[SGW] Oneerlijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pukkypower

Oneerlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:08

hoe kan het zijn dat niet alle nederlandse ruiters niet mogen starten op de internationale wedtrijden die in nederland gehouden worden! vorig jaar breda, dit jaar ede! misschien boekelo? ( mogen maar 8 nederlanders aan de start verschijnen)
nederlanse organisaties hebben liever buitenlandse deelnemers aan de start dan nederlanders lijkt het.
zodra er meer inschrijvingen zijn dan dat er kunnen starten, worden de nederlanse deelnemers benadeeld. dan moet de bonch coach gaan kiezen en op die manier komen de ruiters die niet in een A of B kader zitten van de junioren, youngriders of senioren niet aan rijden toe.
waarom heeft nederland niet de instelling: eigen volk eerst!
op deze manier zal de eventing sport in nederland nooit uitgroeien tot een tak van de paardensport die echt mee telt nationaal en internationaal.

MJ_

Re: Oneerlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:13

Hoe werkt het systeem dan precies als er meer inschrijvingen dan plekken zijn??

Gaat een organisatie dan zelf kiezen wie ze laten starten?

Ik heb geen idee hoe dta gaat bij zulke wedstrijden, misschien wil je dat iets meer toelichten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:17

Eigen volk eerst vind ik wel een heel erg beladen opmerking, maar ik snap je frustratie. Mogen de kaderleden voor het EK niet ook starten? En idd, je zou verwachten dat je toch een minimum aantal plekken voor Nederlanders ter beschikking houdt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:21

Ik vind het ook een rare zaak. Alsof het niet goed genoeg is om nederlanders aan de start te laten komen.
Ik zag al op de site van de KNHS dat er heel veel nl-ers zijn die willen starten in Ede (vooral de 1*). Dat worden een hoop teleurstellingen denk ik.
PP, is het wel zo dat er per categorie 8 nl-ers mee mogen doen? Lijkt me wel toch?
Er zijn al zo weinig "grote" wedstrijden op eigen bodem, dat ik het wel met je eens ben dat er méér nederlanders zouden moeten mogen starten. En dan gewoon op volgorde van binnenkomst en niet de nl-ers eerst.

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:22

het inschrijven gaat als volgd:
je moet aan de knhs opgeven welke paarden je in welke klasse wilt starten. hun verzamelen alle gegevens en als de sluitings datum is, dan gaan ze kijken hoeveel inschrijvingen ze hebben en hoeveel ruiters ze uiteindelijk kunnen laten starten.

in mijn geval: ik heb op 5 maart 4 paarden ingeschreven in ede en gisteren 3 juni heb ik te horen gekregen dat ik maar met 1 paard mag deel nemen. reden: te veel inschrijvingen!

op het moment dat dat dan aan de orde is dan bepaald de bonsch coach ( martin lips) wie er mag starten. dus als je dan niet in een kader zit ( junioren, youngriders of senioren) heb je pech.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:24

ik vind op volgorde van binnenkomst ook het eerlijkst, iedereen zal tenslotte aan dezelfde ingangseisen moeten voldoen dus verder heb je eigenlijk geen reden om als organisatie onderscheid te maken.

als ik je uitleg begrijp PP heeft de organisatie dus al lang van te voren bepaald hoeveel NL er morgen starten en makt het niks uit hoe vroeg je hebt ingeschreven??

Dat vind ik ook heel raar!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:24

Jee, maar ik denk dat Martin niet alle mensen die zich ingeschreven hebben zal kennen, toch? Die hebben dan bij voorbaat pech denk ik....

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:24

Lielle schreef:
Eigen volk eerst vind ik wel een heel erg beladen opmerking, maar ik snap je frustratie. Mogen de kaderleden voor het EK niet ook starten? En idd, je zou verwachten dat je toch een minimum aantal plekken voor Nederlanders ter beschikking houdt.

daar mee wil ik zeggen: laat alle nederlanders starten en vul dat aan met ruiters uit het buitenland.
zo doen het de duitsers en belgen ook

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:25

Dat snap ik wel, maar het heeft voor mij een nogal fascistische lading en dat lijkt me niet je bedoeling.

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:26

miss_jumpy schreef:
ik vind op volgorde van binnenkomst ook het eerlijkst, iedereen zal tenslotte aan dezelfde ingangseisen moeten voldoen dus verder heb je eigenlijk geen reden om als organisatie onderscheid te maken.

als ik je uitleg begrijp PP heeft de organisatie dus al lang van te voren bepaald hoeveel NL er morgen starten en makt het niks uit hoe vroeg je hebt ingeschreven??

Dat vind ik ook heel raar!!

dat is de reden waarom ik al in maart heb ingeschreven. vorig jaar was in breda het zelfde aan de orde en daar werd wel gekeken naar volgorde van inschrijven

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:32

nou, echt balen, met maar één paard is jammer en ook zeker niet efficient, staan er weer 3 stil en je zal er in je planning ook wel rekening mee gehouden hebben dat ze er wel zouden starten.

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:33

Lielle schreef:
Dat snap ik wel, maar het heeft voor mij een nogal fascistische lading en dat lijkt me niet je bedoeling.

klopt.
ik had alleen gehoopt dat de internationale wedtrijden die door nederlandse organisaties gehouden worden er toe zouden bij dragen dat de nederlandse eventing sport beter en breder zou word.
kunnelijk is dat niet de achterliggende gedachte. persoonlijk vindt ik dat zeer jammer want ik ben van mening dat we alle stuun hard nodig hebben. zeker als je ziet hoe moeilijk het is om bv een team te maken en te houden die naar peking zou gaan

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:33

Lijkt me wel iets waar je naartoe traint. Maar is dit het eerste jaar dat het zo gebeurt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:37

Zo gebeurt het al jaren Scum (heb ik uit betrouwbare bron).

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:41

miss_jumpy schreef:
nou, echt balen, met maar één paard is jammer en ook zeker niet efficient, staan er weer 3 stil en je zal er in je planning ook wel rekening mee gehouden hebben dat ze er wel zouden starten.

ze staan niet alleen stil maar als ik dus nu met die ander 3 mijn kwalificties wil gaan halen dan ben ik verplicht om naar het buitenland te gaan. wat wil zegggen: internationaal paspoort aanvragen gezondheids verklaring, extra transport. ben zo 400,- extra kwijt per paard. en dat heb ik niet.
dus mijn planning van dit jaar loopt zo in de soep

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:44

Nagelbijten / Gniffelen
ik snap nu helemaal dat je flink de balen in hebt.

Misschien met een paar lotgenoten een boze brief richting knhs schrijven??
Want je verhaal over dat de nederlandse ruiters deze kansen juist zo nodig hebben om door te kunnen groeien vind ik heel sterk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:45

Nou, op deze manier wordt de eventingsport in NL er idd niet beter op voor amateurs zonder sponsor.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:46

Ik ben het helemaal met Pukkypower eens....Kent het helemaal.Maar wat valt er aan te doen???

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:50

patsmu schreef:
Ik ben het helemaal met Pukkypower eens....Kent het helemaal.Maar wat valt er aan te doen???

belg worden?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:54

Das wel erg rot PP! Echt super dat je op dat niveau kunt meedraaien en dan wordt t je zo ook nog onnodig moelijk gemaakt. Lijkt idd wel alsof de KNHS toch wat andere prioriteiten stelt dan de 'eigen' ruiters de beste kansen/mogelijkheden geven...

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:02

ik weet niet of het de KNHS is die dat alleen bepaald.
een boekelo bv steld (vorig jaar) in het vraagprogamma dat er maar 8 NL ruiters mogen starten!
dat gaat voor een hoop mensen dit jaar een teleurstelling zijn. heel hard werken om je kwalificaties te behalen, duizende kilometers rijden en veel geld spenderen en dan op het laatste moment te horen krijgen dat je niet mag starten omdat er meer dan 8 nl ruiters zijn en jij wordt niet uit gekozen!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:34

ik vind het ook erg raar met die regel. er zijn veel combinaties die in ede een QR ergens voor willen halen. Ik zelf voor de 2* om misschien naar EK LR Zweden te gaan. Waarschijnlijk mag ik wel gewoon starten omdat ik in die selectie zit. Ook krijgen idd de J, YR en Kadersenioren voorrang. Heel erg jammer voor degene die daar dan net buiten vallen! Ik vind ook dat die regel moet veranderen!! Je traint toch naar zo'n wedstrijd toe.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:53

Is inderdaad een K.. situatie. Boos!

Wat ik begrepen heb is dat dit de FEI regels zijn en de KNHS daar niet zo heel veel over te zeggen heeft. Bij het springen is de situatie hetzelfde...

Niet dat je daar veel mee opschiet... Bloos

Zou het niet mogelijk zijn voor een organisatie om een nationale rubriek in Ede te vormen om zo meer Ollanders de gelegenheid te geven hun QR te halen? ('k roep maar iets, weet niet of dat mogelijk is... Clown )

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:59

Ben het helemaal eens met PP dat de NL-ers meer kans op deelname bij wedstrijden op eigen bodem moeten krijgen. Er wordt te makkelijk aan voorbij gegaan wat een inspanning en kosten er mee gepaard gaan om in de eventing op niveau mee te kunnen doen. De meeste grote wedstrijden worden in het buitenland georganiseerd en het kost alleen al enorm veel tijd om deel te nemen. Tot een bepaalde hoogte zal je als niet-kader lid hieraan kunnen meedoen maar daarna wordt het moeilijker, lijkt me zo. Ik heb veel respect voor de niet-profs die dit doen.

Mijn inziens zou de KNHS de organisaties moeten wijzen op het feit dat de ruiters die zich inschrijven voldaan hebben aan de gestelde eisen en daarom moeten kunnen starten. Wat is anders de reden voor deze kwalificatie-eisen binnen de KNHS? Daarna zou een organisatie de startlijst kunnen aanvullen met mooie namen uit het buitenland om wat extra publiek te trekken. Al lijkt het mij dat het Oranje-legioen eerder komt supporteren voor een Nederlandse dlnr ipv voor een Duitser of Italiaan uit het B-kader Knipoog

Daarnaast lijkt het me erg dubbel dat de parcoursbouwers van de basiswedstrijden SGW met elkaar wedijveren om de zwaarste cross van 2007 te bouwen en als dan blijkt dat je hier wat ruiters mee klaarstoomt voor het zwaardere werk dan laat je ze niet starten in eigen land. Erg dubbel !!

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:59

wat bedoel je met FEI regels? het aantal nllers dat mag starten?