Mijn paard Space wordt op dit moment ingereden op de Sylvester Ranch ( door Sylva ) Ik kan dit iedereen aanraden. Je paard word rustig voorbereid van zadelmak maken door Brigitte, die door haar rust en geen angst daar erg goed in is. Als je wilt kun je daarna je paard door hun ( Brigitte en Sylva ) verder klaar laten maken. Tijdens die periode stap jezelf op ( als je wilt ) en neemt het rustig aan onder begeleiding van Sylva zelf over.
Wat mij enorm aanspreekt is dat alles gebeurt in rust, absoluut zonder geweld en je paard in zijn waarde gelaten wordt.
Het ene paard heeft nou eenmaal meer tijd nodig dan de ander.
Sprekend voor mijzelf was dit voor mij een ideale manier daar ikzelf door een periode cica 3 maanden uit roulatie ben.
Het voordeel is dat ik ( als ik er klaar voor ben ) een paard heb die niet stil heeft gestaan ( letterlijk en figuurlijk) maar op een paard zit waar de basis goed inzit. Sylva zorgt er nu voor dat mijn Space alle basistechnieken goed onder de knie krijgt.
Mijn advies : Ga niet zelf prutsen zodat een trainer al jouw fouten er later weer uit moet halen maar start met een solide basis waar je zelf op door kunt bouwen en puur rijgenot van kunt krijgen.