jullie weten misschien wel wat er 4 maart is gebeurd met Bay, die ik heb moeten laten inslapen. (voor degenen die het niet weten: http://lima.messageboard.nl/5619/viewtopic.php?t=4681 )
Sinds zaterdag 19 mei heb ik een nieuw paard!
Het is een net 9 jarige quarter horse ruin van ongeveer 1.50 hoog, een vosje zonder aftekeningen. Hij heet Cody's little banjoe. Hij is tot zijn 4e hengst gebleven. Zijn vorige eigenaar had gereageerd op mijn advertentie van leuk westernpaard gezocht. Ik kreeg dat mailtje zondag 13 mei, meteen gebeld en gaan kijken bij hem! Ik vond hem zooo leuk op de foto's die ik toegestuurd kreeg. We moesten zo'n 3 uur rijden, hij komt uit warmenhuizen (15 km van alkmaar vandaan). Dat is bij ons dus, uit zeeland, best ver weg! maar ook al had ik een hele dag moeten rijden, voor een toekomstig droompaardje heb ik dat natuurlijk wel over.
Toen we daar kwamen stond hij al op de poetsplaats, met zijn oortjes naar voren te kijken. Ik dacht oooh wát een leuk paard! het was echt een schatje, heel lief en nieuwschierig, en lekker speels. Ik was meteen verkocht. Voor zover nu dan
Toen poetsen, opzadelen en ging Bas (zn vorige eigenaar) hem rijden. Hij liet zien wat hij allemaal kon, en hoe hij hem reed. Zag er goed uit! Hij kon vanalles, en was braaf. Toen ging ik erop. Het zat meteen helemaal vertrouwt, net alsof ik al heel vaak op hem had gereden. Toen stapte ik weg, en ging ik een rijden. Het is wel even wennen natuurlijk, en in die 2 jaar dat bas hem heeft gehad heeft maar een paar keer iemand anders op hem gereden. De knopjes zitten erop, maar echt bas zijn knopjes. Ik kende die nog niet, en voor mij was het wennen (en natuurlijk dat ik hem rijden om misschien wel te kopen dus dat iedereen staat te kijken) maar ook voor het paardje zelf natuurlijk. Bas ging mij een beetje lesgeven, hoe ik hem het beste kon rijden. Ik vond hem heel fijn rijden! Ik zocht een paard waar ik ook lekker mee kon buitenrijden, en bas vroeg of ik even buiten wilde uitstappen, wist ik ook meteen hoe hij buiten was. Bas heeft hem verkocht omdat hij een bakruiter is, hij zoekt echt een paard voor de sport. En cody is meer een recreatiepaard, vind het leuker om verschillende dingen te doen (dat was ook de reden dat hij hem verkocht, hij wilt een paard om hoog in de sport mee te komen). Door die reden was hij nog maar een paar keer op buitenrit geweest, en bij de eigenaar daar weer voor, ook niet. Dus toen ik van het erf afstapte schrok hij van een bord, en later nog van een vogel. Maar ik hou wel van paardjes met pit. Ik vond hem echt g-e-w-el-d-i-g
!!Toen hebben we afgesproken, dat als hij goedgekeurd wordt, dat we hem dan kopen! Dinsdag is meteen de dierenarts gekomen en goedgekeurd, dus we gingen hem zaterdag 19 mei dus, halen!
Was weer best een lange weg, maar het was het waard!
Ondertussen kan hij supergoed opschieten met Joli (bay z'n vriendinnetje en mn verzorgpaardje), die 2 zijn helemaal, echt helemaal gek op elkaar. zo leuk! Ik rijd lekker met hem in de bak, en ook veel buiten. Ik heb echt mijn droompaard weer opnieuw gevonden! Al zou ik natuurlijk het liefste willen dat ik bay nog had.. maar dat kan niet meer.. en nu heb ik een nieuw vriendje! Hij is zo leuk
echt een schatje, kan weleens zn oren naar achter doen ofzo, maar is echt absoluut niet gemeen en echt een schatje, als je in zijn neus blaast komt hij meteen terugblazen, en gaat hij met zn lippen een soort kusjes geven, en hij komt altijd lekker bij je hangen, lekker knuffelen. Met rijden is hij heel braaf, maar wil wel graag en heeft lekker pit. Perfect dus !
En nu zal ik eens de foto's erbij zetten

deze foto kreeg ik in die mail, toen ik over hem hoorde hoe hij was, en daarna de foto kreeg, wilde ik meteen gaan kijken!

aangekomen, even in de bak loslaten

en meteen lekker rollen!

opstaan en ondertussen overal naar kyken

nieuwschierige paarden hihih

voor het eerst (diezelfde dag nog) even met joli op de wei. Joli is altijd een kreng tegen nieuwe paarden, ze beschermt altijd de andere paarden tegen nieuwe, dus even samen op de wei (het is toch wel handig dat ze vriendjes worden, ze moeten ook samen rijden en samen staan enzo
) gezet, kunnen ze vast aan elkaar wennen. Joli ook steeds slaan met dr voorbenen en zo bokken dat ze hem net niet raakt, en gillen, een échte merrie
maar wel een merrie die élk paard (vooral van het mannelijk paardengeslacht
) gek op dr kan maken! ondertussen zijn het de beste vriendjes geworden! Weer zo een vriendschap tussen 2 paarden, net zoals bay en joli hadden..daar ben ik echt blij mee!

en een keertje gewoon in de paddock
Hij heeft bij zijn vorige eigenaar, bas, ook wedstrijden gereden. Hij kan ook echt veel! hier 2 foto's van een wedstrijd.

lekker in het bos rijden met Joli en Cody
Cindy staat hierbij. 

en weer terug in zijn (versierde
) stal. Toen mijn vader, een vriendin van me, en ik Cody gingen ophalen, hadden Angelique (mn vaders vriendin) en mijn zusje zijn stal versierd met vlaggetjes en een a4-tje met gefeliciteerd in mooie letters opgehangen! echt leuk!

even wat drinken na een lange rit

zijn papa! Solanos Banjoe. Toevallig nog mensen die meer foto's van hem hebben, of ook een nakomeling van hem hebben?

Dit was het weer. Wát een lekkerding he!

hij luistert er net zo goed naar. 
*