is fanci continental nu een quarter of een paint horses?
ik heb er totaal geen verstand van. dus leg uit en overtuig mij

edit: even voor de duidelijkheid. de vraag gaat dus over fanci, niet over het veulen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Splash schreef:Als je alleen vanuit de kleur zou gaan zou je zeggen dat hij een Paint Horse is maar omdat het een kruising is tussen een KWPN en een Paint is dit geen Paint Horse maar een kruising.
Wel een prachtig veulen hoor!
Fancy Continental is een American Paint Horse (APHA). Paints hebben vlekken in verschillende patronen. Er bestaan ook Paints zonder vlekken maar die heten Breedingstock Paints. Quarters hebben geen vlekken. Als een quarter teveel wit heeft (zoals boven de knieën of over hun ogen etc) dan wordt deze niet toegelaten in het stamboek van de Quarter Horse.
crazycactus schreef:@splash... tegenwoordig worden bonte quarters gewoon toegelaten bij de AQHA. Vanwege de one parent rule bij de APHA kunnen cropout quarters niet meer bij de paints geregistreerd worden.
Is dit allang zo of is deze regel onlangs veranderd? DubbelDun schreef:Om het simpel weer te geven:
Q x Q = Q
Q x TB = Q-hulpstamboek (geel papier)
P x Q = P
P x TB = P
P x P met vlekken = P
P x P zonder vlekken= SPB (solid Paint bred)
Q = Quarter, P = Paint, TB = volbloed (thoroughbred )
crazycactus schreef:Eind vorig jaar geloof ik.
Splash schreef:Er bestaan ook Paints zonder vlekken maar die heten Breedingstock Paints.

Romkabouter schreef:Splash schreef:Er bestaan ook Paints zonder vlekken maar die heten Breedingstock Paints.
Solid Paint Breds

loulou schreef:wat lekker ingewikkeld allemaal, al die benamingen
maar als ik het goed begrijp is iedereen het er over eens dat fanci een paint horse is?
Zou het overigens ook vreemd vinden als ze zo'n geweldig paard in huis haalt en niet weet welk ras het is! Jolande schreef:loulou schreef:wat lekker ingewikkeld allemaal, al die benamingen
maar als ik het goed begrijp is iedereen het er over eens dat fanci een paint horse is?
Dit is geen kwestie van over eens zijn, het is gewoon een feit. Maar ik verwacht dat als de eigenaresse een blik op het papier werpt dit ook ziet staanZou het overigens ook vreemd vinden als ze zo'n geweldig paard in huis haalt en niet weet welk ras het is!

loulou schreef:ze is ook niet de eigenaresse van fanci
ElCamino: ik heb totaal geen verstand van het western gebeuren, dus mij kun je alles wijsmaken wat dat betreft
Maar hoe dan ook, ze heeft misschien niet beseft wat voor veulen ze ging fokken buiten dat ze een amerikaans ras te pakken had, ze herkend in elk geval wel een pracht paard met een super karakter. Romkabouter schreef:Dan ben je niet goed op de hoogte splash
Het dagelijkse woord is tegenwoordig SPB
crazycactus schreef:toch klinkt het raar... effen paint gefokt.. effen gefokte paint zou beter klinken
loulou schreef:maar als ik het goed begrijp is iedereen het er over eens dat fanci een paint horse is?
Fanci Continental is een echte Paint Horse!