[END]Handschoenen of juist niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

[END]Handschoenen of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 07:24

Het onderwerp zegt het al...rijden jullie tijdens de wedstrijd met handschoenen of juist niet?
Laatst bijgewerkt door Djilna op 04-04-07 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Anoniem

Re: Handschoenen of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:31

Rij niet vaak met handschoenen, vooral omdat ik ze altijd vergeet.

Ik zit er wel over te denken om met handschoenen te gaan rijden, maar heb geen idee welke het beste zitten voor in de zomer.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:32

Ja, met witte. Ja Het staat een stuk netter en ik vind het zelf ook wel prettig rijden. Met ''gewoon'' rijden doe ik alleen handschoentjes aan als het koud is, anders niet. Pling

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:32

Normaal rij ik thuis altijd met handschoenen.

24 Juni starten wij onze kennismakingsklasse maar ik weet nog niet of ik met handschoenen ga rijden.
Mede doordat je dus met lossere teugels rijd dan in de dressuur en je ook niet zoveel met je teugels doet.

Voor de zekerheid wil ik ze wel meenemen in ieder geval.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:34

Ik rij altijd met handschoenen.
Vind dat gewoon het prettigste rijden.. Knipoog

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:39

Zijn dit wel allemaal endurance-ruiters die hier antwoorden????

In een endurancewedstrijd of training rijd ik nooit met handschoenen, ook niet in een training in de winter.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:40

M_hOrse schreef:
Ik rij altijd met handschoenen.
Vind dat gewoon het prettigste rijden.. Knipoog

ik ook Vork

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 07:48

carola schreef:

Vroeg ik me ook net af Lachen

Ik rij nu meestal zonder handschoenen (behalve als het erg koud is) maar vroeg me af of je juist met warm weer en zweterige handen geen blaren zou krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:17

Met leren handschoenen misschien wel, katoen handschoenen nemen wel beter zweet op denk ik.

Volgens mij zijn het niet allemaal endurance-ruiters antwoorden Knipoog

In de winter rij ik wel veel met handschoenen als het echt koud is, maar dat is het deze winter niet echt geweest.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:42

Haha, vooral niet diegene die begon over witte handschoentjes... Nog nooit gezien op een Endurancewedstrijd. Haha!

Ik rijd trouwens wel met handschoenen, maar als het 30 graden is, dan ook niet meer hoor Clown

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:12

30 graden is ook wel erg warm;) maar met mijn handschoentjes heb ik gen blaren ook al zijn ze deels van leer

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:13

Ook bij 30 graden rijd ik met handschoenen. Haha!

De mijne zijn van heel fijn materiaal, niet zweterig, zelfs niet bij zomerse temperaturen. Ook als ze nat worden (koelwater e.d.) zijn ze zo weer droog.

In de zomer rijd ik soms wel trainingen zonder handschoenen, maar op wedstrijden heb ik dan net wat meer 'grip' als mijn paard wat sterker wordt. En in de winter kan ik gewoon niet zonder handschoenen, dan vallen mijn vingers er na tien minuten al af. Clown

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:15

ik kan echt absoluut niet met handschoenen rijden
misschien heb ik wel gewoon de verkeerde hoor, dat kan ook maar de teugels glijden me altijd door de handen heen.. heel irritant Clown

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:17

Ik kan helemaal niet rijden met handschoenen en ik heb er geen last van als ik zonder rijd. Heel soms rijd ik wel met handschoenen, maar dan met van die dunnen zonder vingers. Dat zit veel fijner Tong uitsteken

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:23

Handschoenen en ik zijn ook niet zo'n goede combi, dus die blijven altijd thuis! Lachen
Heb er tot nu toe nog nooit last van mijn handen gehad gelukkig.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 11:46

Karin schreef:
De mijne zijn van heel fijn materiaal, niet zweterig, zelfs niet bij zomerse temperaturen. Ook als ze nat worden (koelwater e.d.) zijn ze zo weer droog.

Van welk materiaal en merk zijn jouw handschoenen? Klinkt wel goed in ieder geval!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:50

Afbeelding

Ze zijn helaas eind 2005 uit de handel gegaan, ik heb toen nog een oproepje op Bokt gedaan en heb daar drie paar aan overgehouden, waar ik nu nog op teer. Haha!

Er is een nieuw model voor in de plaats gekomen, zelfde materiaal maar met een enorme lap stug klittenband bovenop de hand. Daar kan ik echt niet mee rijden, ik moet bij deze handschoenen klittenband om de pols hebben (dat ik ook niet dicht doe).

Ze zijn er dus nog wel van hetzelfde materiaal (ben even de naam ervan kwijt) maar dus in een ander model. En ze zijn van Harry's Horse.

[Edit] Net gevonden: het materiaal heet domi. Het voelt wat rubber- en fleeceachtig aan.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 12:06

Bedankt! Ja, die handschoenen ken ik wel, misschien toch wel het aanschaffen waard, ze zijn niet zo heel duur geloof ik?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:06

Neuh, iets van 11 euro als ik het me goed herinner.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:10

die handschoenen heb ik ook. Toen ik nog een echte dressuurmuts was reed ik altijd met handschoenen. sterker nog kon niet eens zonder. Toen ik meer naar buiten ging trainen ben ik gaan proberen te stoppen met de handschoenen en alleen als het echt koud is rijd ik zonder of als ik vervelende zweethandjes krijg ook. Ik neem ze lekker mee dus of geef ze aan mijn groom. Tijdens de training neem ik ze niet mee. Heb dezelfde als karin maar dan wel met de grote flap, heb er geen last van maar rijd er ook niet zo vaak mee

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:32

Ik rij ook nooit met handschoenen, maar omdat ik mijn hand heb opengehaald aan de antislipteugels toen ik erafviel vorige week heb ik ze nu (tijdelijk) aan ter bescherming van die beschadigde hand. En eerlijk gezegd is het wel warm, maar het valt me niets tegen.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:59

Karin schreef:
Afbeelding

Ze zijn helaas eind 2005 uit de handel gegaan, ik heb toen nog een oproepje op Bokt gedaan en heb daar drie paar aan overgehouden, waar ik nu nog op teer. Haha!

Er is een nieuw model voor in de plaats gekomen, zelfde materiaal maar met een enorme lap stug klittenband bovenop de hand. Daar kan ik echt niet mee rijden, ik moet bij deze handschoenen klittenband om de pols hebben (dat ik ook niet dicht doe).

Ze zijn er dus nog wel van hetzelfde materiaal (ben even de naam ervan kwijt) maar dus in een ander model. En ze zijn van Harry's Horse.

[Edit] Net gevonden: het materiaal heet domi. Het voelt wat rubber- en fleeceachtig aan.

ik heb hier nog 2 paar van over, wel wit maar goed, een maat L en een maat S dus mochten mensen nog op zoek zijn...

rijd zelf met hele simpele goedkope, van die hele goedkope katoenen, heb een paar blauwe en die doen het al jaren.
rijd er alleen mee als ik lange ritten rijd, kort rondje niet en tijdens dressuur rijden al helemaal niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 06:51

Ik rij alleen 's winters met handschoenen voor de kou. Ik krijg heel snel kloven enzo, dus dan is een beetje bescherming wel fijn. Daarvoor heb ik neopreen handschoenen, die zijn bovenop lekker warm en dun aan de onderkant zodat je toch goed gevoel hebt met je handen.
Zomers rij ik bijna nooit met handschoenen. Alleen met dressuur wil ik ze nog wel eens aandoen.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 06:52

ik rij altijd met handschoenen

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:22

carola schreef:

Uhm..Nee, sorry! Bloos
Zag het op de binnenkomst pagina staan..en heb toen niet gezien dat het onder Endurance stond.. Clown