Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toen een manege in de buurt opgezocht, na een half jaar een eigen paard gekocht en vooral les gekregen waarin ik ook zeker beloond werd voor het geen wat ik WEL goed deed en niet alleen werd aangesproken op hetgeen wat ik verkeerd deed.
Paardrijden is niet op je luie hol zitten en wachten tot het paard het wel doet, al was dat wel de eerste reden dat ik ben overgestapt. Wist ik veel

Ik ben eerst reining gaan rijden, voornamelijk omdat westernrijden daar om bekend staat/stond
Gelukkig ben ik door het rijden zelf en met mijn verhuizing naar Friesland in contact gekomen met Pleasure en Hunter under Saddle en dat zijn helemaal 'mijn' onderdelen. Ik heb nu een paar paarden tot mijn beschikking die dit jaar in de pleasure en hunter uitgebracht zullen worden en ben nu al eeerg benieuwd hoe ze het gaan doen!
Dat heeft mij ook over de streep geholpen
Uiteindelijk vooral met jonge paarden bezig, maar dat is ook erg leuk!
Maar vind t heerlijk zo op fora e.d. westerninfo af te struinen.
Want daar moest ik ook zelf werken, en op een paard met alle knopjes erop kon ik zo de z oefeningen doen bij wijze van spreken en op een groen paard, ging t allemaal niet.

) Ik mocht even een 'rondje' proberen op de arabier van een kennis die western gereden was. Of ik zo vriendelijk wilde zijn om de knop beet te pakken en me wat naar voren te trekken zodat ik plat op m'n kont zat. Beetje rond gestapt in de bak en toen natuurlijk draven. Heerlijk die jog! Galopje er achter aan, ook super ontspannen. Dus ik vraag waar de rem zit, zegt die tegen me " zeg maar eens whoa"
Dus ik heel duidelijk "WHOA!" Gaat dat beest voluit in de ankers en ik vloog er bijna af. Ik was helemaal verkocht. Daarna les gehad en mijn eigen paardje western laten beleren.

. 

Terwijl ik toch echt niet de indruk heb dat die nu zoveel anders is als toen ik nog dressuur reed met bv Milena.