waarom rijden jullie endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

endurance voor winst of fun?

Winst
2 (4%)
Fun
43 (95%)

Totaal aantal stemmen: 45

woeliej

waarom rijden jullie endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 07:56

gewoon voor de fun of echt voor de winst?

Ik zelf ben enducrance gaan rijden omdat mijn poownie en ik allebij dol op buitenritten zijn, en ik hem graag wat afwisseling daarin wilde geven met toch een beetje wedstrijd element erin. En van alle foto's van de wedstrijd die ik ben tegen gekomen heeft meneer z'n orrtjes mooi naar voren dus aan de poownie te zien ik een goede keuze gemaakt Haha! En zelf vind ik het natuurlijk ook geweldig. Dus ik ga zeker voor fun, plaatsing maakt me niet uit zolang we maar van de rit genomten hebben.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: waarom rijden jullie endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:58

Geen van beide.
Ik wil wel alles uit mijn paard halen wat er in zit en als dat lukt is het winst, maar dat hoeft niet een goed plaatsing in het klassement te zijn!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:01

Allebei, Anouar en ik vinden endurance geweldig om te doen, maar ik wil er wel het hoogst haalbare uithalen. Dat is dan niet winst in de zin van elke wedstrijd hoog eindigen, maar winst in de zin van steeds verder komen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:10

zo bedoelde ik de winst ook Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:59

Ik ook voor beide... Ten slotte rijd je wedstrijden voor de fun, maar ook voor winst en kijken of je als team met je paard steeds verder/hoger kunnen komen. Daar is het een wedstrijd voor Haha!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:04

Meer voor de fun, maar tuurlijk wil je ook de wedstrijd goed uitrijden, maar ik hoef niet in de top 10 te komen als we hem maar goed uitgereden hebben! En ik doe het al helemaal voor de omgevingen, want die hebben wij niet bij stal.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:53

Op dit moment doe ik het nog alleen voor de fun. Mijn paard en ik hebben pas twee ritten gedaan en hij is niet altijd even makkelijk, dus eigenlijk zijn we aan het zoeken naar hoe wat waar werkt het beste. Als we hier wat slag van krijgen zal ik inderdaad wel het beste willen proberen wta mijn paard kan. Maar nog steeds zal het voor de fun blijven. Onze goal op dit moment is om een keer 2e klasse te mogen gaan starten...volgend jaar misschien

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:02

Ik wil ook het beste uit mij en mijn paard halen, maar niet ten koste van mijn paard
Ik wil graag 1 wedstrijd per jaar pieken (voor een plaats bovenin gaan). De rest is voor de fun en om te leren Ja

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:53

Ik wil idd ook het beste uit mijn paard halen, en ook idd niet ten koste van mijn paard Knipoog

Ik rij ook zeer zeker voor de fun en ik ben zwaar verslaafd inmiddels Haha! Omar en ik genieten allebei van de wedstrijden!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:11

Tuurlijk gaan we voor de Fun! Maar zéker zet ik ook mijn doelen en wil ik die ook graag behalen! Ik wil mijn paarden ook beslist conditioneel erg goed voor elkaar hebben, zodat ze zo "mooi" mogelijk door een wedstrijd komen! Ja Maar daar heb ik "fun" in. Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:47

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie doelen zijn

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 09:49

de doelen van wie?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:49

Van iedereen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 09:55

mijn doel is lol hebben en de mooiste gebieden van nederland kunnen zien samen met mijn poownie daarvan genieten. Verder vind ik het ook leuk om aan zijn conditie te werken en die goed voor elkaar te hebben. 'doel' op dit moment is klasse 2 gaan rijden omdat ik weet dat hij dat kan en ik klasse 1 maar een 'buitenritje' vind + de max. snelheid is een beetje laag. Ik hoop ik klasse 2 iets meer uitdaging te vinden, want zowel de poownie als ik vinden klasse 1 een peulenschilletje Bloos Maar je kunt er wel makkelijk leren dus dat is wel weer het voordeel, maargoed heb voorlopig pas 4 winstpunten dus we zijn nog lang niet klasse 2 startgerechtigd, dat komt volgend jaar wel.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:49

Mijn doel is mijn paarden conditioneel lekker "fit" en goed in hun vel te hebben, het "bewijs" dat ze dat zijn is het goed uitrijden van een wedstrijd.
Verder is mijn doel om klasse II met regelmaat met beide dames goed uit te kunnen rijden. Wie weet ooit ook Klasse III.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:29

Mijn doel is mijn pony zo goed op conditie te hebben zo dat hij de wedstrijd bij wijze van spreken fluitend uitloopt en daarnaast zelf ook nog te genieten van de schitterende natuur die je voorbij ziet komen Haha!

We gaan pas een klasse hoger rijden als ik het gevoel heb dat we dat samen aankunnen. Als dat na een poging het toch niet zo blijkt te zijn heb ik ook geen moeite om weer een pasje terug te moeten doen. Fouten maken doen we allemaal, maar het belangrijkste is om daarvan te leren Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:37

Mijn doel is een 160'er te gaan rijden... Maar alleen als dat haalbaar is. Vandaar dat ik ook zei dat ik het beste uit mijn paard en mijzelf wil halen...

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:39

Ik ben gestart met endurance omdat mijn paard vaak gestresst was op wedstrijden en tijdens buitenritten is hij helemaal ontspannen.
Momenteel rij ik vooral voor de fun met als doel zo veel mogelijk ervaring op te doen binnen het endurance rijden en uiteindelijk ook, indien mogelijk, hier steeds beter in te worden.
Momenteel is mijn doel: een rit van max 30 km binnen de tijd uitrijden en goed door de nakeuring komen.
Op langere termijn is mijn doel het tempo te verbeteren en op het juiste tijdstip binnen te komen én ook goed door de nakeuring.
Maar bovenal: het moet natuurlijk plezierig blijven en de gezondheid van mijn paard staat voorop.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:09

Mijn doel is zo ver mogelijk te komen als haalbaar is!
Dus 160 is best een ambitie van mij, maar de weg daarheen is lang en wie weet niet voor ons weggelegd!
Voorlopig eerst maar klasse 3 Holten, haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:24

ah, nog iemand voor winst dus, valt me eigenlijk wel op dat er toch meer zijn voor lol, zo weinig winst had ik niet verwacht

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:00

Lol is hoofdzaak, winst is bijzaak Knipoog

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 07:47

griebels schreef:
Lol is hoofdzaak, winst is bijzaak Knipoog

Precies, denk dat de meeste daar zo over denken! Mijn doel is om in 2010 de 100km op de Fasna goed uit te rijden Haha! Mits paard en ik de weg er naar toe leuk blijven vinden! Cool

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:28

woeliej schreef:
ah, nog iemand voor winst dus, valt me eigenlijk wel op dat er toch meer zijn voor lol, zo weinig winst had ik niet verwacht

Wie bedoel je gaat voor de winst dan Verward

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 08:45

mazzeltje, gezien die 160 wil gaan rijden. Dat noem ik winst, want als je alleen voor lol zou gaan zou je toch niet persee naar die 160 toe willen aangezien dat toch wel erg heavy is

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:54

Dan is winst wel een vaag begrip. Het is niet meer dan logisch dat je een bepaalt doel hebt als je met een sport bezig bent. Dat vind ik niet hetzelfde als gaan voor de ‘winst’, daarbij denk ik eerder aan een plaatsje bovenin het klassement…