Ik zie op 99% van de westernfoto's zonder cap, waarom is dat? Is dat 'minder gevaarlijk'?
Ik ga zondag westernrijden, maar ik hoop toch stiekem dat ik mn cap nog heb
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

: 

LindyH schreef:Het lastige is dat het in officiële wedstrijden niet is toegestaan om een cap te dragen,
Sonja schreef:Bij de WRAN ook in de beginnersklasses.
Bij de A en O niet; ons bestuur geeft helaas niet zoveel om z'n leden.
spatter schreef:Sonja schreef:Bij de WRAN ook in de beginnersklasses.
Bij de A en O niet; ons bestuur geeft helaas niet zoveel om z'n leden.
sonja niet terecht!
het zijn de leden die tijdens de vergadering tegen gestemd hebben om een cap te mogen dragen bij A en O
ben wel benieuwd of er nog iets uit het onderzoek van peter is gekomen
persoonlijk sta ik op het standpunt dat als ik persé met cap wil starten, ik dat doe. Dan maar geen lintje, mij een zorg. Als ik met een jong of onervaren paard ga starten doe ik een cap op.
Paintje schreef:LindyH schreef:Het lastige is dat het in officiële wedstrijden niet is toegestaan om een cap te dragen,
Kleine correctie: bij de APHA is het wel toegestaan om met cap te rijden. Ik dacht bij de AQHA ook.

Mistie schreef:Er zijn ook hoeden met helmen erin zegmaar, dat je die niet ziet.
Ik zal wel ff een foto zoeken..
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/k ... 003859.JPG
En dan daar maken ze de hoed aan vast
MSQuincyTE schreef:Helpt een Cap ook als een paard op je voet valt?

Equinecoach schreef:MSQuincyTE schreef:Helpt een Cap ook als een paard op je voet valt?
Nee, dan biedt een cap geen bescherming, tenzij je 'm net om je voet had gedaan![]()
![]()