[SGW] De BESTE cross van 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

De BESTE cross van 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 12:47

Welke cross is dat voor jou? En wat is de motivatie daarvoor?

Wij rijden nog maar 1 cross dit jaar (Princenhage). Maar van alle crossen tot nu toe is voor mij de beste cross van dit jaar SGW Gorssel.
Reden daarvoor is dat het heel netjes georganiseerd was, er een heel vriendelijk secretariaat zat dat rekening hield met reisafstand, dressuurterrein fijn in orde was, de cross voldoende selectief gebouwd was (op de waterbak na) en de prijsuitreiking niet zo lang op zich liet wachten als andere jaren. OK dan!

Ter info: ik ben dit jaar geweest in Chaam, Overpelt, Castenray, Vrouwenpolder, Wieringerwerf, Vlietlanden, Gorssel, Neede, Ysselsteyn.

Caatje1986

Re: De BESTE cross van 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:48

Leuk topic..

Tot nu toe vind ik dat de SGW Etten-Leur. De dressuur was goed, springen was goed en de cross vond ik echt toppie.

Ik heb Diepenheim en Barchem nog te gaan en dat verwacht ik ook een positief gevoel over.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:57

De cross terreinen waar ik ben geweest zijn er niet veel, maar wel een aantal mooie gezien. Ik vind zelf Ede erg fijn. En Etten-Leur. Het jammere van Etten-Leur is dat het parkeer terrein en het dress/spr/cross terrein er een aantal minuten lopen vanaf ligt. Maar verder vind ik deze 2 erg mooi en leuk! Ook Castenray vind ik een leuk terrein. Ook natuurlijk omdat dit een thuiswedstrijd is Haha! Heb zelf nooit SGW gereden, maar afgelopen anderhalf jaar verschillende keren met Smulders mee geweest!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:02

Etten-Leur ligt alles dicht bij elkaar......

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:19

Ik weet al welke cross absoluut niet Bloos Er zijn er 2 die ik niet echt bijzonder vond tot nu toe.
Castenray vond ik mooi, helaas niet uitgereden. HM vond ik mooi helaas K weer.
Maar ik krijg Bathmen en Hattem nog.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:51

Beste, tot nu toe dan, want ik rijd Bathmen en Barchem nog, vond ik Castenray. Prima secretariaat en organisatie. Mooie cross met goede bodem voor alle onderdelen en dito hindernissen met voldoende diversiteit aan hindernissen.
Slechtste: Ede.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 14:55

Waarom Ede Simmie?
Ben er zelf nl. niet geweest dus ik ben gewoon benieuwd Knipoog

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:57

Ede vond ik ook niet wat Simmie...
Cross was erg makkelijk en de bodem slecht. Springparcours was weer aan de hoge kant, met rare lijnen, dressuur liep mega in enz..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:00

Omdat er in Ede op de plattegrond stond aangegeven dat er op een bepaalde plek een hindernis moest zijn, die er tijdens het cross verkennen niet stond. Navraag bij het secretariaat gedaan en daar werd gezegd dat die hindernis er nog kwam.
Tijdens mijn cross gezocht naar die hindernis (moest gewoon op het rechtdoorgaande pad staan volgens plattegrond) maar was er niet. Ik nog zoeken offie ergens van het pad af was gebouwd, maar nee. Geen hindernis te vinden. Ik twijfelen, uit mijn concentratie maar toch uiteindelijk maar doorgereden met in mijn achterhoofd dat ik dan misschien uitsluiting had.

Cross zelf was een aanfluiting qua hindernissen, met alle respect, het leek wel een B-pony terreinrit.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:03

Simmie schreef:
Omdat er in Ede op de plattegrond stond aangegeven dat er op een bepaalde plek een hindernis moest zijn, die er tijdens het cross verkennen niet stond. Navraag bij het secretariaat gedaan en daar werd gezegd dat die hindernis er nog kwam.
Tijdens mijn cross gezocht naar die hindernis (moest gewoon op het rechtdoorgaande pad staan volgens plattegrond) maar was er niet. Ik nog zoeken offie ergens van het pad af was gebouwd, maar nee. Geen hindernis te vinden. Ik twijfelen, uit mijn concentratie maar toch uiteindelijk maar doorgereden met in mijn achterhoofd dat ik dan misschien uitsluiting had.

Cross zelf was een aanfluiting qua hindernissen, met alle respect, het leek wel een B-pony terreinrit.

Het M was zelfs nog niet echt waardig aan de L in bv Maarsbergen.

Die hindernis heb ik ook nog gezocht Simmie!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:04

Ikga volledig met Simmie mee wat betreft beste en slechtste cross.

Niveau in Castenray was goed en fair en met uitdaging.
Niveau in Ede was ernstig laag.....(met inderdaad ook een gemiste hindernis...)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:04

Klopt Ca.

En een heleboel hindernissen die in de 1* stonden, reed ik vorig jaar in het M......

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:26

De mooiste crossen vond ik Gorssel en Texel
Vorig jaar hadden jullie toch alle crossen beoordeelt etc
* Zoekt dat topic even * Dit jaar ook doen??

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:01

Ik vond Castenray een erg mooi gebouwde cross, maar met alle respect misschien een beetje té. Misschien is mijn mening ook wel gekleurd doordat ik daar mijn eerste B cross reedt en het niveau meer een L dan een B cross vond!
Voor de rest ben ik niet op heel veel crossen geweest maar HM blijft ook een erg mooie cross en ik denk dat Maarsbergen ook zeker genoemd mag worden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:04

Maar het gaat niet alleen om de cross Floor. Maarsbergen heeft als groot minpunt dat de parkeerplaats enorm ver van het hoofdterrein afligt. Persoonlijk vond ik Castenray niet té, maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen Floor, want bv hindernis 2 was echt wel een behoorlijke oxer...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:06

Ja toen ik daar boven hing dacht ik echt dat ik vleugeltjes nodig had Haha!.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:10

De cross die ik het fijnste vond is Castenray. Heb er niet erg veel gereden, Chaam, Castenray, Gorssel en Ysselsteyn. In Castenray vond ik de bodem het beste, al vond ik de rest van de wedstrijden die ik gereden heb ook niet heel erg slecht qua bodem, maar sommige stukken waren wel los, bijvoorbeeld in Gorssel langs het spoor.
Secretariaat vond ik op alle wedstrijden goed.
Ben benieuwd naar de rest van de meningen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:35

Voorlopige tussenstand (ik heb alleen geteld als iemand daadwerkelijk een bepaalde cross tot beste heeft vernoemd: dus niet bv Chaam, M'bergen en C'ray vond ik mooi, dat vind ik niet echt geldige stemmen) :

Gorssel: 2 stemmen
Etten-Leur: 1 stem
Castenray: 3 stemmen
Texel: 1 stem

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:39

Ik stem voor princenhage Tong uitsteken Haha nee grapje, Tong uitsteken Daar ga ik helpen Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:49

okay ik ben dit jaar geweest in

westerbork, maarsbergen, wieringerwerf, gorssel en neede

ga nog naar nijeberkoop en hattem

en vondt maarsbergen het beste, goed geregeld, snel met uitslagen en een prima cross maar wel pittig Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:14

Simmie schreef:

Ha echt wat voor mij dus Haha!

Ik heb verder alleen wat oefen, maar dat telt zeker niet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 17:24

Ik bedoel eigenlijk wel de officiele crossen Tal Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:12

Ik heb Etten - Leur niet als favoriet staan, door tal van vaagheden en lakse posters. Er is ook totaal geen rekening gehouden met reistijd. Geloof dat ik de 3de was in de dressuur en 5de in de cross.
C'ray vond ik de bodem zeker niet het best, voor 2 en een flink stuk erna was het onwijs mul. Ben daar ook een ijzer kwijtgeraakt. Ander nadeel was dat de mensen van ver (3,5 uur rijden ) als in de eerste helft moesten starten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:43

Ik heb hooge mierde, Ede , maarsbergen , wieringerwerf, neede, vlietland, gorssel, Ysselsteyn gereden voor 2007

Ik vind Gorssel en Vlietland het leukst, vlietland vond ik de cross mooi en afwisselend,vooral het water vind ik daar leuk en voor je publiek en een gezellig dorp in het midden en gorssel vind ik mooier vanwege zijn terrein in het bos, maar daar vind ik de gezelligheid iets minder.
Wieringerwerf vind ik ook mooi....ggrrr alles heeft wel een plus en minpuntje.

neede vond ik de minste, cross was totaal geen uitdaging en vond er niet echt een super sfeer, terwijl het weer wel goed was en de hulp die ik had van de hoefsmid na het verliezen van een ijzer was top.

Ede vind ik niet echt leuk meer, de cross staat te makkelijk vergeleken bij maarsbergen waar ik de sfeer ook niet super vind, maar aan de organisaties heb ik geen op of aanmerkingen.

Westerbork en Castenray ben ik geweest in 2006 voor de B, vond westerbork het bos en hei wel leuk, maar verder niet super bijzonder, castenray was mijn eerste cross.....daar heb ik toen weinig van meegekregen Haha! Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:45

ooohh ja ik vergeet hattem bijna die vond ik voor de B van 2006 het mooist !! maar nu nog niet gezien, net als diepenheim en bathmen, nooit geweest nu voor het eerst. Hattem krijgt van mij een 10 Haha! Haha!