[WN] meer bekendheid geven aan westernsport?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowboyberend

meer bekendheid geven aan westernsport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:06

moet de wran of de federatie meer bekend geven aan de westernsport?

ik vind dat ze meer reclame moeten maken en meer bekendheid over onze sport kunnen maken, hoevaak zie je het nu op tv? ik vind het vooral belangrijk dat beginnende western ruiters makkelijk de weg naar een wedstrijd moeten kunnen vinden

vermeld ook even de reden van de stem er bij en wat volgens jou anders kan....

bvd

TanteSabien

Re: meer bekendheid geven aan westernsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:10

ik weet niet eens waar je westernlessen kunt volgen bij mij in de buurt!!!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:16

he waar is mijn poll gebleven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:19

Ik denk dat je eens het nieuwe levelsysteem moet afwachten.
In de l5 mag men zelfs met engelse optoming, dus de instroom moet erg makkelijk zijn!!!

gr [***]

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:22

maar wordt het daar wel beter van???

en als er geen bekendheid aan wordt gegeven,wie kan zoiets dan ruiken? ik niet al heb ik wel grote neus Knipoog

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:32

en wie mag of moet deze reclame gaan betalen?
de beste reclame is en blijft toch de ruiters op de wedstrijden.
ga zelf eens langs bij de plaatselijke krant de huis aan huis bladen.
schrijf zelf een stukje met foto zet die in het plaatselijke zuffertje.
geef aan waar de volgende wedstrijd is en wat jij er zelf gaat starten en als je goed bent en je wint keer op keer de eerste plaats komen de reclame van zelf wel omdat journalisten je dan gaan volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:37

Je hebt gelijk hoor piggeljay Ja

Ik denk sowieso dat het gewone rijden ook erg helpt.
Ik rijd af en toe met echt rotweer in de binnenbak van de ponyclub hier in de buurt, en iedereen vind het western rijden altijd leuk. En zijn altijd benieuwd.
Als ik daar ga rijden (en dan ben ik nog geneens goed met rijden!) staat er toch best wel veel publiek uit interesse.
Ik denk dat dat de beste promotie is. En gewoon daar eens wat flyers neerleggen als er in de buurt een wedstrijd is, zodat men gaat kijken.

Reclame op tv of radio of krant is erg leuk, maar als dat moet gaat de contributie natuurlijk wel erg omhoog. En dat maakt juist de stap weer groter om lid te worden van de wran.

gr [***]

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:42

je kan ook eens hart van nederland uitnodigen of zo

maar het gaat mij om ideeen te maken waar iedereen iets aan heeft, beetje promotie voor onze sport is goed ,want er moet meer instroom komen anders bloed het straks nog eens dood!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:53

IMO werkt de WRAN daar hard aan, onder meer door het nieuwe levelsysteem te introduceren.
Verdere promotie zullen wij als westernruiters onder meer zelf moeten doen. Door netjes te rijden, niet alleen op wedstrijden, maar zeker ook thuis op trainingen. Zodat we opvallen door onze manier van samenwerken met onze paarden. Verder altijd vragen netjes (en rustig, niet verdedigend, al gaat het over bitten en sporen!) beantwoorden, en indien je die mogelijkheid hebt ook mensen eens de kans geven om zelf wat te voelen/proberen. Verder kun je zo af en toe eens zelf wat organiseren (grootste zeiksnorren hier op Bokt bijvoorbeeld die continue zitten te huilebalken dat er in hun regio niks te doen is, zijn zelf te besodemieterd om er eens wat aan te doen...), en als je dat kunt (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) eens een demootje rijden op bv een fair, een showdag, op wedstrijden etc etc.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:02

Ja ik vind zeker dat de westernsport meer bekend moet worden gemaakt in Nederland.
Je hoort en leest er zo weinig nog over, dat vind ik wel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:03

LiNdA1986 schreef:
Ja ik vind zeker dat de westernsport meer bekend moet worden gemaakt in Nederland.

Hoe dan?
En door wie?
En wat zou je evt. zelf kunnen doen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:08

Bijvoorbeeld evenementen, clinics, meer westernbladen. Dat soort dingen.
Door wie? tja, dat weet ik ook niet precies, daar ben ik niet van thuis in ieder geval Knipoog
Maar het zou leuk zijn als iemand dat zou kunnen regelen.

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:32

sabine1985 schreef:
ik weet niet eens waar je westernlessen kunt volgen bij mij in de buurt!!!

in de buurt van Hoogeveen zijn genoeg plekken
om western te rijden.
Ik weet niet of je zelf een paard hebt of niet
Maar als je zelf een paard hebt,zijn er genoeg plaatsen om western te rijden
Bv Koekange veeningen elim tiendeveen

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:35

Zuidwolde Lachen

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:28

mehlika schreef:
Zuidwolde Lachen

Oeps Sorry
Dat van veeningen was voor jullie bedoeld hoor
Maar wist niet dat jullie onder Zuidwolde vielen
Nogmaals SORRY
Groeten Johan en Bea

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:46

Kun je in Zuid-Holland ook ergens western rijden, Blond hoorde/zag gisteren iets over Leidschendam? Iemand?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:25

@evenstar, Tussen Wassenaar en Voorschoten zit een stal, dan is er de Madepolder in Den Haag, en in Gouda op manege het Goudse Hout. Bleiswijk is ook nog een mogelijkheid, en Bergschenhoek.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:25

Ik denk dat inderdaad westernruiters zelf ook hun steentje kunnen bijdragen. Je hoeft niet meteen landelijke tv en/of kranten op te zoeken. Zelf doe ik de opleiding journalistiek en tijdens mijn stage bij de krant heb ik een artikel geschreven: viewtopic.php?f=4&t=723113&hilit=media+aandacht+kwaad En dit is in ruim 80.000 brievenbussen gevallen, toch wel leuk. Lachen Op 29 juli is er weer een AQHA wedstrijd in Liessel, ik zal eens kijken of ik het mee kan nemen in de agenda (werk nog bij dezelfde krant).

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:15

Ga er niet gelijk van uit dat er niet geprobeerd wordt door verscheidene mensen om de westernsport te promoten. Wij binnen de federatie zijn daar ook druk mee bezig. Alleen men moet wel willen om iets te publiceren, uit te zenden op tv oid. Je hebt dus twee partijen en als 1 wel wil en de andere niet...waar blijf je dan??

Ik denk dat we al heel eind op weg zijn door de nieuwe WHW, die GRATIS verspreid wordt door Nederland en zelfs op verschillende "engelse" maneges neergelegd wordt. Hierin staan ook alle westernmaneges vermeld, dus heel wat informatie dacht ik zo. Ook de verschillende sites geven hun informatie.
Ook de groei van het NK en nu weer een groot evenement zoals de summershow dragen hun steentje bij. We hebben vorig jaar weer meer bezoekers gehad dan dat jaar ervoor. Dus uiteindelijk komen we er wel...

Dus ga er niet altijd vanuit dat MEN niets doet, het is alleen niet zo dat je gelijk resultaat ziet. Tv zenders zoals SBS, RTL of weet ik wie zitten gewoon niet op zoiets te wachten..Vorig jaar met het NK hebben we SBS aan de telefoon gehad en is er een intervieuw afgenomen, maar je ziet hiervan niets terug. ook zijn er opnamen gemaakt door TV Raalte, maar dat was niet voor iedereen te ontvangen.... Dat jaar daarvoor hebben ze de cutters gefilmd. Wat daarvan terug kwam op tv was zelfs een schande voor de westernsport. We werden afgeschilderd als een stelletje cowboys in een boerendorp die niets beter te doen hadden dan een beetje cowboytje spelen. Ik denk dat je met deze publiciteit absoluut niet blij moet zijn.
Zoals al door meerdere gezegd, we kunnen alleen maar meer promotie geven aan de westernsport door op een goede manier met onze sport bezig te zijn. En door samenwerking van de verschillende verenigingen zijn we zeker op de goede weg.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:00

We hebben regelmatig demo's gegeven, oa een paar jaar op de Boerendag in Rijsbergen, komen altijd erg veel mensen naar toe en altijd leuke reacties gekregen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:59

Zolang het niveau niet uitstijgt boven 'dat stelletje dat cowboytje speelt in een boerendorp' is het voor de media misschien niet de moeite waard om aandacht aan te besteden? Knipoog

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:53

nee, de media is niet echt geïntereseerd in de westernsport, omdat er geen grote namen in meedoen, zoals een anky.
Ik zelf heb meerdere malen hart van nederland benaderd voor een item in hun uitzending, voor de wedstrijd, je krijgt niet eens een reactie terug.
Vorig jaar met de wereld ruiter spelen heb ik de NOS meerdere malen gemailt waarom aan alle takken van de paardensport aandacht werd besteed, maar niet aan het western.
Ik kreeg als antwoord dat de redactie hier geen rekening mee had gehouden omdat het niet erg bekend is en niet echt leeft onder de mensen.
Dus, als je wat wil, moet je als vereniging zorgen dat je heeeeeeeel veeeeeeel promotie materiaal richting de tv stuurt, zodat ze misschien nieuwschierig gaan worden.

Groetjes van Sandra

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:30

En hoe denk je dat t komt dat er in de westernsport niet iemand is die iedereen kent zoals 'een Anky?'
Een Anky is bekend en wordt aandacht aan besteed omdat ze op Europees / wereldniveau iets voorstelt in de paardensport.
Zo iemand hebben wij (nog) niet en dus zijn de media niet/minder geintresseerd.
Door zulke mensen wordt de sport bekender / populairder.
Zonder deze toppers dus minder belangstelling / reklame en dus belangstellenden en nieuwe beoefenaars.

Want zeg nou zelf; zou jij kijken als er een samenvatting op de tv is van de wedstrijd van Jipsingboermusseler squashvereniging? (en denk je dat er daardoor meer mensen geintresseerd raken in die sport?)

Nog een voorbeeld; waarom denk je dat Darts de laatste jaren ineens zoveel aandacht krijgt op tv?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:16

Yosan schreef:
nee, de media is niet echt geïntereseerd in de westernsport, omdat er geen grote namen in meedoen, zoals een anky.

Ik heb het weekend van verschillende mensen gehoord dat ze helemaal overstapt naar het westernrijden Bloos!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:41

Dat Anky overstapt naar het western rijden Klaas