Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
miss_jumpy schreef:Hoi,
elke hogere klasse heeft snellere snelheidseisen. Dus in die zin wordt er al rekening mee gehouden. Die tijd in de B staat dus al veel ruimer dan de tijd in het Z.
Je kan in de B wel helemaal geen eis stellen, maar dan ben je als ruiter ook niet goed voorbereid op volgende klasses. Ik vind het wel logisch nu en het wordt mooi opgebouwd per klasse. Voor sommige paarden is zo'n tijd makkelijker te halen dan voor andere.
oosterhoff schreef:Hoe kan het dan dat 10 van de 23 foutlozen buiten de tijd vallen. Das bijna de helft. Vind ik toch apart

Sjaan schreef:Ik ben een klein beetje met je eens, maar als je je paard in nette conditie hebt is zonder te jakkeren de gemiddelde snelheid van 460 m/min makkelijk te halen. In sommige crossen zal dit idd wat moeilijk worden (voorbeeld Heino), maar dat ligt dan puur aan het terrein.
Over het algemeen vind ik het echt goed te doen.
Ook is naar mijn mening het tempo goed opgebouwd in de verschillende klassen.
Ik ben het er wel mee eens dat het eerlijker zou zijn om een aantal sec (varierend tussen 10 en 20) boven en onder de optimale tijd te stellen die zonder strafpunten geldt.

Katja schreef:Dat heb ik ook nog nooit gezien.