waar een hartslagmeter kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

waar een hartslagmeter kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:45

Ik had een vraagje. Zou volgend jaar met endurance willen starten. Ik ben nu stilaan aan het trainen om de conditie van m'n paard op peil te krijgen. Ben eerst van plan om wat tochtjes te gaan doen, waaronder dagtochten en volgende zomer waarschijnlijk een week trektocht. Ik zou graag voor deze trainingen en voor in de toekomst een hartslagmeter willen kopen.

Ikzelf woon in België, Dus als 'k dat ergens in Nederland koop moet het per post op te sturen zijn... (is dat eigenlijk betrouwbaar via de post op te sturen?)

Nog een vraagje: wat kost zo'n hartslagmeter gemiddeld?

Silence

Re: waar een hartslagmeter kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:06

Ik ga begin volgend jaar zelf ook een hartslagmeter aanschaffen en doe dat via:

www.goedhard.nl

Die ik ga nemen, zit rond de €80. Vind ik prima om mee te beginnen.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:10

maar dan bedoel je neem ik aan de polar vetcheck? die is toch niet voor tijdens het rijden? ik heb nu een omgebouwde (handig vriendje Tong uitsteken) ben het nog een beetje aan het uitproberen...

@ willeke_nijs: volgens mij levert goedhard ook wel in belgie. ze hebben in ieder geval http://www.goedhard.bevolgens mij is het wel betrouwbaar als het per post opgestuurd word hoor. ik stuur zo vaak pakketjes naar frankrijk en die komen altijd goed aan. en misschien gaat het wel via een speciale service. je zou ze een mailtje kunnen sturen.

in nederland zijn er natuurlijk nog meer winkels waar ze hartslagmeters verkopen zoals http://www.outdoor-riding.nl/
daar kan je ook even kijken naar de prijzen.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:59

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 19:08

Ok ik zal het allemaal eens vergelijken. Ik zoek idd een hartslagmeter voor tijdens het rijden.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 07:52

Hoi, ik heb nog een omgebouwde hartslagmeter te koop!
Afbeelding
Hij is nieuw en er zit een stopwatch op en is tevens horloge.
gr. Jeannine

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:15

Ik heb mijn Polar hartslagmeter bij www.eventingshop.nl gekocht. Al weer een jaartje of 5 geleden en doet het gelukkig nog steeds prima!! Ik had hem ook heel snel binnen.

Ook www.equestriannomads.nl verkoopt hartslagmeters.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:52

Ik heb de mijne bij Outdoor riding gekocht. Daar heb ik al meerdere spullen gekocht en dat bevalt zeer goed. De service is heel goed en snel.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:34

Mijn vriend gaat ook een poging wagen om een humane meter om te bouwen...als het lukt dan scheelt het een boel centjes...en als het mislukt...dan was het een interessant project zullen we maar zeggen Knipoog

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:05

ik heb dezefde als jeanine bij de kijkshop gekocht. hij doet het nog niet echt fantastisch, springt van 0 naar 250 naar 70 naar 90 in stap. maar ik denk dat dat vooral komt door de geleiding, wat gebruiken jullie hiervoor en moet je er heel veel opdoen dan?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:09

Je kunt het met water doen, maar ik heb nu ook van die gel gekocht. Gewoon naar de drogist en dan vragen naar van die abdomizer gel. Haha! Of gel voor zo´n buikapparaat. Ik doe er ongeveer een dubbeltje op en dat werkt prima. Alleen in de winter met wintervacht krijg ik dus slechte ontvangst. Dan helpt alleen scheren.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:27

Ik heb gehoord dat het ook kan met gewone haargel, zelf geen ervaring mee.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:22

Sash schreef:
ik heb dezefde als jeanine bij de kijkshop gekocht. hij doet het nog niet echt fantastisch, springt van 0 naar 250 naar 70 naar 90 in stap. maar ik denk dat dat vooral komt door de geleiding, wat gebruiken jullie hiervoor en moet je er heel veel opdoen dan?

De geleiding van de hartslagmeters die wij hebben gemaakt is prima. De mijne doet het prima, en ik heb ook nog geen verdere klachten gehoord. De electrodes zijn van geleidend rubber, dus daar kan het hem niet in zitten. Ikzelf gebruik gewoon water en heb altijd direct contact.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:37

Sash schreef:

Dat kan (dacht ik) ook komen doordat je ze niet ver genoeg uitelkaar hebt....of omgedraaid misschien?

Waar leg je ze neer en welke leg je waar?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:25

Het maakt niet uit welke electrode je waar legt, ook niet of je hem vertikaal of horizontaal hebt. Het kan eventueel wel door een storing van buitenaf komen.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:46

ik denk dat het bij mij vooral door de geleiding komt, ik heb tot nu toe haargel gebruikt maar misschien dat dat te snel opdroogt. als jij water gebruikt maak je het dan gewoon door en door nat?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:45

Redelijk nat ja. Maar als ik er geen water op doe en ik ga rijden, dan krijg ik vanzelf contact wanneer hij gaat zweten. Haargel gebruik ik nooit. Gewoon een handje water en even inwrijven en klaar! Lachen

Maar wat voor paard heb jij. Als jouw paard veel haar heeft, kan het daar ook doorkomen. Zelfs echt paardenhartslagmeters hebben in de winter moeite met de wintervacht. Mijn arabier is redelijk glad, misschien helpt dat ook mee!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:11

Jeannine schreef:
Redelijk nat ja. Maar als ik er geen water op doe en ik ga rijden, dan krijg ik vanzelf contact wanneer hij gaat zweten. Haargel gebruik ik nooit. Gewoon een handje water en even inwrijven en klaar! Lachen

Gewoon spugen helpt ook...... Clown Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:32

Jorie schreef:
Jeannine schreef:

Gewoon spugen helpt ook...... Clown Haha!

Tja, als je geen water in de buurt hebt Haha! Als het maar nat is!!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:26

hahaha. pim heeft inderdaad nog wel een vachtje is niet geschoren geweest oid. vorige keer deed de hartslagmeter het wel goed, toem hij gezweten had. Lachen bedankt voor de tips

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:47

Ik weet welke wedstrijden je wilt gaan rijden., Maar als je eens gaat kijken of meedoen bij de Vet2000. Omdat ik weet dat mijn vriendin haar Polar heeft gekocht destijds bij Johan.

en bij http://www.thbb.be/
Bij Bertho verkopen ze ook hartslagmeters.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:55

Mijn omgebouwde doet het nog steeds prima, al bijna 2 jaar.
Ik gebruik gewoon haargel, gewoon zo'n grote pot van de kruidvat. Heb het in een klein pompje gedaan, makkelijker meenemen en je krijgt niet van die vieze vingers.

We zijn nu bezig met zo'n ding te maken dat je in de vetgate tegen z'n buik kan duwen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:11

Ik wilde je net als Nagyl doorverwijzen naar Bertho, hij heeft V-Max en daar zijn over het algemeen betere ervaringen mee dan met Polar. Bij Polar krijgen veel paarden drukkingen omdat de electroden dikker zijn, en het allermooiste: als de batterij van de zender leeg is kun je het ding weggooien... Verward Bij V-Max kan je hem gewoon zelf vervangen, ook alle andere onderdelen (electroden, kabeltjes etc.) zijn vervangbaar.

Lenneke_ schreef:
We zijn nu bezig met zo'n ding te maken dat je in de vetgate tegen z'n buik kan duwen

Is heel simpel Ja , heeft een vriend van ons ook gemaakt voor me. Gewoon een metalen beugel waar je een humane hartslagband in kan hangen. Pling

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:34

Nina_rex schreef:
en het allermooiste: als de batterij van de zender leeg is kun je het ding weggooien... Verward

Dit schijnt niet zo te zijn, je kunt hem opsturen naar Polar. Dan verwisselen zij de batterijen voor je. Heb het zelf nog niet hoeven doen....

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:48

Esperanza schreef:
Nina_rex schreef:
en het allermooiste: als de batterij van de zender leeg is kun je het ding weggooien... Verward

Dit schijnt niet zo te zijn, je kunt hem opsturen naar Polar. Dan verwisselen zij de batterijen voor je. Heb het zelf nog niet hoeven doen....

ECHT NIET! Ik heb mijne opgestuurd om te kijken wat er aan schortte. Batterij van de zender leeg. Kon dus een nieuwe zender kopen a 90 euro ofzo. Dacht het maar niet, ik heb nu een hartlsagmeter van de Aldi van 20 euro en die doet het beter dan de Polar ooit gedaan heeft.
Wel moest ik Polar nog 20 euro betalen voor het testen.......en terugsturen.

Het schijnt wel zo te zijn dat je hem via Goedhard in kunt leveren en dan met Polar Zwitserland geloof ik, kun je een nieuwe zender krijgen voor de helft van het geld.
Alleen heb ik er uit pure frustratie zelf in zitten snijden, dus denk niet dat ze dat nog accepteren.
Voorlopig red ik me wel even met de humane hartlagmeter. Die ik overigens niet omgebouwd heb en doet het best zo.