nou wou ik vragen wat jullie er van vinden kun je aleen western rijden met quarter horses, paint horses en appaloosas?
Ik vind van niet!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En daarna allemaal quarters...
dus...
Het was dus weliswaar niet met mij er op (toen had ik waarschijnlijk net mijn eerste paar lessen gehad
) maar ook een arabier is dus geschikt voor de westernsport...evenals IMO talloze andere rassen...tuurlijk, ze zullen niet allemaal even veel aanleg hebben voor bepaald oefeningen (hele grote paarden zijn toch wat minder wendbaar), maar dat wil nog niet zeggen dat je niet hartstikke leuk western kan rijden met een ander ras dan de quarter, zo heeft Sonja (ook bokt) bijvoorbeeld een hele leuke fjord waar ze western mee rijdt...he Sonja???!!!!!!! 
en toen ben ik op zoek gegaan naar wat anders. Veel paarden (ponies) gezien en toevallig was degene met het karakter dat ik zocht een QH. Ik wilde gewoon een braaf buitenpaard.
) en ik doe voor de lol wel eens een barrelrace met oude vaten van de boer en dat vindt hij ook prachtig. Soms krijgt ie wel eens rodeoneigingen (zoals afgelopen vrijdag bij de les - he Cl@udia), maar dat gebeurt niet zo vaak. Mensen kijken me inderdaad altijd vreemd aan. Eerst vragen ze: wat is dat voor ras en als ik dan zeg KWPN dan zie je ze kijken van :da's toch geen westernpaard?. Voor mij maakt het dus echt niet uit

Of van een shetlander Teamropen. Ja, we kwakken er een westernzadel op en voila, we rijden western. Nee zo is het nou ook weer niet. Ik vind best dat je met een KWPN-er pleasure of trail kan gaan doen. Maar zou je er ook een cuttinghorse van kunnen maken? Ik denk dat je eerst naar het paard moet kijken voordat je pas kan besluiten wat je er mee kan doen. En ik denk dat het voor elke tak van de paardensport geldt. Of zie ik dat nou verkeerd?
Citaat:Op 2001-06-03 21:02, schreef slyding roos:
IK rij zelf nu 6 jaar western de eerste 4 jaar met een nieuw forest en de laatste 2 jaar met een kwpn-er. En daar word ik vaak raar voor aan gekeken.
nou wou ik vragen wat jullie er van vinden kun je aleen western rijden met quarter horses, paint horses en appaloosas?
Ik vind van niet!
![]()
) Hee Marieke, je hebt op zich wel gelijk hgoor, maar eh...heb je het boek Arabian Legends wel eens ingekeken...??? Daar staan arabieren in die beter kunnen stoppen, cutten, ropen etc. dan menig quarter hoor...
Er staat een foto in van de arabierhenhgst Muscateal in een sliding stop, wow! Zo goed heb ik hier een quarter haast nooit zien stoppen hoor...nou moet ik wel toegeven dat Muscateal bereden werd door John Slack...hihihi...en er staan ook hele mooie foto's in van arabieren aan het werk met koeien, voor ik dat boek had wist ik eigenlijk niet eens dat ze dat ook in zich hadden, zo zie je maar weer...wat een fantastische paarden toch eigenlijk...misschien moet ik de koeien maar eens de bak in slepen om met Escala te gaan oefenen...