Ice heeft een moeilijke tijd op dit moment. Na de show in oostenrijk met Rudi heeft een een lekkere vakantie gehad tevens had ie een kleine onstekking in zijn linker hak en knie waar van ie kon herstelen. Lekker in de wei en relaxen. Paard zijn.
We zouden paar weken geleden weer starten met training. Maar we besloten een scintigrafie met hem te ondergaan om zeker te weten dat alles in zijn lijf oke was. Rudi en ik besloten zijn training weer op te pakken omdat we een show met hem eind juli wilde doen in Engeland. Een goede check dus want er bleek niet in zijn rechter hak zat nog een kleine onsteking te zitten. We besloten op advies van de arts deze in te spuiten met antibiotica en hylarionzuur (Stof die in het lichaam zelf is maar bij sportpaarden soms even extra nodig kan zijn) Kleinigheidje en nog even wat langer rust.
Wij waren opgelucht. Veder was ie prima in orde!. Dag later na de inspuiting werd ik opgebeld. Ice was met spoed naar de operatietafel vervoerd hij had een fikse onsteking en hoge koorts enorm veel pijn en kon zijn been niet gebruiken, zijn hakgewricht moest gespoeld worden. Met tig naalden in zijn been hebben ze de boel schoon gemaakt. In de avond kreeg ik weer telefoon de operatie was goed gegaan en Ice stond in zijn stal bij te komen.
Dag erna weer een telefoontje dat het goed met hem ging. Zondags stond ie weer bij Rudi op stal voor herstel. Ice zou 2 weken elke dag een controle krijgen omdat het gevaar nog niet helemaal geweken was. Hij knapte steeds meer op en leek goed te gaan. Raport van het lab was gekomen en daar stond dat via de naald toch wat vuil binnengekomen was. Ook al hadden ze alles goed steriel gemaakt. (gebeurt 1 op de tig duizend?!?)
Afgelopen woensdag werd ik gebelt dat het wat minder met Ice ging en hij 38,2 koorts had. Tevens hadden ze zijn rechter been op de foto gezet om te kijken wat de schade was. Die was in orde en zag er goed uit. Dat was goed nieuws maar ja die koorts...
Als het slechter zou gaan dan zouden ze me bellen omdat ie dan weer een operatie moest ondergaan. Vandaag kreeg ik het bericht dat Ice gisteren weer met spoed op de operatie tafel is beland het ging weer heel slecht met hem. (ik wist van niks!) Hebben hem weer moeten spoelen. Volgens de berichten doet ie het nu redelijk en als ie stabiel blijft mag ie begin augustus naar huis.
Daar geven we hem dit jaar alle rust en tijd om te herstellen en we hopen met zijn alle dat ie er weer bovenop komt. Dat is voor ons het belangrijkste. We weten wat ie kan en dat ie een topper is daar hoeft ie geen bewijs meer voor te leveren. We zullen er alles aan doen om te zorgen dat Ice weer de oude wordt.
Dit gaat ons erg aan ons hart en we voelen ons verslagen. Dat een injectie alles kan veranderen voor je paard. Van een klein probleempje in een ramp beland. Met pijn en ellende. Niet thuis kan komen omdat ie niet vervoerd mag worden. Terwijl je hem het liefst de hele dag wil knuffelen..
Karolien
Laatst bijgewerkt door anika op 13-07-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt