Vanmorgen om 9.15 present op het terrein in Kootwijk. Om 9.45 aangeboden voor de voorkeuring, een A voor locomotie, Hartslag 58 ( jaja, het was erg spannend om andere paarden te zien en iedereen moest toegeroepen worden ) ademhaling weet ik niet precies, tugor was goed en slijmvliezen ook
Ik om 11.32 gestart, in eerste instantie best even stevig doorgereden, ik zat binnen het uur al op 12 km, even aan de rem getrokken, hij mocht van mij niet te hard, hardlopers zijn doodlopers..
Win vond het allemaal zeer raar dat anderen hem inhaalden en uiteraard af en toe wel even toe moeten spreken dat hij maar aan het vrouwtje moest overlaten om te bepalen hoe hard we zouden gaan. Niet dat hij het er iedere keer mee eens was, maar onder enig protest toch mijn zin gekregen!

3 km voor de P/A gaan stappen, 1 km voor de P/A afgestegen om te koelen. Ben er de laatste km naast blijven lopen. Bij de P/A aangegeven dat ik de 10 minuten tijd zou pakken, uiteindelijk na 7 minuten aangeboden en hartslag 58.. We mochten door!!

Ik steeg op, reed op mijn gemak weg ( ondertussen een traantje weggepikt van enigsinds gelukgevoel ) en daarna weer wat pittiger doorgereden!! Vlak na de P/A zijn er nog kiekjes gemaakt, volgens mij is die grijns echt van oor tot oor op de foto's

Op 25 km had ik nog maar 40 minuten voor de rest van het parcour, toen was mij wel duidelijk dat ik het niet ging redden om op tijd binnen te komen. Ik besloot dus mijn verlies te nemen en op mijn gemak door te rijden.
2 km voor de finish gaan stappen, bij de finish in eerste instantie 5 minuten te laat binnen, nou ja, oliebol happens, ik ben iig goed geeindigd en heb de rit uitgereden! Mijn winst was al binnen!! Ik kwam met 2 armen en een luide brul binnen, zo trots als het maar zijn kan.
Helaas had Win op dat moment een hartslag van 72. Dus nog 10 strafminuten gekregen. Ook dit kon de pret niet drukken, zadel eraf en hopen dat hij wil plassen. Binnen 2 minuten besloot hij toch dat de nood hoog genoeg was, waarop ik dus mijn paard uitbundig stond te belonen omdat hij een plas deed ( en die dierenartsen maar lachen, haha )
Na 10 minuten werd hij geteld op 60, dus ook dit was goed

Bij de nakeuring had hij een ademhaling van 12 en een hartslag van 58, toch nog wel wat hoog, maar toch prima!
Alles wat verder goed, wederom een A voor locomotie, een goede tugor en prima darmgeluiden.
Ik ben om Win zijn hals gaan hangen en was echt zo blij als een kind En wederom de dierenartsen een lolletje gegeven! Volgens mij vinden ze het heerlijk om te zien als een ruiter zo vreselijk enthousiast is tegenover het paard!
Ik ben dus meer dan tevreden, zo grandioos trots omdat hij zo zoet was en mijn winst is dat ik de rit heb uitgereden met goede waardes. Het kan me dus ook geen fluit schelen dat ik te laat was en duis niet geplaatst zal worden!
Wat een heerlijke dag heb ik gehad!! En nu s het wachten op de kiekjes!!
)
.
Duurde overigens ook niet lang hoor, hij besloot namelijk om toch maar even te rollen en daarna weer op te staan. Morgen krijgt hij dus een vrije dag en mag hij weer lekker de wei in, heeft hij dubbel en dwars verdiend
Na wassen bleek ik rood te zijn van verbranden door de zon, haha
De GPS heb ik inmiddels, dankzij Annemieke
Dank je wel Irene