Ik voel me ontzettend opgelicht door een westernranch op Texel, ik weet niet of ik hier de naam mag noemen.
Ik zal proberen om m'n verhaal zo kort mogelijk te houden.
Ik had een Quarterhorse ruin van bijna 5 jaar oud, met erge last van zomereczeem, hij had zoveel last dat ik hem niet normaal in kon rijden. Ik heb hem van de verzekering terug gekocht en besloot een plaatsje aan zee voor hem te zoeken. Dit deed ik met pijn in m'n hart, want ik had hem al bijna 4 jaar en het is een ontzettend lief en aanhankelijk paardje, maar met die jeuk moeten leven was een lijdensweg voor hem. Ik mailde naar die ranch op Texel of zij iemand wisten die graag een leuke Quarterhorse wilde (hij heeft ook hele goede papieren). Ze mailde me al heel snel terug, dat zij hem wel op wilde nemen op hun ranch, ze konden er wel geen geld voor geven, maar hij zou bij hun een fijn leven krijgen en hij zou bij hun oud mogen worden. Nou dat leek me wel wat, dus heb ik gezegd dat hun hem mochten hebben. Met enkele voorwaarden: Ze mogen hem niet verkopen, hij mag niet meer de wedstrijdsport in en hij blijft tot zijn dood bij hun. Ik heb zelf de stamboekpapieren nog, hun hebben het paspoort. Ik heb een contractje opgesteld waarin ik de bovenstaande voorwaarden ingezet heb en die heb ik door hun laten ondertekenen. Ze zijn hem op komen halen en hebben hem mee naar Texel genomen, we zijn na een week of 6 gaan kijken bij hem, en ik was zo blij; z'n manen begonnen al weer wat te groeien en zo te zien had hij geen jeuk meer !
Dus je zou denken wat is nu het probleem, nou, ik kreeg enkele weken geleden een mailtje van de ranch, waarin zomaar stond dat ze iemand gevonden hadden die wel verder wilde met ons paard.
Ik dacht wat gebeurt er nou, hij zou toch tot z'n dood op de ranch blijven ?? Ik heb meteen teruggemaild en gevraagd wat nu eigenlijk de bedoeling was. Ik kreeg een mail terug, dat hij het bij die andere mensen beter krijgt en meer aandacht enzo. Dat kan wel zo zijn, maar hij mocht van ons naar niemand anders, ze hebben er voor getekend dat hij altijd bij hun zou blijven. Het ergste is nu dat wij helemaal niet weten wie die mensen zijn, en ik krijg niet de naam en adres van die mensen, omdat hun zogenaamd geen adressen doorgeven van nieuwe eigenaren. Dus ze hebben zomaar zonder onze toestemming ons paard weggegeven en we weten helemaal niet waar hij nu is. Dit kan toch zomaar niet, ik moet toch mogen weten waar ons paard is gebleven? Weten jullie wat ik moet doen ?