[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 16:26

Voor degenen die in HM hebben gereden zondag de 24e, hierbij een speciaal wedstrijdverslagentopic.

Barst maar los! Ben benieuwd naar jullie verhalen, zeker gezien de foto's van GvdT en annemieke gezien te hebben gister. Wat is de bodem slecht op die foto's!

SGWuppie

Re: Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:36

Zal ik maar beginnen dan?

Bodem was prima in orde, wel wat nat, maar absoluut niet blubberig, gewoon harde bosgrond.

Dressuur ging wel aardig, 2e plek. Voor het springen kreeg ik best wel hoofdpijn, maar ik dacht dat het wel zou gaan. Toch maar medicijnen genomen vlak voor het opzadelen. Niet echt losgesprongen, want ik zag echt scheel van de koppijn. Na een half rondje galop viel ik zowat flauw. In de ring reed ik ook helemaal niet, geen ritme, geen afstanden, echt waardeloos. Voelde me heel slap en zo reed ik dus ook. MJ en Wollie hadden mijn rit gezien, dus ik schaam me wel een beetje Bloos we kunnen echt wel beter hoor!!

maar goed, gelukkig zakte het na het springen wat af en kon ik starten (mocht niet van mijn moeder als ik nog zo'n last had, op zich ook wel logisch, want in de cross kun je het je niet veroorloven om zo te rijden!) Wuppie ging met een grote sprong uit de startbox en deed super zijn best. Hindernis 1, 2 en 3 waren om lekker ritme te krijgen en 4 was best een flinke opsprong om een bocht. Hij keek een beetje op de mensen die er stonden en viel in draf, maar sprong er wel goed op. 6 was een dikke smalle boom, maar uit een lastige wending (in de cross gaat het altijd zoveel snelller dan je met lopen bedenkt Bloos ). Wat ik zo fijn vind aan Wup is dat ie zelf de hindernis opzoekt en er niet over piekert om erlangs te lopen. dat geeft veel vertrouwen voor smalletjes!

8 was een afsprong met steil erachter. Ging wel goed, alleen mijn cap zakte over mijn ogen, volgens mij stond daar ook een fotograaf, dus dat zal er wel komisch uit zien Haha!

9 was een puntje, ook een lastige wending, maar dat ging goed. 10 een steeplehaag, ook heel fijn. 11 een dubbel, de tweede was een flinke oxer met beetje gat eronder, daar ging ie met een wapper overheen. 12 was een haag met een gat ervoor, zoals op de foto van GvdT. Ben zelf een beetje scheiterig voor gaten, maar hij zag hem op het laatste moment en nam toen gewoon een meeeega jump, goed zo Wuppie!! Lovers

Verder nog een eendenkooi en een steiltje en dan een stuk lekker hard naar de paddenstoelen. Gewoon hand en been eraan en hij doet superbraaf wat ie moet doen! Op het water was hij vervolgens even heel hard aan het twijfelen, maar ik kon hem erin duwen en de tweede keer sprong hij er goed in.

Foutloze cross dus, met wel iets van 15 seconden tijdsoverschrijding. Kwam denk ik door de smalle paadjes en de technische wendingen, waardoor je toch wel wat meer controle nodig had. Vond het een gave cross en niet te makkelijk!!

Ben benieuwd naar de rest, al heb ik al wat goede resultaten gehoord...

en weer wat geleerd: volgende wedstrijd gewoon meteen medicijnen nemen en niet denken dat het vanzelf wel over gaat, want dat is nog nooit gebeurd Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:39

Goed gedaan. Was dit je laatste keer B?
Dan moet je L-debuut in Maarsbergen gewoon lukken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:14

Nee, de tweede keer L! Al was Overpelt absoluut niet zwaar.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:50

Netjes Marieke, had je nog prijs?
Super dat Wuppie je zo hielp toen je je niet zo goed voelde!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:11

Super Marieke!!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:16

zo mijn verslag,
Het begon vanmorgen al dat mijn vrachtwagen niet wilde starten, dus ik gauw alles overgeladen in de auto, trailer gepakt en naar hooge mierde gereden, snel opgezadeld en gedressuurd. Dressuur ging wel goed was 5de met 202 punten.

Daarna rustig de cross gelopen, want er zat toch genoeg tijd tussen. Verschillende bokkers tegengekomen.
Paard weer opgezadeld, losgesprongen, en toen het parcours in. Ging goed, helaas balkje op hindernis 1, verder foutloos.

Graaf stond al te stuiteren in de startbok en mocht eindelijk van start. Nou hindernis 1 heeft hij niet gezien denk, want hij liep er dwars doorheen, ging niet eens omhoog. Verder ging de cross heel gemakkelijk, nergens problemen gehad, foutloze cross dus binnen de tijd.

Ben heel tevreden over mijn paardje en ik maar denken het is geen crosspaard.
UIteindelijk nog 5de geworden. Dus was weer een geslaagd dagje.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:31

Super Marloes! Lachen Gefeciteerd!
Had je Venga niet gestart?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:33

Mooie resultaten Marloes en Marieke!
Was het weer daar nog een beetje goed dan??

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:39

Goed gedaan Marloes! Gefeliciteerd met je prijs Lachen

Marieke ook super gedaan. Had je nog een prijs?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:46

Ik ben ook weer terug van een lang dagje HM.

Dressuur ging wel lekker, alleen reed ik de proef uit mijn hoofd en dan concentreer ik me meer op de proef dan op mijn paard. Ik had 180 pt en dat heeft ze nog nooit gelopen in het M dus ik was tevreden. Wel in de onderste helft geeindigd.
Springen was foutloos en de cross ook. 1 stunt op hindernis 14, de heg met greppel, ze liep het gat dicht dus stond ze met 1 been in de greppel, kwam er wel goed over maar het was wel fijn dat ze kon vegen.
Gister met lopen vond ik de bodem bij 10 tm 12 niet goed en besloten om niet de trakhener te springen. Mijn hand is ook net uit het gips en als ze een wapper maakt doet dat nog erg zeer.
Vanwege het alternatief en haar gepiep bij de plassen op het pad van 3 naar 4 (waar ook nog een ruiter stond te kleppen met zijn paard Slapen ) 1 min. tijdsoverschrijding. 1ste plas wilde ze niet door, alleen via het kantje en zo ben ik dat hele pad over gegaan. Slingerend en de droge stukjes uitzoekend.
Ondanks mijn tijdsoverschrijding opgeklommen naar de derde plaats, ben weer helemaal blij met mijn paard. Hebben nu niet de beste voorbereiding gehad en het komt eigenlijk nooit in der op om te stoppen. (behalve in C'ray), moest zelfs nog sturen om haar langs hindernis 5 van het Z te krijgen.

Ik weet dat er nog meer bokkers goed gereden hebben.

Marloes netjes gereden en gefeliciteerd.
Marieke je hebt toch wel vaker last van je hoofdpijn. Netjes gecrosst en dat springen moet je maar even vergeten.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 24-06-07 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:48

Super GvdT! Ook jij gefeliciteerd Lachen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:49

Hoe heeft je zusje gereden?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:51

Dressuur 198 (7e ofzo), springen een balkje dacht ik en de cross foutloos Lachen wel een stuk te langzaam, dus veel tijdsfouten.. (heb net gebeld, ze waren net weg van het terrein) Verder verslag zal ze straks zelf wel geven denk ik zo Ja

En ik denk dat Loes ook erg tevreden is Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:56

Goede resultaten hier zo te lezen Lachen. Klinkt allemaal prima Lachen. Staan er al ergens foto's online?

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:00

jitske, venga staat geblesseerd vanaf etten-leur, dus voorlopig geen M crossen voor mij meer

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:18

Goed gereden allemaal! En gefeliciteerd voor degene die prijs hadden!

Hier dan ook maar even mijn verslagje.

Vanmorgen vroeg weggereden, ging allemaal heel vlot, al stuurde mijn tomtom me door Belgie heen (?)
De dressuur ging wel redelijk, 184 punten en in de middenmoot. Toen begon het lange wachten op het springen, pas om kwart voor zes, had om tien uur gedressuurd. Maar we hadden dus lekker de tijd om de cross te lopen, dat dan ook twee keer gedaan en lekker overal staan kijken.
Het losspringen ging super, maar in de ring kwam ik niet overal lekker bij, had dan ook een balkje op de eerste van de dubbel.
Toen de cross, ik vond er aardige heftige hindernissen in staan, vooral voor mijn paard die echt niet van afsprongen houdt, we mochten er drie springen!
Vanaf het begin van de cross was ze al weer super te rijden en ook de hindernissen die ik niet helemaal zag zitten gingen prima. De op- en afsprongen zullen er niet heel netjes uitgezien hebben, maar ze sprong ze allemaal in één keer! Toen kon mijn cross al niet meer stuk!
Op hindernis 10 (de trackhener??) had ik een stop, ze zag het gat en ging vol in de remmen. Ik had het helemaal niet verwacht en reed opnieuw aan, weer een stop. Toen riep de mevrouw langs de kant dat ik het alternatief moest springen, oja, natuurlijk! Was zo bezig met het rijden dat ik dat helemaal vergeten was. Beetje dom, had ik beter gelijk na de eerste stop kunnen doen, maargoed.
De hindernissen verder gingen weer super, ook het water ging ze in een keer in.
Uiteindelijk was ik nog een halve minuut buiten de tijd, logisch met twee stops.

Ik ben heel erg tevreden, vond de cross niet makkelijk, was voor ons ook pas de tweede keer.
Helemaal trots op m'n paardje!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:19

Fijn dat je tevreden bent martinev!
Das toch het belangrijkst uiteindelijk Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:51

en ik heb ook heel fijn gereden. 199 punten en iets van e.a. 7e na de dressuur, foutloos gesprongen en heel fijn gecrosst. Een pittig lijntje gereden in de kuil, dat was afsprong, 2 galopsprongen, opsprong en dan op in/uit over een punt. Vos was helemaal verbaasd, probeerde even te banken maar kwam er toch goed doorheen. En gezwaaid naar Vivian Ja

Alleen jammer dat ik op het boompje voor het water even de grond heb geinspecteerd Bloos! Wel maar 4 seconden te langzaam binnen!

Heb B HC gereden in de plek van Josien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:52

Marieke, wat jammer en wat super gedaan Wup! Je was trouwens 7e, met 6 prijzen. Ik heb heel veel bekenden gezien en er zijn veel bokkers in de prijzen gevallen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:55

GvdT schreef:
Marieke je hebt toch wel vaker last van je hoofdpijn.

Yep, soms wel 3 keer in de week, migraineklantje Clown

Maar ben nu op een speciaal dieet sinds een paar dagen, kijken of dat werkt, geen tarwe, koemelk of suiker, blijft veel over

Jij goed gereden zeg! Gelukkig dat Rabette snel genoeg uit die greppel kon komen! En gefeliciteerd met je prijs!!

Martine, was zeker geen makkelijke cross! En trakehners zijn ook niet zo fijn om voor het eerst op aan te rijden.. toch mooi dat de rest wel zo lekker ging!!

Marloes gefeliciteerd met je prijs!! Heb er trouwens meer gezien die hindernis 1 niet zo indrukwekkend vonden Haha!

En Jits, ook netjes van je zusje! Wilde je niet mee gaan kijken? Weet trouwens niet of ik nog prijs had, heb Rob gezegd dat ie een eventuele prijs mocht ophalen en mocht houden, dus ik denk dat ik wel eerste ben Haha! Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:57

Toch niet weer he Lielle!!! Hoe krijg je het voor elkaar in de B! Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:58

Ja, dat vroeg ik me ook af Bloos! En ik ben toch dik tevreden Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:23

Dat is best knap, ernaast liggen en dan toch maar 4 seconden te langzaam zijn Haha!.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:35

Lielle! Nee toch. Hoe kwam da zo?