[WN] Is dit te brutaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is dit te brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:40

Wij zijn ons heeeeeel rustig aan aan het oriënteren op een volgend paard.
Nou MOETEN we van onszelf veel paarden gaan bekijken Knipoog , want we hebben geen haast en kunnen dus superkritisch zijn.

Nou is er wel een paard waar ik op wedstrijden regelmatig 'tegen' heb gereden, waar ik eigenlijk best interesse in zou hebben. Geen idee of de eigenaresse het dier uberhaupt zou willen verkopen verder, ik spreek haar eigenlijk ook nooit meer dan "Hoi leuk zijn jullie d'r ook weer bij, leuk, en succes vandaag"...

Is het TE brutaal om zo iemand tgewoon eens te bellen en eens te informeren of haar paard niet te koop staat?
Ik zou het namelijk zo jammer vinden als ze toevallig op dit moment met verkoopplannen rondloopt en ik weet dat niet en hoor het later pas...

Hoe zou jij reageren als ik je zou bellen met deze vraag?

Anoniem

Re: Is dit te brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:42

Ik zou zeggen: Nee mijn paard staat niet te koop suc-6 met verder zoeken Knipoog
En zo brutaal vind ik het niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-05-07 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:44

NIET hufterig bedoeld, maar eigenlijk ben ik vooral op zoek naar reacties van de reguliere gebruikers van het Westernforum van Bokt.
Dat zijn namelijk degenen die ik in het echt ook vaak tegenkom Knipoog

Maar wel bedankt voor je antwoord!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:45

Sonja, ik zou zeker bellen.
Je situatie uitleggen en het gewoon vragen. Zou iemand dat aan mij vragen dan zou ik het eerder als een compliment opvatten dan dat ik het heel brutaal zou vinden van diegene om mij zomaar te bellen.
Stel dat ze er wel eens over gedacht hebben, dan geeft jouw vraag misschien de doorslag om het paard te verkopen.
Maar als ze er nooit over nagedacht hebben, dan geeft jou vraag wellicht een reden om dat wel te doen.
Of je krijgt een duidelijk nee te horen, en dan weet jij ook waar je aan toe bent.

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:46

Ik denk dat het best kan als je het op een manier brengt zoals je het hier hebt staan. Zoiets van ja ik ben op zoek en ik vind dat je een heel erg leuk paard hebt. Ik weet niet of je uberhaubt plannen hebt om je paard te verkopen, maar ik dacht het is zonde als je die plannen wel hebt maar ik weet het niet.
Ik zou wel verbaasd zijn als iemand me zou bellen, maar ook wel gevleid dat iemand mijn paard zo leuk vind.
Ik heb het op wedstrijd ook wel eens meegemaakt dat iemand mijn paard wilde kopen. Die bracht het op een (vond ik) onplezierig manier en toen was ik een beetje onprettig verbaasd. (vroeg nog voordat ik wedstrijd moest rijden: (dus ik was zenuwachtig, dan kan ik nooit zoveel hebben) hoeveel moet je voor dat paard hebben)

alette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:47

oh sorry, ik had mijn antwoord al getypt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:47

Dus jij zou het als compliment zien? En niet als "die tuthola denkt dus meer uit mijn paard te kunnen halen dan ik?"
Het gaat namelijk om een paard waar Milena doorgaans boven geplaatst wordt. Maar daar gaat het me niet om. Ik vind haar paard gewoon al jaren leuk...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-07 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:50

Sonja nee heb je en ja kun je krijgen, ik zou gaan bellen hoor als ik jou was

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:52

Ik zou gewoon bellen hoor, waarom niet? Als jij al een tijd weg bent van dit paard en deze het beste in het toekomstplaatje past dat jij op dit moment in je hoofd hebt, dan moet je denk ik elke kans benutten om dat plaatje in te vullen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Persoonlijk zou ik, als de vraag mij gewoon netjes zou worden gesteld, helemaal niet schrikken van een dergelijke benadering. Je weet nooit op wat voor punt de ruiter zich bevindt en wie weet denkt diegene wel stiekem aan een ander paard en ben jij juist degene aan wie hij/zij het paard zou toevertrouwen. En zo niet, dan heb je in ieder geval de zekerheid! Gewoon doen dus!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:54

Sonja, als je het zo bekijkt dan kan je het alsnog als een compliment zien.
Dan kan je namelijk je vereerd voelen omdat een "betere" ruiter wat ziet in jouw paardje.
Gewoon vragen!!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 07:23

Ik ben het helemaal met Silvester en Gera eens! Ik zou het alsoluut geen belediging vinden, eerder zou ik leuk verrast zijn. Ook als ik mijn paard zou willen verkopen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:50

Ik zou het ook als compliment zien.. zelf als iemand hoger geplaatst wordt ( heb ik mijn paardje toch mooi naar een niveau gereden waar ie opvalt! Dat is tenslotte wat trainers ook doen)

Puntje bij paaltje, kun jij nooit weten wat een ander denkt. Ik vind het niet brutaal, gewoon vragen, wat heb je te verliezen?

Nou?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:53

Ook al kom je me op wedstrijden niet tegen, ik ga met de anderen mee dat je gewoon moet bellen...

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:47

Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat mensen zelf kwamen vragen of mijn jonge merrie te koop was en ik ben er ook een keer over gebeld. Ik ervaar het als een compliment en zeg met een grote Haha! dat ze helaas niet te koop is.
Gewoon bellen, misschien heb je geluk en zoals ze hierboven al zeiden; nee heb ja kan je krijgen. Succes ermee.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:48

sonja gewoon vragen!

ik zou het als een compliment opvatten als iemand dat vroeg
en inderdaad weet je nooit hoe diegene denkt
die heeft misschien ook wel een heel leuk ander paard zien staan maar wil haar eigen paard niet zomaar verkopen
en wil degene niet verkopen dat weet diegene misschien nog wel een ander leuk paard

gewoon een balletje opgooien en laten rollen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:51

Ik denk dat ik het niet zou durven om het zo even te vragen aan iemand Haha! Of ik het brutaal vind ? Ligt een beetje aan de situatie Knipoog

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:53

idd gewoon vragen..
hoevaak er bij onze pony's wel word gevraagd of ze te koop staan voor hun kleinkinderen ofzo..
Altijd is het antwoord: Voor geen goud,
maar ik vind het altijd leuk als ze dat vragen, dan hebben ze intresse voor je paardje.
En nee heb je ja kun je krijgen Knipoog Tong uitsteken

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:34

Sonja, hier ook maar even een reactie van mij: gewoon doen!
Ik ben het met Silvester, Gera en Suzanne eens; waarom niet?
Ik zou het zelf ook als compliment opvatten. Ik denk dat jij wellicht te vér doordenkt: waarom zouden ze denken dat jij meer uit het paard kunt halen dan zij? Het hangt er vanaf op welke manier je het vraagt.
Veel succes!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:56

Gewoon vragen Lachen
Maar niet: Hey, is je paard te koop?

Maar meer: Ik ben je al vaker tegen gekomen en ik vind je paard heel leuk. Ik ben zelf op zoek naar een ander en vroeg me af of die van jou eventueel te koop was.

Bij mij zou je dit antwoord krijgen: Bedankt, maar nee hij is niet koop Lachen
Een ander antwoord zou kunnen zijn wat je er dan voor over hebt Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:59

Ja als je het gewoon netjes vraagt is dat geen probleem. Ze vinden dat heus niet brutaal. Ik neem aan dat mensen zich eerder vereerd voelend. Ik had dat namelijk wel en mijn pony is toen ook aan die mensen verkocht. We hadde al wel verkoopplannen maar eigenlijk nog niet zo vroeg. Dus het kan best dat die mensen ook met de gedachten zitten. IK zou zeggen: niet geschoten is altijd mis

Eastwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:25

Sonja schreef:
Nou MOETEN we van onszelf veel paarden gaan bekijken Knipoog , want we hebben geen haast en kunnen dus superkritisch zijn.

Nou is er wel een paard waar ik op wedstrijden regelmatig 'tegen' heb gereden, waar ik eigenlijk best interesse in zou hebben. Geen idee of de eigenaresse het dier uberhaupt zou willen verkopen verder, ik spreek haar eigenlijk ook nooit meer dan "Hoi leuk zijn jullie d'r ook weer bij, leuk, en succes vandaag"...

Is het TE brutaal om zo iemand tgewoon eens te bellen en eens te informeren of haar paard niet te koop staat?
Ik zou het namelijk zo jammer vinden als ze toevallig op dit moment met verkoopplannen rondloopt en ik weet dat niet en hoor het later pas...

Jij verkocht toch laatst die leuke Arabier, omdat je een ongeluk gehad had en daar door voor langere rijd niet meer kon rijden?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:44

In mijn Draversverleden was het niet meer dan normaal dat mensen na een goed gelopen koers bijna in de rij stonden om te vragen 'wattie moest kosten'! Ik geloof dat dit juist heel gangbaar is in de hele paardensportscene.

Go for it! Het is al gezegd, ja heb je, nee kun je krijgen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:56

Eastwood schreef:
Sonja schreef:

Jij verkocht toch laatst die leuke Arabier, omdat je een ongeluk gehad had en daar door voor langere rijd niet meer kon rijden?

Ja dat klopt, hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:03

OK, bedankt voor de reacties. Binnenkort maar eens contact opnemen dus Haha!
Eerst maar even wederom de uitslagen in het ziekenhuis afwachten, in de hoop dat er eens iets geroepen gaat worden over een prognose. Maakt het plannenmaken toch een stuk makkelijker Haha!

Thanks!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:02

Son gewoon bellen. Dan hoef je je later nooit te verwijten: had ik nu maar. Dus bellen. Ik zou het zelf als een complement zien als iemand me zou bellen met die vraag. Het antwoord is bekend. Nee geen van beiden zijn te koop.