Ik woon nu sinds 2 maanden bij Dick en Sonja, en ik heb inmiddels echt vriendschap gesloten met de andere 2 paarden die hen als personeel uitgekozen hebben

Mijn merrie Milena staat al een tijdje met een blessure. Ze moest heel voorzichtig doen met het vrouwtje omdat die nog steeds herstellend is van een nare botbreuk, en omdat ze zó op liep te letten, is ze een aantal weken geleden zomaar in galop met vrouwtje over de kop geslagen. Vrouwtje hield er alleen wat blauwe plekken aan over (de gebroken arm liep gelukkig geen extra schade op) maar Milena heeft een ontzette halswervel en een blessure aan haar knie. Iedereen geeft haar wat extra aandacht en knuffels, en haar verzorgster Jinke poetst haar regelmatig supergrondig. Daarbij gaat haar voorpluk soms in een staartje, zodat ze de wolletjes van haar voorhoofd lekker weg kunnen rossen. Vindt Milena heerlijk, maar als ze erachter komt dat ik er een foto van op internet heb laten zetten...
Hihi! Kijk, stom he!
En dan hebben we mijn (letterlijk) grote vriend Leonardo. DIE hadden ze Wolf moeten noemen. Wolf in schaapskleren om precies te zijn!!! Zó ziet hij er namelijk uit als 'ie de Brave Hendrik uit loopt te hangen om extra appeltjes te scoren, de slijmbal:
Maar let op, als wij samen los zijn en "circusje" spelen met z'n tweeën, dan doet 'ie dit, de onbenul:
Hihi!
Maar vooruit, ik zal sportief zijn en een gekke foto van mezelf van diezelfde speelsessie plaatsen

Tja, bad hairday, wie kent het niet?

Weten jullie nog dat ik zo'n mooi wit halstertje had gehad van mijn vorige vrouwtje, toen ik ging verhuizen? Die is inmiddels grijs met bruin
maar ik heb nu ook een mooi showhalstertje gekregen. Hoe vinden jullie 'm me staan?En nog iets waar ik wel heel blij mee ben: ik heb ook een nieuw zadel gekregen! Sonja's reiningzadel zat me wel redelijk, maar net niet lekker genoeg. Het zakte me ietsjes over de schouder. Ik heb er braaf mee gelopen hoor en heb echt niet geklaagd, maar op een avond kwam er een grote witte vrachtwagen het erf op en was ik de l*l om een hele avond zadels te passen. Na een tijdje was ik het meer dan beu, maar ik heb nu wel een heel fijn passend zadel, en baasje en vrouwtje vinden 'm ook heel mooi. Even showen hoor:
en een detailfotootje:
De foto's van m'n zadel heeft baasje gemaakt toen we een weekeindje uit waren
Was leuk joh! Samen met Leonardo, eerst een hele tijd in het rolhok, beetje schudden samen, hooi eten, moppen tappen, en toen we na een paar uurtjes stil gingen staan waren we ineens in Duitsland, waar ik ook een tijdje gewoond heb. We waren bij iemand die me door vrouwtje voorgesteld werd als "Ome Chris". Aardige vent hoor, 'k moest alleen wel flink werken... Maar buiten de werkjes om mochten we een enorm weiland in (wat Leo en ik even vakkundig omgeploegd hebben samen
) en kregen we een fijne box met een boel lekkere strootjes erin. Ik heb een serieuze poging ondernomen om elke nacht m'n stal helemaal leeg te vreten, maar 't is niet gelukt
Leo kwam verder dan ik, maar helemáál op kreeg hij het ook niet...
Kijk, hier ben ik in de les bij die Ome Chris. Kun je meteen m'n nieuwe hoofdstel zien, dat ik bij m'n nieuwe zadeltje uitgezocht heb

Maar weet je..... Dat klinkt allemaal leuk hoor, al die nieuwe spulletjes. En 't zit ook hartstikke lekker. Maar ehhh
dat vrouwtje van me vindt dat bij zo'n mooi outfitje ook een "nette look" hoort...
Dus er kwam een kam, en een borstel, en een heeeele grote schaar.... *slik* Ik schrok me rot want ik dacht even een moment dat ze m'n oortjes eraf ging knippen om er een ritsje in te zetten en ze als portemonneetje te gebruiken... Dat had Milena me namelijk nog gauw toegefluisterd toen vrouwtje me uit de stal kwam halen met de mededeling dat we me gingen knippen...
Maar gelukkig had die kleine dikke gele me in de maling genomen en viel het alsnog mee... Volgens vrouwtje hoefde het nog niet superkort, dat komt pas als we voor 't echie op wedstrijd gaan. En dat duurt nog wel even zegt ze, want zij is nog steeds niet helemaal hersteld (heeft ze nog mazzel dat ze mensen niet afmaken als ze zo'n lelijke breuk hebben
) en we nemen lekker de tijd om een team te worden en uit te vinden welk onderdeel wij samen het leukste vinden.Dus voorlopig nemen we ook nog heerlijk de tijd om elkaar beter te leren kennen, en dat betekent ook regelmatig gewoon lekker samen spelen en tutten. Kijk, gisteren zat vrouwtje zonder zadel op me, gingen we even "hobbelen" want m'n ijzertjes zijn wat rammelig dus we doen even rustig aan tot de smid is geweest.
O ja en ik heb ook nog even met Jinke gevoltigeerd. Ze durfde zelfs op mijn rug te gaan staan
Hihi leuk hoor, al die gekke dingen. Ik vermaak me prima met die zottigheid die we hier regelmatig uithalen
Hier waren die meiden bezig met bokkie-springen over mijn kont 
Nou, dat was het weer voor vandaag. Tot de volgende keer maar weer!
Want dat is een heftige sprong
Past echt goed bij de andere twee!
..