Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lenneke_ schreef:Ik doe ook iets wat de meeste vrezelijk zullen vinden
Gewoon bezweet de wei in (wel even uitstappen)
Anouar is nooit ziek of verkouden, toen hij nog lekker warm met dekens op stal stond was hij wel heel vaak verkouden.

Ibbel schreef:Ik heb m'n leven lang m'n paarden al gewoon nat in de wei gegooid. Heb me nooit iets van commentaar aangetrokken. Nat maar afgekoeld kan er weinig gebeuren. Verkouden word je van een virus, niet van nat zijn.
Scheren doe ik niet.

Tozalin schreef:Ibbel schreef:Ik heb m'n leven lang m'n paarden al gewoon nat in de wei gegooid. Heb me nooit iets van commentaar aangetrokken. Nat maar afgekoeld kan er weinig gebeuren. Verkouden word je van een virus, niet van nat zijn.
Scheren doe ik niet.
Verkouden wordt je er niet van, maar je paard kan wel kou vatten, en daardoor zijn weerstand verliezen. en dan dus vatbaarder zijn voor virussen.
hij krijgt alleen een regendeken op, want regen en wind samen vindt hij toch te erg.....maar laatst een flinke rit gemaakt en dan zit dat haar hem wel in de weg....denk dat als ik volgend jaar Januari echt weer ga trainen wel een beetje zal moeten scheren (voor het eerst!) dus ga het linkje bekijken voor de verschillende patroontjes!