[WN] Is het Wran NK echt wel voor iedereen ?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vigel1

Is het Wran NK echt wel voor iedereen ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 21:25

Ik ben al een aantal jaar bakridder op het Nk. en eerlijk ik vind het nog steeds één van de best georganiseerde wedstrijd in Nederland
Wat mij alleen wel verbaast is dat er in de Reining weinig tot geen ruiters te vinden zijn die reining rijden op iets anders dan een Quarter. Dit vind ik raar voor een vereninging die juist er is voor ons alle die geen Quarter bezitten en wel westernwedstrijden willen rijden. Ik ken genoeg mensen die heel veel Wran wedstrijden af gaan en dit met enorm veel plezier doen

alleen op het NK zie ik alleen maar hele mooie gave geweldige Quarters ( dat wel natuurlijk!!!!!! ) maar niet meer al die mensen voor wie dit evenement eigenlijk een kroon op een jaar werken moet zijn. Al deze mensen zijn in de voorrondes al afgevallen. En op een of andere manier vind ik dit dus toch een beetje oneerlijk. is er iemand die mij dit kan uitleggen ???
Kan voor al deze mensen niet een extra klasse aangemaakt worden zonder dat ze 4 dagen van te voren aan qualificaties rondes ten onder gaan

want al die mooie gave stoere mega toffe quarters ben ik nog niet tegen gekomen op de Wran wedtrijden door heel het land

Groetjes
Liane

Rob_H

Re: Is het Wran NK echt wel voor iedereen ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:19

Ja het wran NK is voor iedereen.Dat is dus een beetje het probleem.(of niet) het is een open NK en dus toegankelijk voor iedereen.
Dit moet je ook niet willen veranderen.
Een NK is mijns inziens een *kracht meting* tussen ruiters uit Nederland en niet alleen wran leden.
Het hoogte punt van de wran is mijns inziens de Highpoint titel.

Ik ben dan ook voorstander om het NK buiten de Highpoints te laten.Enwel om de simpele rede dat door dat de punten van het NK (double pointed) soms zo zwaar mee tellen dat het zelfs voorkomt dat iemand de highpoint titel wint ondanks dat het NK zijn/haar enige wedstrijd per jaar is bij de wran.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 22:35

maar hoe kan een Wran Nk nu los staan van alle Wran wedtrijden in het land
In mijn ogen moet het nk de kroon zijn op een jaar hard werken en als ik het goed lees is hetdus zelfs zo dat je als wran ruiter ook nog eens kan fluiten naar een High point titel want die kan je ook al winnen als je alleen op het Nk start
ik ben de logica nu helemaal kwijt
ff tussen door ik vind ook zeker dat iedereenmee moet kunnen en blijven doen hoor en ik ben ook echt geen voorstander van nog een klasse want het Nk duurt nu al zo lang. Maar toch krijg ik er een nare smaak van in mijn mond en vind ik dat de trouwe wedstrijd rijdende Wran lid er toch maar banketstaaf van af komt op het Nk

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:48

Het meest vreemde is nog dat het NK de eerste wedstrijd is voor de highpoint titel. Het aankomende NK 2007 is dus de eerste wedstrijd voor de highpoint 2007/2008. In mijn ogen zou het juist de laatste wedstrijd voor het seizoen 2006-2007 moeten zijn. (Of dit moet inmiddels veranderd zijn?) Het NK is zeker voor iedereen, maar er komen natuurlijk meerdere en andere ruiters op af dan op alle lokale shows.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:00

Misschien is het een idee om je voor het NK te plaatsen doormiddel van het highpoint systeem. Om in aanmerking te komen voor het NK moet je in een bepaalde dicipline een minimaal van te voren gesteld aantal punten hebben behaald op de "kleinere" wedstrijden. Meer naar het Worldshow idee!!
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je regionale kampioenschappen gaat uitschrijven. Deze regionale wedstrijden zouden in de hiphpoint telling iets zwaarder mee kunnen tellen en je zou je ook gelijk kunnen kunnen plaatsen voor het NK.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:30

Het idee om je te kwalificeren via behaalde highpoint punten is al eens voorgesteld .Zou het toch nodig zijn om binnen de L1 en L2 nog kwalificaties te verlangen dat lijkt me dat een optie.

De te behalen highpoint punten zijn in het level systeem al gekoppeld aan het soort show.
Dus als het nodig blijkt te zijn om je te kwalificeren voor het NK dmv highpoint punten is het systeem dusdanig dat starten door het jaar heen op wran shows bijna een verplichting wordt.

Eerlijk gezegt denk ik dat de eerste paar NK's gereden onder het level systeem minder druk zullen worden.Vandaar dat ik voor een Open NK ben.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:17

vigel1 schreef:
maar hoe kan een Wran Nk nu los staan van alle Wran wedtrijden in het land
In mijn ogen moet het nk de kroon zijn op een jaar hard werken en als ik het goed lees is hetdus zelfs zo dat je als wran ruiter ook nog eens kan fluiten naar een High point titel want die kan je ook al winnen als je alleen op het Nk start
ik ben de logica nu helemaal kwijt
ff tussen door ik vind ook zeker dat iedereenmee moet kunnen en blijven doen hoor en ik ben ook echt geen voorstander van nog een klasse want het Nk duurt nu al zo lang. Maar toch krijg ik er een nare smaak van in mijn mond en vind ik dat de trouwe wedstrijd rijdende Wran lid er toch maar banketstaaf van af komt op het Nk

Hier zijn we het niet helemaal eens Haha!
Het NK is geen kroon op een jaar hard werken.Dat is de Highpoint.
Het NK is een krachtmeting tussen alle ruiters waar dan ook vandaan en lid van welke vereniging dan ook.

Het is heel hard gezegt heel simpel zo dat de gemiddelde wran ruiter niet tot de top behoort van western rijdend nederland.Zeker in de reining niet.
Uitzonderingen bevestigen de regel (zie finale plaatsen van pannekoek paarden Cool )
Wij zijn (waren) trouwe WRAN starters en 1x per jaar waagden we ons te meten met ruiters die je normaal niet op een wran show ziet.Dan vind ik echt een NK.
Als het NK louter uit mensen zou bestaan die je door het jaar ook tegen komt is de charme van een NK een stuk minder.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:23

Daar heb je wel een punt Blaze..

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook jammer vind dat het aantal niet amerikaanse rassen best laag is op het WRAN NK en ik mezelf daardoor ook niet echt geroepen voel om daar heen te gaan met mijn tinkertje. (ik rij ook nog geen amateur, maar dat zit er wel aan te komen)
Als bakrandridder blijf ik komen kijken natuurlijk.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:43

vigel1 schreef:
Wat mij alleen wel verbaast is dat er in de Reining weinig tot geen ruiters te vinden zijn die reining rijden op iets anders dan een Quarter. Dit vind ik raar voor een vereninging die juist er is voor ons alle die geen Quarter bezitten en wel westernwedstrijden willen rijden. Ik ken genoeg mensen die heel veel Wran wedstrijden af gaan en dit met enorm veel plezier doen

Misschien moet je dan ook even gaan kijken naar de finales van de trail, horsmemanship, pleasure en dat soort dingen Knipoog
Misschien zijn in de de reining de quarters wel gewoon het beste Nagelbijten / Gniffelen

vigel1 schreef:
alleen op het NK zie ik alleen maar hele mooie gave geweldige Quarters ( dat wel natuurlijk!!!!!! ) maar niet meer al die mensen voor wie dit evenement eigenlijk een kroon op een jaar werken moet zijn. Al deze mensen zijn in de voorrondes al afgevallen. En op een of andere manier vind ik dit dus toch een beetje oneerlijk. is er iemand die mij dit kan uitleggen ???

Oneerlijk? ALs je in de voorronde afvalt ben je gewoon niet goed genoeg. Ook al werk je er drie jaar kiehard voor.

vigel1 schreef:
Kan voor al deze mensen niet een extra klasse aangemaakt worden zonder dat ze 4 dagen van te voren aan qualificaties rondes ten onder gaan

Ja hoor, dat heet highpoints. Die verzamel je door het hele jaar door Lachen
En je kan hem zelf winnen door niet met het NK mee te doen, weet ik uit betrouwbare bronnen Knipoog

vigel1 schreef:
want al die mooie gave stoere mega toffe quarters ben ik nog niet tegen gekomen op de Wran wedtrijden door heel het land

Sommige weg, anderen zijn te goed en kapen dan toch alleen maar de prijzen weg

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:39

Aan bepaalde discussie punten in dit topic wordt aan gewerkt. Deze zijn na de laatste ALV op gepikt door het bestuur, en zullen eerdaags ook kenbaar gemaakt gaan worden.
En tja, dat nou net die QH er met de prijs vandoor gaat op het NK, daar moet je in mijn beleving niks aan willen doen.

Dat het ene paard dit in combinatie met de ruiter natuurlijk, en los van het feit van de gestarte wedstrijden in het land, de beste blijk te zijn op dat moment van Nederland, kan en mag je niet omheen gaan, die is gewoonweg dan terecht Open Nederland kampioen.

Voor de H-Punten titel, gaan wij het wel na het NK anders doen, hier over zal iedereen geïnformeerd worden, waaruit dan zal gaan blijken wie uiteindelijk de beste Wran ruiter geworden is. Want het is inderdaad frustrerend als zo’n mooie Quater die maal één maal per jaar Wran start, binnen deze besloten competitie van de Wran met deze titel er van door zou kunnen gaan, dus gaan er aan het behalen van deze titel voorwaarde gesteld worden.

Even uit mijn hoofd is dit het volgende, om in aanmerking te komen voor de H-Punten titel, moet je vier maal gejureerd zijn in het lopende wedstrijd jaar.
Dus let wel, geen vier wedstrijden, vier maal gejureerd, dus twee shows met een dubbele jury, dan kom je er dus ook voor in aanmerking.

Zo gaan wij het doen in het wedstrijd seizoen 2007/2008

Peter

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:50

4x gejureerd worden hmmmmmm.Als het NK blijft meetellen voor de Highpoint heb je toch weer een probleem.
Stel dat er hoe dan ook voorronden worden gehouden die zijn double judged de finale is ook double judged dus is starten op het NK 4x gejureerd worden.Dus Highpoint.

Dan schiet me eigenlijk weer iets te binnen.
Als het NK meetelt voor de highpoints zowel de voorronde als ook de finale.
Hoe ga je dan punten verdelen????
In de voorronde en in de finale zitten altijd een percentage ruiters die geen lid zijn van de wran.Zij verhogen wel het deelnemers veld qua aantallen.highpoint punten verdien je door het aantal mensen wat je achter je laat (level systeem)
In theorie(en ook praktisch) is het dus zo dat niet wran leden er voor zorgen dat wel wran leden die voor hun eindigen punten verdienen voor de WRAN highpoint..

Beetje krom Knipoog

Ergo

NK niet laten meetellen voor de highpoint titels. Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 11-04-07 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:51

Blaze schreef:
NK niet laten meetellen voor de highpoint titels. Cool

Uitstekend idee Haha!

marijkekuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:54

Blaze, het aantal maal dat je tijdens het NK gejureerd wordt, blijft 2x. Het aantal starts in de voorronde is het aantal deelnemers in de klasse. Kom je dus met 10 of 12 ruiters in de finale, dan telt het aantal ruiters dat in de voorronde meedeed voor het aantal punten voor de high points.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:57

Dus dan verdien je punten voor de highpoint terwijl een gedeelte van de deelnemers geen lid is van de wran.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:14

Blaze schreef:
Dus dan verdien je punten voor de highpoint terwijl een gedeelte van de deelnemers geen lid is van de wran.

Hummm of alleen de Wran leden tellen die meedoen Cool toch.
Ook hierop komen wij terug, deze vragen en voorstellen van het bestuur, zal aan de commissie voorgelegd gaan worden, dus komen de voorts en tegen van dit hele verhaal vanzelf boven drijven, voor dat wij echt besluiten.

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:17

Blaze schreef:
Beetje krom Knipoog

eneuh, laat mijn schoonmoeder er buiten hé

MartineOsuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:10

moet je je trouwens kwalificeren voor het nk wran.
Ik weet dat eigenlijk niet.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:13

MartineOsuus schreef:

Dmv voorronden, op dezelfde locatie.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:13

Romkabouter schreef:
Misschien moet je dan ook even gaan kijken naar de finales van de trail, horsmemanship, pleasure en dat soort dingen
Dat weet ik daarom had ik het ook over de reining, het is geweldig om te zien hoeveel niet Quarters er daar in mee lopen en ook prijzen winnen, daarom valt het verschil ook zo op Lachen

PeterV schreef:
Dat het ene paard dit in combinatie met de ruiter natuurlijk, en los van het feit van de gestarte wedstrijden in het land, de beste blijk te zijn op dat moment van Nederland, kan en mag je niet omheen gaan, die is gewoonweg dan terecht Open Nederland kampioen.

Helemaal mee eens en het is ook niet zo dat ik alle Quarters wil bannen van het NK ook ik geniet enorm hiervan

ik ben blij dat ik dit topic gestart ben ik heb er weer een hoop bij geleerd en duidelijk geworden Lachen

dan nog een vraagje zie we wel echt alle top bij het NK ????
in de amateur denk ik dat zelf wel, maar in de hogere klassen starten er veel minder ruiters dan dat we eigenlijk in Nederland rijk zijn we hebben er volgens mij veel meer dat vind ik dan wel weer jammer

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:28

vigel1 schreef:
Dat weet ik daarom had ik het ook over de reining, het is geweldig om te zien hoeveel niet Quarters er daar in mee lopen en ook prijzen winnen, daarom valt het verschil ook zo op Lachen

Blijkbaar kunnen de niet Q's niet geod genoeg meekomen in de reining dus Knipoog
Of mensen hebben er geen zin in Lachen

vigel1 schreef:

absoluut niet.

Alleen mensen die het NK leuk genoeg vinden om aan mee te doen en hun paard er te starten.

Verder is het NK ook niet voor iedereen, daaorm zijn er voorrondes Haha!
Met het ras heeft dat niets te maken.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:34

vigel1 schreef:
in de amateur denk ik dat zelf wel, maar in de hogere klassen starten er veel minder ruiters dan dat we eigenlijk in Nederland rijk zijn we hebben er volgens mij veel meer dat vind ik dan wel weer jammer

Tja, alles heeft te maken met het feit, hoe vaak start, of wil jij je paard starten per jaar. Daar komt bij, als je het over de top hebt, of die nog wel willen starten voor de eer, want daar praat je nog wel steeds over als je naar het NK komt. De rening wedstrijden daar zit vaak geld in en soms ook veel, dus weet je nu ook waarom de top keuzes maken, toch.
Dus jammer voor de paarden vind ik het niet, tenslotte is reining een zwaar belastende sport voor het dier. Jammer voor de westernsport in de breedte en voor de ontwikkeling daarvan vind ik het wel, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Peter

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:46

Kan mij niet van de indruk onttrekken dat TS ,gezien de vraagstelling,deze vragen niet puur uit persoonlijk belang stelt. Cool
Voor de rest ben ik het helemaal eens met biede voorgaande berichten van de heren. Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:48

Klaasje schreef:
MartineOsuus schreef:

Dmv voorronden, op dezelfde locatie.

In het oude systeem wel.
Hoe dat nu gaat weet ik eigenlijk niet.
persoonlijk vind ik voor rondes wel leuk Cool

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:53

Voorheen moest je toch een bepaald aantal wedstrijden gereden hebben of punten hebben behaald waarmee je je kwalificeerde? Is er een idee van wat er met het levelsysteem gaat gebeuren of..? Level systeem gaat na het NK van start, als ik me niet vergis?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:31

L1 en L2 is NK start gerechtigd.Voor de rest zal het denk ik een open NK blijven dus voorrondes zullen wel onvermijdelijk zijn.
Of niet Cool