[SGW] sgw vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

sgw vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 17:15

Nou, waar blijven de Vlietlandgangers?

gr_roos

Re: sgw vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:24

Eerste verslagje dan maar van mij.

Gister besloten om een rondje voor het vertrouwen te rijden, dus 2 alternatieven genomen. 1 was er achteraf niet nodig geweest, maar het vertrouwen behouden is nu mijn eerste prioriteit.

Dressuur ging redelijk, springen op zijn Rabettes, dus overal hoog over Clown en de cross was foutloos, wel met 2 alternatieven en een hoop tijdfouten, maar ze pakte heel fijn aan. Vooral hindernis 4AB was voor het publiek spannend Knipoog Mag nu ook Z starten, maar eerst nog maar eens een aantal wedstrijden lekker in het M rondsturen en dan zien we het volgend jaar wel weer.

Het was wel goed dat ik nog even bij de uitslagen was wezen kijken, ze hadden mij een val aangerekend (op het water Tong uitsteken ), maar die was voor een ander startnummer. Er waren volgens mij 3 combinaties die die val kado kregen en het meisje wat echt gevallen was stond 1ste op de voorlopige lijst.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:26

Goed gedaan Roos! Echt fijn dat je nu weer foutloos was. Zat je nog in de prijzen dan?

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:32

@ GvdT: goed gedaan! Op naar Hattem Haha! ? Groeten, Paul

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:35

Nee net niet, scheelde volgens mij 2 sec. met de nummer 5. Werd niet heel best gesprongen en gecrosst, in mijn ring waren er 6 of 7 gediskwalificeerd. Ik had alleen 1 minuut tijdsoverschrijding dus dan heb je wel weer een hoop strafpunten aan je broek. Vind nog dat ze het goed gedaan heeft, heb door omstandigheden er maar 4 keer opgezeten na W'werf. Ze heeft wel gewoon gelopen de laatste week. In W'werf had ze een bloeduitstorting opgelopen en die moest eerst weg zijn. Heb tot dinsdag getwijfeld of ik zou starten. Heeft dus ook meegespeeld met mijn beslissing om het mak aan te doen.

Paul ik mocht al naar Hattem, krijg eerst nog Texel( waar jij heel saai niet bent Boos! ) en daarna Bathmen. Misschien nog een crosslesje en dan moet het goed komen Knipoog
Jij had wel een mooie hindernis vandaag.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:01

JA dat is ook weer eens een hele andere ervaring: zoveel verschillende combinaties langs zien komen op een pittige dubbelsprong (de "greppels", een triple bar plus trakhener voor de Z- en M-paarden en de Z-pony's). Ik heb alles gezien: goed rijden, slecht rijden, snel reageren, verkeerde beslissing nemen, de bovenste balk van de triple die er tot twee keer toe compleet afgereden werd en zo voort.

Over Texel: ik ben er wel, alleen niet als ruiter maar als hulptroep. Dus ...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:05

Ook maar een verslagje van mij.....

Dressuur ging vrij goed, 199 punten 4e plek.
Springen ging niet zo fijn, was zelf behoorlijk aan het prutsen.
Maar gelukkig redde m'n paard me flink op een aantal sprongen, 1 balkje dus de schade viel mee.

De cross begon weer erg fijn, lekker ritme en hij pakte super aan.
Op de keuzepunt maakte ik zelf een stomme stuurfout, waardoor ik niet lekker bij de punt uit kwam en hij erlangs liep.
Daar alternatief gepakt en weer verder.....
ging verder allemaal weer lekker tot de greppels, had daar besloten dat als hij fijn aan voelde ik rechtdoor zou gaan en anders het alternatief zou nemen.
Ging dus rechtdoor, maar bij het aan rijden van de eerste greppel begon ik op het laatste moment toch wel wat te twijfelen No Cheer dus te prutsen waardoor ik een rot afstand krijg en dacht dat hij wel zou weigeren.
Maar dat deed hij niet dus paard maakte een noodsprong over de eerste, en toen heb ik hem maar snel voor de 2e weggetrokken, en voor die het alternatief genomen.
De rest van de cross ging hij wel weer fijn door.
Achteraf was ik toch wel behoorlijk kwaad op mezelf, dat ik zo begon te twijfelen, als ik gewoon normaal had gedaan was ie gewoon rechtdoor gegaan want m'n paard keek er niet eens naar.
Maar dat is achteraf!!

Dus een beetje dubbel gevoel overgehouden na vandaag, maar wel weer erg trots op m'n paard, dat ie ondanks mijn gepruts vrolijk verder gaat!

Uiteindelijk nog een 7e plek, er werd dus niet bijzonder goed gereden!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:07

Goed gedaan GvdT! Fijn dat het vertrouwen er weer is Lachen
Ilse: jammer dat het niet helemaal liep vandaag, maar wel fijn dat je trots bent op je paard

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:13

GvdT, wat lekker dat het vertrouwen weer terug is Lachen. Toch een nare smak geweest die jullie gemaakt hadden Ach gut. Ook suf trouwens, dat je een val aangerekend kreeg die er niet was Haha!.

Ilse, better safe than sorry Lachen. En voor de volgende keer weet je gewoon dat het paard in elk geval dat soort greppels gewoon doet Lachen.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:14

Ben benieuwd naar de rest van de verslagen, fijn dat jullie tevreden waren GvdT en Ilse..

Iemand de SGW-player nog gezien Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:14

Zie het bejaardentopic Haha! Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:19

GvdT super van je fijne rondje, die tijd komt wel weer. Volgens mij was je nog 6e?!
Ilse, zonde van die trakhener! Maar verder goed gedaan.
Weet iemand trouwens hoe het met die Z-pony amazone is afgelopen? Tijdens mijn crossverkenning was ze gevallen op de 1e trakhener.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:22

Moet je even aan Paul vragen, hij was daar poster.

Heb ik je gemist vandaag Simmie. heb eerlijk gezegd ook niet naar je uitgekeken Bloos dacht dat je er alleen morgen zou zijn. Heb ook weer heerlijk bijgekletst en 1 enorme k*topmerking naar mijn hoofd gekregen. Even vriendelijk tegen die amazone gezegd dat als zij wat liever voor haar paard zou zijn, hij haar misschien ook een keer zal helpen Duivel

kiithos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:36

Ik heb dan wel niet mee gereden maar mijn vriendin heeft foto's gemaakt.
Te vinden op http://www.pbase.com/ramiek/sgw hier staan ook nog foto's van andere jaren.
Ze heeft er geen moeite mee als je de foto's opslaat voor eigen gebruik, maar wil je dan wel een berichtje achter laten Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:43

Geeft niet Roos. Volgende keer dan maar.

Paul, weet jij hoe het met Willemien is afgelopen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:49

Morgen ben ik er vanaf 9.30. Ga met talida de cross lopen.

kiithos1, ik heb mezelf al gespot. Mooie foto's heeft ze gemaak, ga nu snel een berichtje op haar site plaatsen.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 08-09-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:50

Heb de cross vandaag gelopen, maar wil morgenochtend eigenlijk nog een keertje. Toen ik hem heb gelopen stond ie nog op L hoogte, dus dan kan ik me iets beter een voorstelling maken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:54

Van mij mag je met Talida en mij mee. Je hebt de cross toch ook op M & Z hoogte gezien Apple? Heb je nog voorbij zien komen vandaag.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:56

Yups klopt Lachen.

Vind het trouwens voor mijn idee een vriendelijkere oefencross dan vorig jaar. Zo zonder picknicktafel Haha! Haha!.

Half 10? Denk dat ik dan wel even langs kom.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:07

Hey, heb jullie helaas niet echt kunnen ontdekken vandaag , had de vestjes en het shirt al in de aanslag, maar kon jullie niet echt ontdekken, heb aan iedereen met wie ik heb staan praten gevraagd of ze ook bokkers waren, maar heb eigenlijk alleen GvdT gezien. Ik zag jou trouwens wegwandelen richting trailer, en toen dacht ik, oh das mooi dan kan ik je toch de spullen nog even laten zien, maar toen wij bij de trailer aankwamen was je al weg Boos!... Morgen ga ik maar met een uithangbord rondlopen ofzo Verward

Was vandaag voor SGWukkie mee als groom, was erg gezellig, maar helaas ging de cross niet helemaal zoals gepland, ze hebben hun best gedaan, maar het ging toch niet helemaal lekker. Echt heel erg jammer. Ze gaat nu waarschijnlijk met mijn paard oefenen voor de cross, die van mij springt over het algemeen eigenlijk altijd wel (ze gaat er wel eens langs, maar ook niet vaak en ook alleen als het echt niet anders kan). Zo kan SGWukkie aan het vertrouwen werken en hoeft ze niet bang te zijn dat het paard constant op de rem gaat op een moment dat ze het niet verwacht.
Ben benieuwd hoe dat zal gaan Ja.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:10

Even tussendoor, die trakhener was echt freaky eng!!! ben wel benieuwd of er veel geweest zijn die 'm hebben meegepakt, de meesten die 'm zagen met verkennen zouden voor het alternatief gaan. Heb gehoord dat er in ieder geval 2 mensen zijn geweest die 'm hebben meegepakt, maar dat het niet bepaald van een leien dakje ging

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:14

Hypolite, toen ik naar huis ging was de Fixet trailer al weg. Ik weet nu hoe je er uit ziet dus ga voor de herkansing. Zag je wel met een brochure staan, alleen moest ik toen opzadelen voor de cross.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:16

GvdT schreef:
Morgen ben ik er vanaf 9.30. Ga met talida de cross lopen.

kiithos1, ik heb mezelf al gespot. Mooie foto's heeft ze gemaak, ga nu snel een berichtje op haar site plaatsen.

Ik ga rond half 11 de cross in, misschien zie je me dan nog onderweg. Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:18

Wordt wel tijd dat ik Sims in het echt ga zien, al is het maar in een vliegende galop Clown

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:18

Huh? wij dachten juist dat jouw trailer al weg was Verward, nou das ook suf Clown
Nou ja, morgen kunnen we elkaar in ieder geval herkennen, dat scheelt.

@simmie, welk nummer heb jij? dan kom ik je natuurlijk ook even begluren Ja. De player komt toch ook morgen, ben ik ook wel benieuwd naar Ja