[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Diepenheim 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenga_8

Wedstrijdverslagen SGW Diepenheim 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:32

Hallo Allemaal!

Ik zag het topic nog niet staan dus maak er eentje aan. Plaats hier je wedstrijdverslag van de dag............

jenga_8

Re: Wedstrijdverslagen SGW Diepenheim 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:41

Dressuur: 191 pt. (deed het proefje uit mijn hoofd, maar kreeg een balck-out, gelukkig weer goed opgepakt!)
springen: Na de oxer van dubbelsprong 3, was ik bijna gevallen, maar had ik mezelf in het zadel gehezen en zat weer op tijd voor nr.4 Helaas had ik een balkje op de laatste (was zeker niet de enige met een foutje)
cross: Ik begon met een heerlijk tempo alles ging hartstikke goed tot de waterbak! Over de stijger heb ik me prachtisch heen getild. en toe de waterval!!!!!!! SCHRIK!!! Dit ken ik niet! ik heb de ene waterkant gezien en toen de andere waterkant opgegaan en heb met een voltetje tussen 10 en 11(de waterval) het parcours met extra motivatie weer kunnen oppakken (ik twijfelde of het als weigering zou worden gerekend) voor de rest heb ik alles recht toe recht aan gesprongen en ben hier en daar verreast door mijn paard omdat ie alles zo goed aanpakte. Vlak bij de finisch zag het ernaar uit dat hij de 2e waterbak niet in wilde, maar deed het uiteindelijk wel.

Deze cross ging niet vanzelf en we hebben er heel hard voor moeten werken. (de bodem was soms uit zonderlijk zwaar!) Wel kan ik zeggen dat dit een echte L cross was die zeeeeer goed gebouwd was! de uitslagen waren daarom ook bepaald door het springen en de cross. Dat is nog eens toppie!!!! Goede organisatie.

Was uiteindelijk 2e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat had ik never nooit niet gedacht!!!
(hey Caatje, vond het echt een rotstreek bij 9!!!!)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:55

jenga_8 schreef:
"Deze cross ging niet vanzelf en we hebben er heel hard voor moeten werken. (de bodem was soms uit zonderlijk zwaar!) Wel kan ik zeggen dat dit een echte L cross was die zeeeeer goed gebouwd was! de uitslagen waren daarom ook bepaald door het springen en de cross. Dat is nog eens toppie!!!! Goede organisatie."

leuk om te horen als mede-organisator!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:54

Super! Lachen
gefeliciteerd! OK dan!

En zo hoort het, dat het écht om de cross gaat! Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:04

Gefeliciteerd Jenga!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:36

Gefeliciteerd Jenga! Die waterval zag er wel cool uit op de foto!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 05:46

gefeliciteerd jenga. Ik heb ook super gereden verslag komt nog. moet straks al weer weg.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:47

Gefeliciteerd Jenga!! Haha!
Ik had met de dressuur 196 pnt. Met het springen had ik twee balken. Met de cross had ik eerste twee weigeringen op die smalletjes. Bij de eerste waterbak zou hij eerst stoppen voor de sprong in het water, maar hij sprong toch nog wel, dus had ik niet verwacht en ging uit evenwicht en ben ik eraf gevallen. Boos! Daarna weer gewoon verder gereden. Bij de andere waterbak stopte hij ook om erin te springen. Daarna nog een keer opaan gereden en toen nam hij hem Bloos . Ben toch blij dat ik rond ben gekomen. Vond het een pittige cross!

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:50

En weet ook iemand die site van de foto's?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 09:19

geen id! Ze zijn de helft van de foto's van de L-cross iig kwijtgeraakt. Er ging wat mis met het lezen van het fotokaartje Boos!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Waar blijven de andere bokkers!!!???

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:28

Ik baal echt enorm en ik ben nog steeds boos! Stoom uit je oren

Dressuur ging niet echt lekker (hengstigheid), nog wel 178 punten dus dat viel me nog mee. Daarna had ik nog een halfuurtje rust en toen konden we alweer gaan opzadelen voor het springen. Losspringen ging ***. Dus maar gewoon een poos gestapt en daarna nog 2 sprongetjes gedaan om meer te ontspannen, toen ging het lekker!
Het parcours ging opzich ook best fijn, soms hield ik haar wat teveel in maar ze bleef aardig ontspannen. Had helaas wel 1 balkje, niemand had iets zien vallen en ik had zelf ook niks door maar een parcourshulp legde een balk op 5a dus het zal dan wel.

Toen op naar de cross. Lekker een eind gestapt en daar naar de dierenarts (ik was daar aangekomen alweer bijna vergeten dat dat nog moest Bloos ). Alles prima en door naar de cross! Oef, ik was behoorlijk zenuwachtig zeg!
Hindernis 1 was nog een beetje spannend maar daarna ging ze erg lekker! Bij de smalletjes het alternatief genomen omdat ze daar nog niet zo safe op is. Het water ging super! Ook daar wel het alternatief omdat ze nogal onder de indruk was van de watervalletjes. Dus ben ik maar naar links gedraaid voor het opsprongetje.
En toen de trakhener, hihi. Vorige keer met trainen ging het goed dus had opzich wel goede hoop dat ze nu ook wel ging. De laatste galopsprong voor de hindernis zag ze het gat en ik voelde haar terugkomen dus even een extra aanmoediging en ze sprong em! Haha! Bij de molenwiek heb ik gewoon de punt gepakt, ze sprong iets naar links weg maar ging verder fijn. 16 en 17 wou ik rechtuit nemen maar ze wou de bult niet op dus snel alternatief gedaan. 18, 19 en 20 gingen heerlijk maar daarna....
Ik kom op het zware veld na 20, zie ik daar een LOSLOPENDE HOND. Ik had zoiets van ja dag, ik ga niet aan de kant, ik rij door dus die hond sprong wel aan de kant. Maar daarna ging die hond achter me aan! Madine heeft het écht niet op honden en ik wist niet zo goed wat ik moest doen, ben dus maar gewoon door gereden. 21 ging toen nog wel redelijk, moest haar wel overtuigen maar toen ik bij 22 (2e water) wou ze helemaal niks meer. Ze sloeg helemaal op tilt en wou alleen maar achterwaarts en opzij. Ze was echt helemaal boos en ik kon echt niks doen. Na een poosje kon ik haar weer rustig voorwaarts stappen maar ondertussen riepen ze vanaf de finish dat ik eruit moest. Die hond was inmiddels weg dus ik dacht, ja dag, ik spring nog wel even een hindernis voor het vertrouwen. Dus 23 nog even gepakt en dat ging gelukkig wel weer goed.
Ik was, en ben, echt zooooo boos op die eigenaar van die hond!!! Ik kan nu verdomme niet meer naar Hattem Boos! Ik ben nog naar de federatievertegenwoordiger geweest maar die vond dat die hond geen invloed had gehad, en ja, dan is het zijn woord tegen het mijne. Grrrrrrrrrrrrrrr.

Nouja, sorry voor het boze verhaal maar ik vind dit echt zo knullig, door zo'n stom iets haal ik m'n punten niet Boos!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:03

iedereen gefeliciteerd met de resultaten

andrea: wat balen zeg!! echt dom

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 12:11

Andrea. Ik stond bij de waterbak te kijken en heb alles gezien met die hond. Was inderdaad heel vervelend. Beest bleef maar achter de benen van je paard lopen. Paardje raakte hierdoor helemaal uit zijn ritme. Kan begrijpen dat je hiervan baalt. De mensen moeten de regels eens wat beter lezen als ze hun hond meenemen Boos!

Het ging met mijn paardje ook weer niet zo als het moet gaan. Zijn nieuwe ruiter, Ronald, ging hem voor het eerst starten en ook bij deze ruiter nam mijn beestje een loopje met hem. In het springen ging hij in de rem op de dubbel. Hij moest daar op groot en dat wilde hij niet. Daarna sprong hij zijn parcous wel uit maar ik had er al een beetje zenuwachtig gevoel bij.
Met losspringen voor de cross wilde hij niet lekker voorwaarts. Kwam constant terug. Toen de start. Hij sprong uit de startbox en nam de eerste wel lekker voorwaarts. Ronald dacht toen dat hij toch wel ging aanpakken. Helaas kwam hij op 2 helemaal terug, sprong hem wel. Op drie kwam hij ook terug en ging in stap de opsprong op. 4 ging goed, 5 kwam hij weer helemaal terug en sprong hij uit draf. Op de picknicktafel had Ronald een perfecte afstand en toch ging hij compleet op de rem. Daarna sprong hij hem wel. 6 pakte hij wel goed. 7, het smalletje een langsloper. Daarna over alternatief en bij het water sloeg hij compleet af. Hij wilde al niet over de steiger heen dus toen was het over. Ronald besefte achteraf dat het probleem toch wel groter was als hij had gedacht Knipoog Hij gaat nu nog een keer tussendoor in Wieringerwerf trainen en dan nog een laatste poging voor dit jaar in Barchem. Ik heb nog hoop, maar de hoop wordt kleiner en kleiner.... Verdrietig

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:12

@Jenga: gefeliciteerd!!!! Haha!

@Weule: ik vond het ook supergoed georganiseerd hoor!! Volgend jaar zeker weer! Haha!

@ Sorry: jammer van de weigeringen!! Ach gut

@ Andrea: wat balen zeg!! Dat is wel echt heel erg zuur!! Ach gut

Ik ben net terug uit Diepenheim en ga nu even een verslagje schrijven en de foto's uploaden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:26

Vanochtend erg vroeg opgestaan en om 7 uur naar stal gereden. TG iets eten gegeven en om tien voor half 8 vertrokken we.

Om 8 uur waren we in de Diepenheim en het was echt koud!! Maar 3 graden, brrrr!! Betaald en parcoursverkend en toen rustig gaan opzadelen.

Zat er om 8.45 op dus had mooi een half uurtje om los te rijden, eigenlijk heel veel gestapt want dat maisland vond ik niet echt fijn om in te rijden. Proef begon lekker, daarna werd ie wat stuk en gingen sommige onderdelen een beetje slordig. Ook stond er 7 keer "tong" op de coupon. Resultaat: 183.

Toen TG de rest van z'n ontbijt gegeven en weer op de trailer gezet. Lekker chocomel gedronken met de rest van de familie en toen weer gaan opzadelen.

Losrijden van het springen ging niet zo lekker. Ik wou de oxer springen dus riep al een paar keer Oxer! Was er een man die tegen die paal aan stond te leunen. Dus ik weer roepen. Hij bleef gewoon staan dus ik TG maar stil gezet.
Zegt die kerel ook nog: Dat paard steekt zn tong naar me uit! Uhm ja dat komt omdat je in de weg staat! Koe

Maar goed, parcourtje ging lekker. Haha! Vond het wel laag en had geluk op de laatste waar TG echt niet zn poten voor optilde.

Na het springen gelijk richting de cross gegaan. Helaas in mn eentje maar ja de start was 1,8 km verder! Onderweg nog een stuk gedraafd omdat ik bang was dat ik te laat zou komen Clown
Keuring ging goed en nog een boomstam gesprongen.

Hindernis 1 ging lekker, 2 was TG kijkerig op en ging niet zo vloeiend. Daarna ging het erg fijn!! Helaas een weigering/uitbraak op hindernis 5. Deze: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EP3Z3WZ4.jpg Hij keek al op het zand en toen kreeg ik hem niet meer doorgedrukt.
Het heksenoog daarna deed ie wel in 1 keer.
Water rustig in gelopen omdat TG het nog een beetje eng vindt. Er stond een hindernisje in het water en dat had ie nog nooit gedaan. Hij deed het braaf, half uit stilstand maar de opsprong dubbel ging echt super. 12 en 13 ook goed. Op weg naar de molenwieken twijfelde ik wat ik zou doen, Bloos toch over het midden gegaan en ging ook goed! Op 15 en 16 het alternatief genomen. Hindernis 17, 18 en 19 ook goed.
Was zelfs nog binnen de tijd in 5.36.Dus helemaal tevreden over onze 3de cross.

Foto's zet ik zo in een ITP topic.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:36

Zo, dat is even balen Andrea! Ik zie op elke cross loslopende honden rondlopen. Ook al roepen ze dat TIG keer om. Daar snap je toch gewoon niks van?! Boos!

TG; Je cross klinkt goed. Zat je nog in de prijzen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:38

Geen idee Scum, Mandy (rowo) is er nu nog naar toe. Ze zou me zo terug bellen.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 15:27

hey andrea, Ik vroeg me al af waarom je stappend langs kwam?? Echt balen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:33

Andrea, dat is balen zeg Scheve mond . Loslopende hond, terwijl er overal nog staat aangegeven dat een hond aangelijnd moet zijn (voor hetzelfde had die hond nog een klap ook gehad van je paard Scheve mond ).

Wuk, hopelijk gaat het bij de training wel ok Scheve mond

De anderen gelukkig een positiever verhaal Lachen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:35

Andrea: wat ongelooflijk balen zeg!!!
Sorry: jammer van je weigering, maar wel goed dat je de cross hebt uitgereden
wukkie: jammer zeg Ach gut
TG: netjes van je cross

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:37

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:42

Nou even mijn verslag!

Dressuur ging fijn, 181 punten, springen een balkje, maar een heel fijn parcours. Toen de cross..... Ze ging super tot hindernis 21, het tweede water. Ik reed daar niet goed aan en ze is heel erg geschrokken. Kreeg haar er daarna ook niet meer in. Echt zo ontzettend balen. Ze pakte echt super aan in de cross, ik lag op schema met mijn tijd. Ook de smalletjes deed ze erg goed, ik was helemaal trots.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:43

Wat jammer Renske. Gelukkig ging de rest wel fijn!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:45

Ja ik baalde er ook behoorlijk van. Maar ik weet als ik niet netjes aanrijdt en Sunny schrikt ergens van, dan doet ze het ook niet meer. Sunny heeft heel veel vertrouwen nodig en dan doet ze alles voor je, maar dit wasd dus eigen schuld dikke bult.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:45

Ik heb dat water niet van dichtbij gezien. Moest je erin springen??