[WN] De vrijwilliger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

De vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 12:45

Naar aanleiding van een topic dat nu is gesloten wil ik toch nog ff het een en ander kwijt.

Op het moment dat ik dit krijg te lezen,gaan mijn haren recht op staan.
Ik doe dit vrijwillig en als er meer mensen zijn die denken zoals magic27 denkt

Magic27 schreef:
Dit is allemaal geen service ,dit is gewoon geld verdienen.Niet dingen proberen te verkopen die gewoon niet zo zijn .
En daarvoor dat bepaalde mensen hier op een manier, die alles behalve netjes is ,met KLANTEN praten ,zonder die het hele NK niet eens plaats zou vinden ,moet men zich echt schaamen.
Ik zou zeggen gewoon zo doorgaan ,en over een paar jaar hebben we niet eens meer een NK ,tenminste niet met een Wran....

Magic27 schreef:
Dan krijgen ze als klanten (ja Rob ,ze kopen iets dan zijn het klanten ,hé ,snap je )
En Rob ,hou op met het beledigen van andere mensen blijf maar een beetje met twee benen op de bodem ,of kick je zo erg op de voerkamersleutel dat je aan het zweven raakt.

Ik doe dit vrijwillig en als er meer mensen zijn die denken zoals Magic27 denkt moet men dat ff melden dan mag je mijn *functie* graag overnemen.Ik heb dan geen zin meer om een hele week extra verlof op te nemen om met mijn mede vrijwilligers te proberen een NK plezierig te laten verlopen voor de deelnemers.

Ik moet eerlijk zeggen dat dat wat Magic27 verwoord de denkwijze is dan denk ik dat ik nog vandaag bedank voor de eer.

Trouwens Magic27 jij mag de vrijwilliger wel beledigen en ik (een vrijwilliger) jou niet?????????
Ik weet niet waar je vandaan komt,maar zo werkt het niet.

hobbelheks

Re: De vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:23

zo op de man gespeeld hoeft het van mij niet....
maar idd mensen mogen zich wel eens realiseren dat dit soort dingen gedaan worden door vrijwiligers die vaak ook nog een baan hebben waarvan zij vrij nemen voor het plezier van een ander
dus vrijwilligers (op alle wedstrijden en in besturen ed) bedankt OK dan!

edit: niet iedereen kan suuseriaans lezen dus ff in NL veranderd
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 28-08-07 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:24

Moderatoropmerking:
een discussie over vrijwilligers is prima, maar laten we het beschaafd houden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:33

ik kan met de reactie van magic ook helemaal niets

ik denk dat we als deelnemers in onze handen mogen klappen met goede vrijwilligers die bereid zijn hun tijd en dagen op te offeren om voor ons een mooie show te regelen
werden deze mensen gewoon betaald dan kunnen vele echt geen show meer starten omdat dan de inschrijfgelden gigantisch zouden zijn

rob ik zou over zo'n reactie maar niet teveel wakker liggen
mafkezen heb je overal

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:38

Het is zeker mijn bedoeling om het beschaafd te houden,ook al is dat soms moeilijk.
Dat er een discussie cq dat er opmerkingen worden gemaakt over sto en/of hooi prijzen dat kan ik begrijpen.
Maar op het moment dat een organisatie en vrijwilligers (die helemaal niets te maken hebben met die service) verweten wordt dat ze over de ruggen van deelnemers geld willen verdienen en zij een deelnemer als klant moeten gaan behandelen,dan gaat mij dat iets te ver.
Ik ben vrijwilliger omdat ik dat leuk vind en om het de deelnemers naar hun zin te maken door met met mede vrijwilligers alles zo te laten lopen dat niemand ergens problemen ondervind.

Maar op het moment dat ik het gevoel krijg dat ik een dienst verleen zoals bv een ober (heee schiet eens op ik heb al een kwartier geleden mijn bier besteld) dan pas ik.Waarom!!!!! omdat ik heel slecht ben in het bedienen van klanten.

Dus zo moet je mij persoonlijk niet gaan aanspreken want dan gaat het mis.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:24

Rob, ik zou überhaupt niet wakker liggen van de mening van één persoon! En al helemaal niet als je ziet dat de persoon in kwestie wel vaker negatieve opmerkingen plaatst. In dit geval zou ik het gewoon negeren, in de wetenschap dat jij en andere vrijwilligers hartstikke goed werk doen OK dan!

Gewoon boven dit soort opmerkingen staan, omdat je voor jezelf wel weet dat het anders is! Ja

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:18

Hoop ook niet dat dit je motivatie om mee te werken nu de das omdraait. Elk evenement valt of staat als eerste met de mensen die vrijwillig hieraan mee willen werken.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:29

Rob en Sandra ( zonder de een geen ander he Knipoog )

Ik wil jullie heel graag een hart onder de riem steken! Jullie doen zo verschrikkelijk veel voor de hele WRAN familie (ach, je hebt altijd een paar inktzwarte schaapjes Huilen )

Jullie verdienen het niet om zo afgez*ken te worden, door niemand niet!
En dat geldt natuurlijk voor alle vrijwilligers van alle evenementen, waar dan ook!
Je loopt 6 dagen lang je pootjes onder je kont vandaan om iedereen het zo goed mogelijk naar de zin te maken, je neemt vrije dagen op, spendeert er geld aan en dan krijg je een bak str*nt over je heen gegoten Boos! Boos! , jullie zouden op geld belust zijn"? Nou, dan ga je niet de hele week lang vrijwilliger zijn, nietwaar Duivel

Nou ja, ik laat me een beetje gaan geloof ik.. Cool

Weet je, jullie zijn oud en wijs genoeg om boven dit soort opmerkingen te staan, maar ze kunnen er behoorlijk inhakken Verdrietig Ik hoop alleen dat diegene die ze geplaatst heeft, zich nog eens achter de oren krabt....

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:44

Nou nou, ik heb het zeker al die tijd verkeerd begrepen Pling Ik heb altijd gedacht dat de deelnemers door te luisteren naar de vrijwilligers er voor konden zorgen dat zij, de deelnemers, goed door een parcours of wedstrijd konden komen. Ik heb meer dan een beetje evaring als vrijwilliger bij wedstrijden als ringmeester e.d.
De vrijwilligers en de organisatie zorgen voor de deelnemers door alles te regelen en zij bepalen dan ook wanneer en wat er moet gebeuren.
De deelnemers zijn geen betalende klanten Boos!
De vrijwillgers zorgen voor alles uit vrije wil, echter niet zo maar. Het is altijd vrijwillig, nooit vrijblijvend en enige waardering wordt gewaardeerd, al is dat niet het uitgangspunt voor de vrijwilligers Doei, doei

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:08

ik kan magic persoonlijk en ik zou haar dan ook voorstellen dat zij de taak van vrijwilliger eens een jaar op zich neemt.
dan kan zij insite eens zien wat het werk van vrijwilliger precies inhoud.
grote monden kunnen we allemaal wel hebben en misschien heeft magic 27 wel gouden handjes die als vrijwilliger de onkosten stukken naar beneden kan brengen.
maar dan moet ze zich wel aanmelden en de handen uit de mouwen steken wnat achter een toetsenbord van de pc wordt het niks.

wat ik dus wil zeggen onderschat het werk van een vrijwilliger niet, het is echt geen baan van 9 tot 5 en op de NK betekend het heel vaak maar 3 uur slapen per nacht want als iedereen lekker naar huis is of in zijn caravan of tent ligt te maffen loopt een vrijwilliger nog de rommel van de dag op te ruimen of de benodigdheden van de volgende dag voor te bereiden.
ik zelf draai 1 dag mee op zaterdagavond als de hekken opgebouwd moeten worden voor de koeienonderdelen van de volgende dag ( ik doe het overig met plezier hoor ) maar voor ik dan thuis ben is het vaak 3 - 4 uur in de nacht en om 7 uur moet ik al weer in de auto zitten om de koeien op te vangen op de wedstrijd en de hele meedraaien bij zowel het paard dat in de cutting moet starten als meehelpen de koeien te selecteren en weer in te laden voor transport terug en de zaak weer af te breken.
ik ben dan ook na zondag kapot en dan doe ik dat maar 1 dag, de vrijwilligers doen dit 1 week lang en dan spreek ik niet eens over het voorwerk dat ze er al aan gehad hebben sinds de afloop van de vorige NK om deze NK net zo vlotjes te laten verlopen.
dus iedereen die dit zomaar aanneemt als heel normaal moet zich eigenlijk diep gaan zitten schamen of zich eens aanbieden om mee te helpen.
zo niet zwijg dan en laat de mensen hun werk doen want zonder deze mensen zouden wij nergens zijn op de NK

dus magic 27 er ligt een schone taak op je te wachten doe er wat mee

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:29

Pffff wordt zo moe van dit oeverloos prutsmuts, WRAN dit WRAN dat, wil even uitleggen dat de WRAN met zijn of haar familie ten onrechte in dit topic benoemd wordt.

De FNW Federatie Nederlandse Western Verenigingen besteed de organisatie voor het Nederlands Kampioenschap uit aan de SWRN, Stichting Western Rijden Nederland.

Rob_H en Sandra_H werken als vrijwilliger voor deze stichting dus niet direct alleen voor de WRAN, dus Magic27 leg mijn is uit als het zo door gaat waarom er dan geen WRAN NK meer zal zijn. De boute uitspraken gaan dus enkel en alleen ten koste van de WRAN zoals jij het stelt dus meld ik bij deze dat je er geen bal van hebt begrepen.

Zo’n groots opgezet NK, zonder de WRAN, is helaas maar waar niet realiseerbaar. De WRAN, de ruiter vereniging van Nederland, waar je in basis terechtkan ongeacht welk ras je ook rijdt, is de voedingsbodem binnen de westernsport voor de rasverenigingen dan wel niet de discipline gerichte. De WRAN zet zich met name in binnen de Federatie waar de voornamelijk zich houdende ras verenigingen die zich hebben te houden aan het moederstamboek, af te schermen voor de ontwikkelingen die Europees op ons afkomen, binnenkort kan iedereen hier alles over vernemen.

Discipline en of ruiter en of Ras verenigingen, maakt niet uit, Federatie en of SWRN daar werken allemaal keihard de vrijwilligers die nota bene vaak ook zelf ruiter zijn, om een mooi NK weg te zetten, waar ieder jaar weer meer dan 1000 starts de revue passeren.

Voor dat je weer in de hoofd haalt om dergelijke opmerkingen dan wel niet stupide teksten te roepen schrijven of weet ik veel wat, vraag ik je met klem, dit niet alleen jegens de WRAN te doen, want uiteindelijk kom je dan aan mijn club, die het heeft mogelijk gemaakt dat, toen eerst, mijn dochter nog in de penny luier liep, kon groeien naar waar zij nu staat.

Wilde ook even mijn ei kwijt in dit topic omdat het met name de WRAN weer is, waar alles mis mee is, en daar wordt ik een beetje moe van.
Stel mijn nu ik deze noot schrijf, herkiesbaar als mijn termijn erop zit als voorzitter Magic27, omdat ik als de dood ben om de echten vrijwilligers te verliezen voor deze mooie sport, die ongeacht het ras, discipline, ruiter zich inzetten voor de westernsport van Nederland, omdat het fantastisch is om met zulke bevlogen mensen te mogen werken.

Vraagje, waar zet jij je zelf voorin, buiten het feit, nogmaals, dergelijke stupide teksten in het openbaar ten beste te brengen?

Vr Gr Peter Vet

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:14

ben zelf vrijwilliger geweest met onderlingen wedstrijden
en nu 2 keer bij de paints.
nou kan je vertellen dat het best pittig is.
en ook leuk natuurlijk anders doe je het niet.

maar ik doe dat dan 1 dag en daarna ben je al moe.
laat staan een hele week en waarschijnlijk nog wel langer dan een week want de voorbereiding gaat natuurlijk ook niet vanzelf Knipoog

petje af voor de vrijwilligers hoor ! OK dan!
we mochen allemaal blij zijn dat ze dat willen doen. Go jij! Go jij!
want anders zijn er gewoon geen wedstrijden.

en mensen die nog twijfelen ga zelf een dag vrijwilligen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:14

Ik snap eigenlijk niet dat je je druk maakt over de mening van 1 persoon. Je geeft zelf al aan dat ze/hij meestal negatief reageert, dus so what. Moet een ander daar dan voor boeten? Ik neem aan dat je er zelf ook plezier aan beleefd dus "Keep on the good works en laat hij/zij/het zelf maar eens wat presteren op dit vlak ......

p.s. je kon er trouwens zelf ook wel wat van........ Clown

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:23

Persoonlijk neem ik mijn petje af (en doe er ook nog een kniebuiging bij Knipoog ) voor alle vrijwilligers die zich inzetten voor wel evenement dan ook.
Als paardeneigenaren hebben we het allemaal druk, lanterfant-tijd is schaars.
Dus de mensen die zich inzetten voor een organisatie krijgen niets dan lof.

Dat er momenten zijn dat zaken beter of anders kunnen dan staat een organisatie er bijna altijd voor open om hier iets aan te doen.Mits het mogelijk is en rechtvaardig.

Shows organiseren kost handen vol geld dus dat er ergens een stuiver verdiend moet worden lijkt mij een zeer logische zaak. Paardensport is nu eenmaal een dure sport en wedstrijden rijden maakt het allemaal niet goedkoper. Als je je dit niet kunt veroorloven dan is dat uiteraard erg jammer maar dit is niet de schuld van een vrijwilliger/organisatie/evenement.

En hoe cliché het ook is; er zijn shows waar de prijskaartjes een stuk hoger uitvallen..... ook daar rijden vele ruiters rond.

Zonder vrijwilligers geen show.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:41

Peter heeft al uitgelegd dat de vrijwilligers op het NK niet werken voor de WRAN maar voor de stichting die het NK voor alle deelnemende organisaties organiseert. En dat is een enorme klus waar niemand voor betaald wordt.

Waar heel veel mensen dag in dag uit mee in de weer zijn. Rob en Sandra die ervoor zorgen dat het helemaal soepel loopt met de stallen, dan de paarden er veilig staan en toezicht houden om te voorkomen dat er rare dingen gebeuren. Maar ook omroepers, kassamensen, deurbewakers en niet te vergeten Sheila die zich boven met haar club te pletter werkt), Organisatoren, opbouwers, slepers e.d. Ze werken zich allemaal vrijwillig te pletter. Zodat de westernsport een fijn NK heeft. En sommigen staan dan na een dag hard werken als iedereen nog ligt te pitten, 's morgens ook de toiletten en douches nog uit te spuiten....

Dus Magic weet niet waarover ze het heeft.
Maar Magic: je bent van harte uitgenodigd je bij mij te melden het komend NK. Krijg je een rondleiding van mij langs alle vrijwilligers en daarna is er vast wel een klus te vinden waar een overwerkte vrijwilliger dan geen tijd voor heeft.

Langs deze weg nu al even:
Iedereen ontzettend bedankt voor het waanzinnige werk dat ieder jaar weer wordt verzet Ja

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:00

Tja Rob ik weet hoe jij je voelt, ook ik loop hier regelmatig tegenaan. En dan niet eens met de organisatie van een show, maar ook bij de verstrekking van de startnummers of het beantwoorden van de federatietelefoon. Op die momenten denk je dan Hamer Hamer Hamer maar als je dan even later een compliment krijgt via de mail, persoonlijk of telefoon dan is mijn dag weer goed. Want die krijgen we ook! Het wordt heus wel gewaardeerd wat we doen, vergeet dat niet. Al die positieve reacties wegen voor mij veel zwaarder dan die ene negatieve. Heb in de loop van de tijd wel geleerd om alles wat gemakkelijker van me af te zetten. En als iemand dan persoonlijk naar me toe komt op een show om de organisatie een compliment te geven, of ik krijg een reactie ( "superservice") op een bevestiging voor een startnummeraanvraag dan weet ik waar ik me als vrijwilliger voor in zet.
En dat gaan we nu dit jaar ook weer doen, ook ik heb me gestoord aan die negatieve reactie en heb hierop ook gereageerd. Maar ik ontvang momenteel ook zo veel leuke reacties (kijk alleen maar naar het topic over het NK) dat deze totaal in het niet valt. Enne Rob (en de rest natuurlijk) ik kan je niet missen hoor tijdens het NK, want we doen het toch met zijn allen?? (Peet niet mee gerekend want die ligt de helft van de tijd te slapen Clown ) En by the way dan hebben we na het NK geen leuke filmpjes Cool

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:09

Ik heb jaren ervaring als vrijwilliger ,ik heb ook clinics georganiseerd ,dus ik weet echt waar ik het over heb .De Wran heb ik uiteraard ook mijn diensten aangeboden .Nooit een reactie over gehad,dus ik ga daarvan uit dat er genoeg vrijwilligers zijn .Ik heb hier ook nog niemand beledigt laat staan dat ik een verkeerd woord over een vrijwilliger zou zeggen of hem en zijn werk niet zou waarderen.Maar laat ons dan toch effe terugkijken naar de topic "" Hooi en stro op het NK""".Wie word er dan nou raar aangesproken op de vraag hoezo het hooi en stro best wel prijzig is ?Vooral ,door wie worden de antwoorden gegeven .En wat is de woordkeuze .Het gaat hier niet om de vrijwilligers ,het gaat daaroom hoe hier op kritieke vragen gereageerd word ,en daar heb ik een gloedhekel aan .............IK HEB OOK NOOIT GEZEGD DAT VRIJWILLIGERS AAN HOOI EN STRO VERDIENEN,maar bij 6 Euro pb word er aan verdiend of dat nou manege Bartels is of weet ik veel wie .Dat is helemaal niet erg ,maar zeg niet dat het een service is ,en dat strooisel en ruwvoer normaal zoveel kost want dat klopt niet .Dat hebben genoeg mensen in het hooi en stro topic aangegeven .....

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:20

Sorry magic, maar misschien is een excuus aan Rob niet verkeerd,
hij en de anderen maken de NK voor ons deelnemers een mooi evenement.

Groetjes

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:22

Magic ik kan me jouw aangeboden diensten niet herinneren. Misschien iets misgegaan? Mail niet aangekomen?
Want over het geheel genomen worden alle aanboden die binnenkomen bij het bestuur ter vergadering besproken en er wordt altijd contact opgenomen met de betrokkene.

Maar goed: ook bij ons kan wat misgaan. Tuurlijk. Alle bestuursleden doen het werk erbij, naast gezin, paarden en volle baan.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:26

Wat is nu het probleem?
Een ieder die het niet wil betalen neemt zijn eigen balen mee en degene die er geen zin in hebben betalen 6 euro voor deze service... waar hebben we het over Boos!
Het feit dat het een afvalproduct betreft doet niet ter zake; in een restaurant krijg je uiteindelijk ook een product voorgeschoteld wat de volgende dag bij het afval eindigt...of laten we zeggen "Het toilet" Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:28

Oh ja overigens: ik vind het een service. Ik weet dat als ik op stal muesli haal het duurder is dan pakweg bij de welkoop. Maar ik hoef er niet mee te slepen, niet apart voor om te rijden.. ik vraag en het wordt voor me afgeleverd. Kost 2.50 meer per zak. Die betaal ik graag voor die service. Wil je dat niet? Dan neem je het zelf mee zoals Vera al zegt. Daar is geen verbod op o.i.d.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:39

Moderatoropmerking:
Niet 'op de man' spelen .. gaarne.. Lachen Een discussie kan ook zonder

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:50

Nogmals , zonder de vrijwilligers zou je nergens zijn ....Maar ook als vrijwilliger ga je andere mensen niet als patiënten zien hé ,want dat is namelijk beledigend

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:56

Anya schreef:
Magic ik kan me jouw aangeboden diensten niet herinneren. Misschien iets misgegaan? Mail niet aangekomen?
Want over het geheel genomen worden alle aanboden die binnenkomen bij het bestuur ter vergadering besproken en er wordt altijd contact opgenomen met de betrokkene.

Maar goed: ook bij ons kan wat misgaan. Tuurlijk. Alle bestuursleden doen het werk erbij, naast gezin, paarden en volle baan.

Ik heb inderdaad antwoord gehad ,en het zou ook in de vergadering besproken worden ....en verder nooit weer wat gehoord .Dat geeft niet , zeg ik ook niks over .... Doei!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:59

Tja dat is niet netjes dan als je niets hebt gehoord. Maar je had even kunnen mailen dan... Zoals gezegd.. er kunnen dingen misgaan. Gewoon vergeten. Of andere dingen. Zo ben ik een aantal maanden ziek geweest bijvoorbeeld. Best kans dat ik wat vergeten ben. Maar dat maakt van ons nog geen mensen die maar 'klanten' beledigen of zo. Gewoon voor de lol. Of mensen die uit zijn op eigen winst. Zeker niet. En dat is wel wat jij suggereert. En dat is niet zo bevorderlijk voor de sfeer binnen de sport. En het bevordert niet dat vrijwilligers het werk willen blijven doen.