Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ElCamino schreef:( of ben ik nu te hard?)

MissYvette4u schreef:Als je papieren bij je paard hebt waarop staat dat die HYP-N/N is dan kun je dit opsturen naar het stamboek en kun je een nieuw papier krijgen waarop de HYPP-kreet verwijderd is. Bij eventuele nafok komt deze kreet dan ook niet meer op het registratiepapier te staan.Mijn paardje heeft ook Impressive in zijn bloedlijnen.
Op zijn papieren staat vermeld dat er kans op Hypp is, wat ik overigens heel attent vind dat ze het vermelden. Hij was vorig jaar door zijn vorige eigenaar al op Hypp getest en de papieren daarvan heb ik bij de koop mee gekregen. Hij is gelukkig Hypp vrij![]()
Ik weet niet of je haar mag laten testen, zoals een klinische keuring enzo ?
Mocht je haar laten testen en kopen, fok er dan niet mee.
Is wel zo sociaal.
Ach ja, mijn paardje is een ruin dus die zal niet veel nafok krijgen....Citaat:Bij eventuele nafok komt deze kreet dan ook niet meer op het registratiepapier te staan.

Torretje333 schreef:Ik dacht inderdaad dat alleen een homozygoot paard ook werkelijk de ziekte heeft. Ze is heterozygoot, draagt HYPP. Ze is nu 4 jaar en heeft nooit ergens last van gehad. Openbaren die symptomen zich meteen, of kunnen die ook later komen?
Citaat:De aanvallen openbaren zich meestal pas vanaf de leeftijd dat het paard geslachtsrijp is, en worden opgeroepen door stress-situaties, en hoge concentraties kalium in het voedsel.
Torretje333 schreef:Ik dacht inderdaad dat alleen een homozygoot paard ook werkelijk de ziekte heeft. Ze is heterozygoot, draagt HYPP. Ze is nu 4 jaar en heeft nooit ergens last van gehad. Openbaren die symptomen zich meteen, of kunnen die ook later komen?