Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karin schreef:Distels? Bij ons in de wei staan distels en onze paarden hebben ook wel eens van die plekjes. Niet zozeer dat je er pus uit ziet lopen, het zijn meer een soort opgedroogde gele korstjes en alleen op het onderbeen.

Citaat:Lijkt op een allergische reactie op teken.

Silence schreef:Wat raar, Silence heeft zijn onderbenen ook vol met korstjes staan sinds de wedstrijd.
Ik was het elke dag met betadine en dat helpt toch wel.(ze zijn al bijna weg)
Het zit bij hem alleen niet bij de kroonrand, maar op heel zijn onderbenen.

Silence schreef:Wat raar, Silence heeft zijn onderbenen ook vol met korstjes staan sinds de wedstrijd.
Ik was het elke dag met betadine en dat helpt toch wel.(ze zijn al bijna weg)
Het zit bij hem alleen niet bij de kroonrand, maar op heel zijn onderbenen.

Silence schreef:Zou je hier weg willen zetten wat jouw DA gezegd heeft?

Silence schreef:Ik heb bij Silence geen pus gezien.
Alleen korstjes.
@Smoske: Dank je wel. Ik ben benieuwd wat hij zegt.
stephanie81 schreef:teken laten los als ze volgezogen zijn.
Het zou dus best kunnen dat je dus geen teken meer ziet. duurt 12 tot 24 uur dat ze vol zitten en laten dan weer los. zijn dan muisgrijze bolletjes en bijna niet meer als teek te herkennen mits je weet dat ze er dan zo raar uit zien.

Smoske schreef:Silence schreef:Ik heb bij Silence geen pus gezien.
Alleen korstjes.
@Smoske: Dank je wel. Ik ben benieuwd wat hij zegt.
Heb het nagevraagd net. Omdat Mix het nu niet zo heeft is het natuurlijk altijd moeilijker inschatten maar mijn DA gaf ook aan dat het insectenbeten kunnen zijn.
Het zou helpen om na het rijden in het bos de benen te wassen met isobetadine.
mijn DA (belg) adviseerde mij laatst aan de telefoon ook isobetadine, Ik ben er maar vanuit gegaan dat dit hetzelfde is als de nederlandse betadine (bruin spul), klopt dit?

Anne_0 schreef:thnx, die belgen ook met hun gekke benamingen