekenden ze het als een weigering. Die heeft mij de eerste plaatst gekost. Nu was ik zesde en waren er 5 prijzen. Best banketstaaf Clown Ik was ook als 1 vd weinigen binnen de tijd. Die 'weigering' heeft me echt maar 3 sec gekost ofzo.

Hij pakte verder super goed aan, was echt heel blij met hem! Dit is waarsch mijn laatste cross met hem Huilen Een fijne afsluiter met een kleine domper! Vond het wel een onwijs mooie cross, echt geweldig!!

Amber_

Re: SGW Barchem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:19

Dan baal je zeg ! Maar weigering is toch pas vanaf 3 secondes ofzo ?
Maar goed, voor de rest wel super gedaan zo te lezen !! Gefeliciteerd !

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 16:22

Ze hebben het gewoon gezien als aanrijden van die afsprong, terwijl dat helemaal niet zo bedoeld was. Maar ja kan het toch niet terug draaien, t is gebeurd.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:28

Dat is zo Ja, maar balen mag altijd ! Toch nog super.

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:33

Nou ik ben ook weer thuis.
Moet toch even kwijt dat ik het een geweldige cross vond, helaas voor mij niet met een goed einde.
Mijn paard was hengstig, en dan is ze niet te genieten, en super heet.
Maar met dressuur ging het losrijden eigenlijk best fijn, lekker ontspannen dus ik had nog hoop.
Maar helaas zodra ze de ring in kwam zag ze overal spoken.
En toen onderdeel 4 aanspringen in galop, hooft tussen haar benen en bokken maar, deze grap was nieuw voor mij en ging maar net goed, daarna helaas spanning en dan pak ik haar helaas te snel terug op mijn handen en vergeet ik dat dat met mijn zit moet.
174 punten (had nog wel om bonus punten gevraagd voor de galop maar niet gekregen).
Toen het springen, met los springen schoot ze na de hindernis bokkend als een gek onder me vandaan en toen lag ik toch weer bijna op de grond.
In de ring was het echt ontpoffings gevaar maar het ging allemaal goed en ze was redelijk controleer baar (ook dit is wel eens anders als ze hengstig is, dan is er maar een stand heel hard) en hadden we alleen op de laatste hindernis een balk.
En toen de cross toen ze door had dat het ging gebeuren werd ze helemaal heet zo leuk vind ze dat.
maar helaas, ik had in het donker parcours gelopen en was na hindernis 6 even de weg kwijt.
Ik dacht nog waar moet ik heen o ja het pad volgen, (dan moet je wel het goede pad volgen.)
Ik zoeken naar de hindernis en ver weg zag ik 2 bortjes en denk daar moet ik heen, toen dacht ik een zijl te zien liggen voor de hindernis, en ik had nog wel zo iets van he wat vreemd die lag er met lopen niet, het zijl bleek een gat in de grond te zijn wat wit geschilderd was en de tweede hindernis was een hindernisje tussen de bomen, net als de oorspronkele hindernis, alleen was de landing een stuk lager dan de grond, als je dat niet verwacht dan kukel je er af.(ze sprong hem wel super goed)
Ja en toen zag ik ook dat ik ergens overheen ben gegaan wat niet de bedoeling was.
Die was voor de L bedoeld, en ja wij rijden nog maar B dus dan mag je er niet over en is het klaar.
Maar ze voelde super goed, en ben best tevreden zeker nadat ik even terug gegaan ben en heb gekeken wat ze nou heeft gesprongen.
Volgend jaar beter.
Laatst bijgewerkt door vlooiebaal op 27-10-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:35

Haha dat is balen zeg !! Merries he Schijnheilig Pff.
Zonde dat je de weg kwijt was, maar je weet in igg dat L geen probleem is Tong uitsteken haha.

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:36

Rowo balen van de (weigering) maar verder super natuurlijk.

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:36

Amber_ schreef:
Haha dat is balen zeg !! Merries he Schijnheilig Pff.
Zonde dat je de weg kwijt was, maar je weet in igg dat L geen probleem is Tong uitsteken haha.

Presies.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:38

Ik ben ook weer terug uit Barchem....

Met de dressuur had ik 189 pnt, jury was wel tevreden, maar er mocht nog wat meer impuls. Daarna lekker rustig aan gedaan, paard nog even op de trailer gezet, parcours verkent en daarna opzadelen. Wat sprongetjes gemaakt, toen het parcours in. Ging helemaal super, tot de laatste hindernis, die raakte hij net iets te hard aan waardoor dat balkje eraf ging.

Daarna richting de start. lekker even rondgestapt. Daarna van start, hij pakte alles super aan, elke lijn die ik wilde rijden ging zoals ik dat had gedacht en hij deed het super. Helemaal foutloos over de finish en een tijd van 5.56. Dus 9 sec voor de optimale tijd.

Daarna heeeeeeeeeeeeeeeeel lang gewacht op de prijsuitreiking, maar uiteindelijk toch 2e !!!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:05

Hoihoi, ik ben ook al een tijdje terug uit barchem!

mijn verslag:

Dressuur vond ik niet slecht gaan, hij komt nog steeds wat hoog, en hij werd lekker langzaam tijdens de proef.
Reactie van de jury: 'mooie voorwaardse proef ( Verward ), alleen wat meer verzamelen en achterbeen eronder rijden.'
Ik had 196 punten, echt niet verwacht maar toch best trots op Lachen

Toen het springen, met inspringen voelde hij super, lekker los, lekker vlot.

Ook bij het beginnen van het parcours lekker, tot hindernis drie. Hij kwam verkeerd uit en knalde vol in de hindernis.
toen er overheen en bij hindernis 7 weer een weigering, die was volkomen onterecht vanaf zijn kant dus was flink pissig.
daarna het parcours uitgereden.

nog geluk gehad, het ging vanaf hindernis 3 echt weer afschuwelijk, puur omdat ik hem niet genoeg kan schakelen in de galop. gaan we dus maar druk mee aan het werk dit winter, zal toch een echt springles moeten hebben.

Keuring was goed, op naar de cross. Ik was doodzenuwachtig, vertrouwde nescio natuurlijk helemaal niet meer,maar de meneer bij de hekken zei: gewoon lekker genieten, je bent zo weer terug'

dus dat hebben we maar gedaan.
Direct aan start naar links proberen te gaan om hindernis 1 te ontwijken maar kon nescio nog net teruglaten gaan om 1 te nemen. Toen verder in draf naar nummer 2, ging goed. nummer 3 ook. nummer 4 ( bult met boom erop) stopte hij, had ik al verwacht, hij nam hem de 2e keer goed dus vond het helemaal niet erg. op 5 maar het alternatief genomen. toen verder. hij voelde steeds zekerder en het werd eigenlijk steeds fijner rijden.
ook de kikkerpoel uitstekend gedaan!
tot aan de echte waterbak. het ging zo snel dat ik ( net als mandy) rechtdoor ging. nescio zette al af maar schrok zich een hoedje toen hij zag wat erachter zat en stopte. hij zat toen met de voorbenen óver de balk en ik viel bijna voorover in de waterbak. op dat momentschoot hij weer terug ( goddank )
. even een klein rondje gedraafd om te voelen of hij oke was, en toen op een normale manier het water gedaan. hij wilde alweer lekker stil gaan staan in het water
daarna met een heerlijk gevoel de cross uitgereden, trots dat ik was!
daarna de keuring, nog even wat gegeten en op huis aan gegaan.

Toch wel erg blij met mn cross beschermers, nescio's benen hebben niets overgehouden aan de klap. Lachen

Wie was nou nummer 70?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:07

tientjuh wat goed! gefeliciteerd! en mandy ook Lachen

vlooiebaal wat een pech, maar toch heel knap gedaan. liever zo dan een cross met een slecht gevoel toch!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:26

ik had er vandaag 2 in de B. eerst het meest onervaren paard. dresuurde redelijk goed. springen was beter als vorig weekend en de cross was niet heel erg goed. stopte veel en ben bij de eerste waterbak gestopt. moet ook zeggen dat de cross wel aardig lastig was voor een onervaren paard. maar goed ik had een tweede troef.

tessa was knettergestoord bij de dressuur, ik had denk ik de snelste tijd hihi. het springen was goed, wel een dom balkje maar dat kan altijd een keer gebeuren. De cross liep ook super! pakt nog steeds heel erg goed aan. was nog 5e geworden ondanks 171 dressuurpunten en een balk... leuke afsluiting van het seizoen!

@ amber_ : even nog over de 'stop' van rowo. 3 seceonden regeling bestaat al een tijd niet meer. het volgende staat in het discipline reglement eventing:
Artikel 342 - Definitie van een weigering, uitbreken, volte en vallen
1. Weigering
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halthoudt voor de hindernis
welke het moet springen. Het stilstaan, onmiddellijk gevolgd door het springen
vanuit stand zonder achterwaarts te gaan wordt eveneens als een weigering
gestraft.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:33

Doei! ik ben ook weer terug uit Barchem Lachen

We kwamen daar vanochtend om kwart over 7, en toen was het nog donker Clown. Dus eerst maar proppen en ingevlochten. Toen de cross snel gelopen. Vond het er mooi uitzien. Sommige sprongen had ik wel zoiets van: hier moet ik opletten. Maar ik had niet echt zoiets van Wiiieeh eng Knipoog.

Dressuur ging wel redelijk fijn. 1 keer flipte die een beetje. Ik had 185 punten. Viel beetje tegen.

Toen het springen. Losspringen ging heel fijn. Toen kwam ik de ring in. En reed naar de jurywagen om te groeten, en toen begon die weer te flippen (hij had donders goed door dat hij mocht crossen geloof ik Schijnheilig ).
Dus groeten maar overgeslagen en maar meteen begonnen. (hij kwam echt gemeen omhoog Clown )
Springen ging verder wel fijn. Op 4 keek hij even, maar goed been erbij en toen sprong hij die ook wel.

Toen naar de DA, had een hartslag van 60. En toen ging mijn vader creme op zijn benen smeren.. Nou toen ging die weer Clown.
Toen ben ik het parkeerterein nog een keer overgevlogen Nagelbijten / Gniffelen. Was even niet grappig! ik stond gewoon even stil. En hij kwam even omhoog en ineens peerde die hem. Hij had geloof ik echt zoiets van jeeej ik mag, waar is die hindernis?
Vanaf toen heeft mijn vader hem heel de tijd vast gehouden. Ik wou niet hetzelfde als in Nijerbekoop.
De gene bij de start zei nog: je moet wel even stil staan, geen vliegende start. (ohja is ook zo mag niet.. oliebol Clown ).
Dus mn vader mooi mee het starthok in. En ik op mn horloge gedrukt, en toen liet mn vader hem los en ging die heel rustig van start (naja rustig.. gewoon zonder die gekke streken).

En wat ging die fijn Haha!! Echt super lekker gevoel gewoon.
Hindernis 4 op het heuveltje ook heel fijn. En toen 5 die brede, ging hij heel vroeg af (toen heb ik toch mijn oogjes maar even dichtgeknepen Bloos ik vond hem toch wel breed, gaat hij ook nog zo vroeg. (mijn vader later: aah hij kwam toch heel ver achter de hindernis pas neer met zijn grote sprongen. Ik: ik weet het niet.. ik deed mijn ogen pas na 2 gallopsprongen na de hindernis weer open Bloos ) Maar het ging dus allemaal goed. 7 vond ik wel lastig. Die smalle dubbel naar beneden. Ook die ging fijn Haha!.
En toen die hindernis voor het eerste watertje (Op texel en WW stopte hij bij mij op de hindernis voor het water) en ik wou dat niet nog een keer. Dus gaf extra been. En hij maakte een wapper Bloos! . En toen zag die ineens het water, en stond in de landing dus ineens in de remmen Clown. Maar draafde toen wel zo ineenkeer door het water in Haha!. 11 ab vond ik ook wel lastig met die tak die daar hing. Waar ik dus weer met mijn hoofd in hing, dus de B hindernis nog maar net goed ging.
En ik had toen besloten dat ik in de waterbak van de Afsprong wou. Ik wil straks ook L met hem, en dan moet hij dat ook kunnen. Bang voor water is die niet dus ik dacht: ik neem gewoon het risico. Dus ik ging langs het sprongetje ervoor (wat mocht) en toen de afsprong. Hij twijfelde even, deed 1 voetje over de balk maar toch weer terug. pasje heen en weer en toen ging die Haha!. Wel een weigering aangerekend.Maar dat kon me op dat moment niet zo veel schelen. Was toch wel blij dat hij het deed Haha!!

En verder foutloos gecrossd. (het was maar goed dat ik stopwatch om had want voor de 1na laatste hindernis heb ik hem toch even terug genomen, even rustig gegallopeerd, en het bruggetje gedraafd, en toen was ik precies mooi binnen de tijd binnen. (bijna te snel nog Bloos ).

Maar we hebben weer een leuk dagje gehad. En weer wat geleerd Ja.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:35

Jiska schreef:
ik had er vandaag 2 in de B. eerst het meest onervaren paard. dresuurde redelijk goed. springen was beter als vorig weekend en de cross was niet heel erg goed. stopte veel en ben bij de eerste waterbak gestopt. moet ook zeggen dat de cross wel aardig lastig was voor een onervaren paard. maar goed ik had een tweede troef.

tessa was knettergestoord bij de dressuur, ik had denk ik de snelste tijd hihi. het springen was goed, wel een dom balkje maar dat kan altijd een keer gebeuren. De cross liep ook super! pakt nog steeds heel erg goed aan. was nog 5e geworden ondanks 171 dressuurpunten en een balk... leuke afsluiting van het seizoen!

@ amber_ : even nog over de 'stop' van rowo. 3 seceonden regeling bestaat al een tijd niet meer. het volgende staat in het discipline reglement eventing:
Artikel 342 - Definitie van een weigering, uitbreken, volte en vallen
1. Weigering
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halthoudt voor de hindernis
welke het moet springen. Het stilstaan, onmiddellijk gevolgd door het springen
vanuit stand zonder achterwaarts te gaan wordt eveneens als een weigering
gestraft.

Op texel deden ze dat niet. Toen stond die van mij ook echt stil (pas op zij) en ik kreeg geen weigering. Dus dat is dan een beetje krom.
Ik vind stilstaan wel kunnen eigenlijk, als hij danmeteen springt, maar als ze echt opzij gaan stappen is het wel een weigering.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:56

rowo; jammer dat dat gebeurt is, maar stilstaan is idd een weigering. Toch staat er ergens anders in de reglementen dat een paard wel even mag twijfelen bij het water en bij afsprongen.

Tientjeh; gefeliciteerd meid!

Jiska; jammer van je jonkie; maar die zit neem, ik aan nog in de leerfase.

kim; volgende keer je paard een fles wisky voeren voordat je moet crossen. Dan issie mss wat meer relaxed.

Vlooiebaal: je zou denken dat zoiets je maar 1x overkomt. Maar ik heb pas 2x gecrosst en ik ben al 3x verkeerd gereden! (gelukkig niet de verkeerde hindernis gesprongen).

Irene; ik kan me voorstellen dat je blij bent met je crossbeschermers!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:08

Mandy; Jammer van je ''weigereing'', maar toch mooi dat je verder zo fijn hebt kunnen afsluiten!
Kim; Vervelend dar Loempia een beetje aan het klooien was Nagelbijten / Gniffelen Verder netjes gecrosst!
Irene; Jammer van je weigering, fijn dat Nescio er niks aan overgehouden heeft!
Tientje; Gefeliciteerd, super!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:16

@ Jiska, Haha ik moet alles nog maar is goed doorlezen voordat ik zelf aan de slag ga Ja.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:23

En mijn verslagje!!

Vanochtend om half 7 op...en om half 8 weggereden bij stal. Half 9 was ik in Barchem en toen de cross gelopen. Vond het best pittig en 4 zag ik helemaal niet zitten.

Toen rustig opgezadel voor de dressuur. Losrijden voelde al fijn. TG was vrolijk en fris en nog hij hield zn tong aardig binnen. Proefje ging ook fijn, helaas vond de jury hem te hoog ingesteld voor een B proef. Jammer, stond verder ook geen commentaar op de coupon waarmee ik wat kan. 181 puntjes.

Tijdens het losrijden voor de dressuur hoorde ik van Rowo dat er op 4 wel een alternatief zat! Ik zag het gelijk meer zitten!

Springen ging wel lekker en foutloos. Keuring was ook goed, hartslag van 60.

Eindelijk de cross in!

Hindernis 1 goed, 2 wat minder maar TG redde me met een megasprong waar ik hem uitbuding voor beloond heb. 3, 4 (alternatief), 5 en 6 gingen echt lekker. Op 7A helaas een weigering, daarna goed. 8, 9, 10 ook goed. Kikkerpoel vond ie eng maar liep er toch braaf in. 11 keek ie erg op en ging in stap A op, daarna weer in galop maar ik zat ook met mn hoofd in die takken. Toch B lekker gesprongen. 12, 13, 14 en 15 goed. Twijfeling op het water en een weigering. 16, 17, 18 en 19 goed.

Ik heb echt heerlijk gereden. TG had er echt zin in en moest hem in het begin echt tegen houden. Op naar 2008!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:37

En ik heb ook nog bokkers gezien!

Ik heb eindelijk Simmie gemeet! Ik heb Kim gezien en gedag gezegd (liep naast Mandy) en volgens mij heb ik Ruud gedag gezegd op het parkeer terrein.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:40

Scum schreef:
rowo; jammer dat dat gebeurt is, maar stilstaan is idd een weigering. Toch staat er ergens anders in de reglementen dat een paard wel even mag twijfelen bij het water en bij afsprongen.

Ja klopt. maar in dit geval stond ie stil en ging hij direct opzij (naar de waterinloop) dan wordt het (volgens t reglement dan) aangerekend als weigering.

scum: is geen jonkie meer, al 8, maar hij gedraagt zich wel als een jonge boef! Hij heeft nooit iets hoeven doen, en dat beviel hem wel haha

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:57

TG; Netjes gereden! Jammer van je weigeringen, maar dat gaat vanzelf beter Ja En idd, op naar 2008 Haha! Vork

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 19:00

Hij stond niet eens echt stil, maar ging dus niet de afsprong af die HIJ ( Knipoog )dus zeg maar aanreed. Gewoon erg balen, maar ja wat doe je eraan! Verder ging het gewoon super!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:01

Mijn vader wil in Maart/April ook weer met me naar Chaam en Ettenleur rijden Haha! JEEEJ!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:05

Leuk om alle verslagen te lezen!
Iedereen weer veilig thuis, dus: goed gedaan!!!

Wij gaan er morgen tegenaan..............

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:16

Irene2 schreef:
Wie was nou nummer 70?

Ik....

Herkende je me aan het logo ofzo? En was jij degene die mij gedag zei in de springring?

Vlooiebaal, ik meende dat jij de cross niet in mocht omdat je paard kreupel was? Of was dat na de cross dan?

Verslagje van mij volgt nog wel later.