in de klei gezakt tijdens een training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

in de klei gezakt tijdens een training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:37

Tja, waar zal ik beginnen. Allereerst was ik een paar maanden geleden super blij dat Splash zo snel genezen was van een pees blessure. We zijn nu al weer een poos flink aan het trainen met goed resultaat. Alles verliep zoals het hoorde en was het akkefietje van de hoefsmid al vergeten en vergeven dat ze dankzij hem stilstond. Dan een paar weken geleden dat mijn touw gewoon losliet van de haak toen ik aan het wandelen was buiten met eens schrikkerig paard en Splash bedacht van DOEI. Ook dit was goed afgelopen maar weer een (fabricage)fout. De nageltred was ik ook niet vergeten met dank aan mijn bijrijdster waardoor ze 10 dagen op de kliniek moest blijven komt er nog iets ergers aan.

We waren gister met 3 paarden lekker aan het rijden en het was regenachtig dus we deden iets rustiger aan tegen glioj partijen. Uiteindelijk kwamen we bij een gedeelte aan waar ze bezig waren geweest (niks wees erop dat ze nog bezig waren aangezien er geen machines of iets dergelijks stond), leuke heuvels gemaakt, bruggetje erbij super gave waterpartijen. het kon niet op. Todat we bij een pad aankwamen waar een heuvel stond, we reden erheen ook het bordje van het ruiterpad stond er nog steeds. We dachten namelijk dat we er niet langs konden en moesten anders een andere route uitstippelen. We konden er geweeon langs er waren zelfs sporen van fietsers etc. En die rijden regelmatig over onze paden. Het pad zag er ook goed uit, tenminste niet anders dan anders. En dat was dus het erge. Opeens uit het niet zakte we weg, steeds dieper en dieper. Splash liep voorop en we konden niet draaien, terug kan ook niet want we zaten muurvast. Ik weet ook niet meer van hoe en wat, maar in de verte hoorde ik mijn vriend schreeuwen van dat ik er af moest (wat was ik blij dat hij voor de verandering mee was zeg), ik had alleen geen idee hoe ik eraf moest, Splash ging van links naar rechts en omhoog. Uiteindelijk heb me er af laten glijden op het moment dat ze omhoog kwam. Hard kwam ik niet neer want ze zat met haar billen er in vast. Nu was ze mijn gewicht tenminste kwijt en dat scheelt ook weer. Ze heeft zich kranig gehouden en had er heel veel moeite mee. Na 5 minuten worstelen had ze zichzelf er al uit. Ze deed het met behulp van steigeren en naar voren springen en dat deed ze goed. Schade bekeken. Alle beschermers kapot op links voor na (vorige pees blessure). Verder kon ik niet veel zien door alle klei. Ik heb haar even in een beekje laten staan zodat het iets schoner werd en dat we even konden voelen. Alles was nog mooi dun en ze liep rad. We hebben haar even de tijd gegeven om op adem te komen want ze was doodmoe. We konden alleen niet te lang blijven staan want het regende en warm was het niet. We gingen weer naar huis via de korste route. We konden haar ook helaas niet op laten halen want degene van stal is op vakantie en de andere trailer die ik kan lenen was met ons mee. Oftewel we moesten lopen of ze moest in de kouw staan wachten tot zei de trailer gehaald hadden.

Goed en wel huiswaarts gekeerd. benen gekoeld en nog gemonsterd maar alles leek oké.

Vandaag was het been wel dik en de dierenarts was vandaag geweest. Peesblessure maar misschien alleen maar een verrekking. Volgende week komt hij weer om te scannen want nu was hij te dik.

Aradis

Re: in de klei gezakt tijdens een training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:39

Jeetje..Dat is schrikken!!
Ik hoop dat je paardje niks ergs heeft!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:39

ja een peesblessure

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:41

Citaat:
Peesblessure maar misschien alleen maar een verrekking

Waarom staat het er dan zo Bloos ?
Njaah ,, Dan hoop ik dat hij snel geneest van zijn peesblessure

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:43

phoe schrikken idd!
gelukkig is ze er op eigen kracht uitgekomen, en ik hoop idd ook dat er niets ergs aan de hand is

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:42

Oef, dat is een flinke domper Scheve mond.

Ik hoop dat het toch nog mee zal vallen Scheve mond.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:48

Wat een vreselijk verhaal zeg!! Wat erg, na alle ellende ook dit nog. Ik wens jou en Splash heel veel sterkte en beterschap Ach gut Hoop dat het allemaal meevalt en ze snel geneest!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:05

vandaag na het kleine stukje lopen zag ik wel al dat het vocht minder werd, dus misschien valt het wel mee, of het komt door de medicatie. Ze liep in ieder geval goed. Ik heb er verder niet echt aangezeten dan pest ik haar alleen maar. Maar ze staat niet meer te stampen met dat been

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 10:46

been is nu zo goed als dun en geeft geen reactie als je voelt als de voet op de grond staat. Til je hem op en voelt krijg ik een kleine reactie. Maar dat deed ze wel vaker. Het lijkt de tussenpees maar ik ben geen arts natuurlijk

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:51

jeetje wat een domper zeg..
das echt balen
het zit je niet mee allemaal
ik hoop voor je dat het mee valt met de peesblessure

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 17:43

misschien maak ik mezelf blij met een dode mus maar het been was koud

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:26

Hey goed zo! Ik duim nog steeds voor jullie! Weet je nu zeker dat het een peesblessure is? Hebben ze al foto's kunnen maken?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 12:41

foto's maken gaat erg lastig he (haha), ze gaan als het goed is vanavond scannen met een echo

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:44

Ja dat bedoel ik, een scan Haha! Sorry maar zelf (gelukkig) weinig ervaring met peesblessures! Succes met de scan!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:45

ik heb zoiets meegemaakt met water, hoop dat het met een sisser afloopt en geen peesblessure oid is.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 12:53

Lynn_Nikita schreef:
ik heb zoiets meegemaakt met water, hoop dat het met een sisser afloopt en geen peesblessure oid is.

wat is er gebeurd dan, lijkt me ook geen toffe ervaring

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:49

Vandaag was de direnarts geweest om te scannen.

Tja hij vond het zo al geweldig dat het been snel mooi dun werd en ook koel. Nu blijkt ze niet zo'n erge blessure te hebben, Hij vond het de mooiste die je kan hebben voor de genezing. Moet 6 weken stappen en dan 2 weken rustig gaan draven naar 5 min toe, dus heel langzaam aan. Dan nog een scan om te kijken of alles oké is. Dus in ieder geval zijn wij 2 maanden onder de pannen zonder wedstrijden. Ik baal hier wel enorm van, eindelijk een goede conditie terug dan dit weer.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:03

Tjah, het is wel balen, Maar het had ook erger kunnen zijn, dus opzich heb je nog wel geluk gehad denk ik Lachen
Hoop dat je paardje er snel weer bovenop komt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:22

splash1999 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

wat is er gebeurd dan, lijkt me ook geen toffe ervaring

waren aan rijden en was water, vlak langs het pad, dwars over een veld heen, vrij ondiep. Wij daar doorheen gegaan, eerst in stap, niks aan hand. Op terugweg wilde we er weer doorheen gaan maar dan in gallop. Mijn paard schrok ergens van en sprong naar midden van die plas, en bleek net een heel diep stuk te zijn, waar ze niet meer uitkwam, ook veel modder en hing ze vast en kon net haar hoofd boven houden.
Uiteindelijk is ze losgekomen en heeft ze er niks van overgehouden, maar ben nog nooit zo bang geweest. Ook haar blijk in die ogen, was doodsangst en vergeet ik nooit meer

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:16

splash1999 schreef:
Vandaag was de direnarts geweest om te scannen.

Tja hij vond het zo al geweldig dat het been snel mooi dun werd en ook koel. Nu blijkt ze niet zo'n erge blessure te hebben, Hij vond het de mooiste die je kan hebben voor de genezing. Moet 6 weken stappen en dan 2 weken rustig gaan draven naar 5 min toe, dus heel langzaam aan. Dan nog een scan om te kijken of alles oké is. Dus in ieder geval zijn wij 2 maanden onder de pannen zonder wedstrijden. Ik baal hier wel enorm van, eindelijk een goede conditie terug dan dit weer.

Wat balen zeg dat het zo lang gaat duren Scheve mond maar aan de andere kant ook wel goed nieuws dat het dus niet zo'n hele erge blessure is!! Sterkte en heel veel succes met het herstel!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:19

Jeetje das ook balen zeg maar gelukkig dat het geen nare blessure is. Ik hoop dat ie snel weer opknapt zodat je weer wedstrijden kan gaan rijden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 23:33

Ik heb bericht gehad van SBB dat ze er mee bezig zijn en in behandeling is genomen. Op naar meer goed nieuws mag ik hopen. Met splash gaat het super ze gedraagt zich top en probeert niet debiel te doen omdat ze niks mag. Nu nog 2,5 weken stappen en dan rustig 2 weken elke dag 30 seconde meer draven en dan weer een scan. Ben benieuwd. Deze is op 26 april.

peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:47

Even voor de duidelijkheid....de paden waar over wordt gesproken zijn al langere tijd in onderhoud,wordt gemeld in bladen en her verhaal zit iets anders in elkaar dan wordt voorgespiegeld.een van de paarden is in goed vertrouwen meegegeven,niet wetende dat het een rit van 41/2 uur zou worden,is ook niet over gesproken.
Geloof niet alles wat je verteld wordt de waarheid komt niet een sin de buurt in dit geval.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:57

verklaar je nader. Daarbij werd gevraagd aan de eigenaar dat het desbetreffende paard 30 km mocht lopen tja dan kom je snel aan die aantal uur he. Dit was goedgekeurd. WAS JIJ ERBIJ DAN, NEE. HOEPEL DAN OP. GA EEN ANDER IN DE MALING NEMEN ZEG.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:18

Goh, die peesblessure moet je wel hebben he.... heb je stiekum iemand beledigd...