Wranglerbutt schreef:Waren er maar meer pro's (amateurs ook misschien?) die op die manier willen bijdragen aan de toekomst van het westernrijden in Nederland.
Volgens mij zijn er wel meer mensen die best een bijdrage (binnen ieders eigen kunnen) zouden willen doen. Volgens mij is iedereen het er best over eens dat de jeugd de toekomst is en zijn er mensen zat die op een of andere manier een steentje bij willen en kunnen dragen.
Wranglerbutt schreef:Het is oh zo makkelijk conclusies te trekken n.a.v. een paar foto's en uitspraken op bokt, maar ik kan bij de meeste kritiek in de verste verte geen onderbouwing vinden

Volgens mij begon deze hele kermis (meer is het imo niet eens, er wordt door enkelen gewoon gereld om lekker te kunnen rellen) met een vraag op iets wat een teamlid ZELF zegt. Hoeveel "bewijs" wil/moet je ergens voor hebben??? En ja, ik sta wel achter mijn uitspraak over verwende schijtkinderen; als je een kind een goed paard onder de kont geeft en leert dat je aan een EK(-onderdeel) deel kunt nemen als afgevaardigde van je land en sport, zonder daar serieus voor te oefenen, dan creëer je verwende schijtkinderen. Dat vind ik. Dat jij daar op jouw beurt weer wat van vindt, is je goed recht.
Wranglerbutt schreef:Het is wat mij betreft logisch dat het paardrijtalent van kinderen met welgestelde ouders eerder/makkelijker ontdekt zal worden dan het talent van een kind met ouders met een laag inkomen; maar is dat niet simpelweg een kwestie van opportunities?
Iemands talent voor waterskiën zal zal ook niet ontdekt worden als zijn ouders geen boot, of een slechts een vispuntertje, bezitten en het kind nooit in aanraking komt met een speedboot.
Tuurlijk is dat zo, en daar is ook niets mis mee (hoe graag je 't ook aan andere kinderen van minder bemiddelde ouders zou gunnen, maar dat geldt bv hetzelfde voor een Rabo Talentenplan ed). Maar kinderen leren dat je ergens niet voor hoeft te werken? Dat kan de bedoeling toch niet zijn?
Wranglerbutt schreef:Wat betreft het verwijt dat iemand pas aan een EK mag deelnemen als er gewonnen kan worden: is het motto van zelfs de Olympisch Spelen niet dat deelname belangrijker is dan overwinning?
Die uitspraak heb ik nergens gelezen en kan ik ook niet terugvinden.
OF je moet doelen op mijn uitspraak dat ik vind dat deelnemers aan een EK dan toch op een komend NK wel zeker goed moeten kunnen presteren en in de medailles kunnen rijden. Zo niet (dagcondities in ogenschouw genomen) dan moet je je als organisatie toch echt afvragen wat je in hemelsnaam namens je land en sport hebt uitgezonden.
Overigens WB heb ik het vermoeden (gokje dus) dat de pro's ook echt niet belangenloos alles gedaan hebben hoor. En begrijp me niet verkeerd, dat hoeft wat mij betreft ook absoluut niet! Maar om iemand dan tot held te betitelen... Hoewel de wereld daar wel vrolijker en gezelliger op wordt; dat dan weer wel 
En verder een totaal algemene opmerking: Hoewel het erg "des westerns" en "des Bokts" is zou ik willen dat alle PB's gewoon openbaar in dit topic gezet werden...........
Jammer dat er al zo ontzettend veel mensen zijn die niet eens meer openbaar willen/durven te reageren...