Mijn zoontje was 3 dat ik een shet kocht. Ik had altijd al paardjes, dus kwam dat wel uit mij. Maar hij ging altijd mee en had er al eens op gezeten, dus zo een klein maatje was wel leuk. Vooral erg stoer om mee te wandelen en poetsen, onder begeleiding!!!
In het begin kon ie op zijn westernzadel niet eens in de beugels. Maar wat zat ie erop??
Later er heel vaak afgelegen en periodes gehad dat ie minder graag reed.
Op een gegeven moment nam ik hem aan de longe achter me aan mee het bos in en dat vond ie wel leuk. Steeds wat langer draven enzo. Elke keer dat het goed ging, werd ie enthousiaster.
Hij kon hem op een gegeven moment ook goed voorkomen dat ie bokte en als ie eraf viel vond ie dat niet erg meer.
Nu is ie 10 en de shet kan heel veel en hij kan hem heel goed rijden. Maar hij groeit er wat uit. Vooral omdat het zadel te klein wordt en een groter zadel op de shet niks gaat worden. Hij rijdt dus al een tijdje op mijn d en dat gaat steeds beter.
Eerst ook twijfelachtig. Maar voor het eerst les van iemand anders.En alles dat goed gaat zijn ze trots op. Hij zou nu op elk paardje stappen en pakt mijn d-tje ook wat steviger aan.
Die benen komen er ook beter omheen de laatste jaren, dat zit toch beter denk ik.
Ik mocht met 5 in de engelse les, maar moest vastgehouden worden. 3 slagen in de beugelriemen en dan nog.....
Als je kind het leert op een engels zadel zal ze daar goed stevig in zitten. Maar ze moet er lekker omheen kunnen zitten met d'r benen, dat voelt een stuk beter als ze toch niet helemaal vertrouwd is ermee. En beter korte leuke stukjes, dan 1 lang drama.
Mocht ze niet willen, komt het later misschien uit haar zelf. Wat een kind allemaal voelt, doet zoveel.....Succes