[WN] Help, mijn paint overschrijven op mijn naam.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee91

Help, mijn paint overschrijven op mijn naam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 13:52

Omdat ik in januari ga starten (dressuur) moet ik hem overschrijven op mijn naam. Nou heb ik de papieren gehad van de vorige eigenaar waaronder ook een kopie waar zij haar hantekening op heeft gezet en datum dat hij verkocht is aan mij. Nou staat er op de site van de painthorse dat je de orginele Transfer Record mee moet sturen. Mijn lijkt dat je deze meot bewaren voor de volgende eigenaar mits je het paard verkoopt. Kan iemand mij een beetje raad geven?

Mvg alvast bedankt Renee

Skuye

Re: Help, mijn paint overschrijven op mijn naam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:09

naar mijn beste weten kun je /moet je het transfer record dat je nu van de vorige eigenaren hebt gekregen ( met handtekening dus ) opsturen en kun je als jij zelf je paardje weer zou verkopen een nieuw transfer record of aanvragen of downloaden van de site ?? ( toch ? )
NB transfer record en je stamboek papieren zijn NIET dezelfde he !!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:54

Bij de Paints is het wel zo dat de transfer record achterop het originele stamboekpapier staat. Dat geheel moet ingevuld worden achterop, handtekening van de verkoper en datum verkoop en die opsturen naar Amerika. Als alles goed is ingevuld en je lid bent (geworden) dan krijg je een nieuw stamboekpapier thuisgestuurd, waarop staat dat het paard op jouw naam staat.

Wel aangetekend opsturen naar Amerika!!!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:22

en als we toch bezig zijn, hoe doen je dat bij een quarter?
de site van de nqha is voor mij al dagen onbereikbaar

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:48

Ik heb hetzelfde probleem.... Moet betalen via creditcard... om lid te worden en de merrie op mijn naam te zetten... helaas heb ik geen creditcard...

Ideeen om dit op te lossen???

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:58

wingpearl schreef:
Ik heb hetzelfde probleem.... Moet betalen via creditcard... om lid te worden en de merrie op mijn naam te zetten... helaas heb ik geen creditcard...

Iemand die wél een creditcard heeft voor je laten betalen en bedrag aan die persoon overmaken Lachen

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:12

susan schreef:
en als we toch bezig zijn, hoe doen je dat bij een quarter?
de site van de nqha is voor mij al dagen onbereikbaar

Dan moet je bij de AQHA zijn: http://www.aqha.com/forms/index.html Dan kies je voor transfer report, deze kan je dan uitprinten en invullen. Daarna met het stamboekpapier naar amerika sturen.

Groetjes,

Bianca

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:32

Wranglerbutt schreef:
wingpearl schreef:

Iemand die wél een creditcard heeft voor je laten betalen en bedrag aan die persoon overmaken Lachen

Yup, dit kan gewoon. Ik adviseer mensen dan wel altijd er even een briefje bij te doen met uitleg waarom de naam van de creditcard gegevens anders is dan van degene op wien't naam het paard moet, als je pech hebt en d'r zit iemand die niet echt meedenkt kán het anders zijn dat je't spul weer terug krijgt omdat namen niet kloppen. (Gewoon even zeggen dat je via creditcard familie/vriend betaalt omdat je er zelf geeneen hebt.)

Zorg ook dat wanneer je een transfer invult als je al lid bent, dat beide namen kloppen, ook dat kan anders voor moeilijkheden zorgen. Dus gebruik je bij je lidmaatschap je getrouwde naam of meisjes naam (als vrouw dus), dan ook bij het op naam zetten. En gebruik je bij het één al je initialen, dan ook bij het ander.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 10:31

Oke, dus gewoon het papier invullen, orginele transfer (geplastificeerd) meesturen + paspoort (?).

En krijg je dan het hele zooitje weer opnieuw thuis gestuurd?

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:54

[/quote]
Iemand die wél een creditcard heeft voor je laten betalen en bedrag aan die persoon overmaken Lachen[/quote]

En dat is nu dus juist het grote probleem................

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:47

@Renee91: ik weet niet hoe oud jouw paard is? De oudere APHA papieren hadden nl. nog niet de transfer op de achterkant en dan moest je dus wél een apart formulier invullen om het paard op je naam te zetten. Check dat dus ff.

Als het écht niet mogelijk is met credit card kun je evt. heel onveilig maar wel aangetekend ook cash opsturen ...

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:51

heb speciaal een creditcard aangevraagt voor dit Haha!

cash heb ik ook gedaan en aangetekend maar dat is mis gegaan.
dat doe ik dus niet meer.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:53

Als je mailt naar de APHA kan je ook vragen om bankgegevens. Wij hebben het 5 jaar geleden ook gewoon via een bankoverschrijving gedaan. Ze zijn bij de Paints echt heel behulpzaam wat dat betreft.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:56

Om met een paard te mogen starten hoeft het niet op je naam te staan volgens mij. Wij starten ook al tijden met ons paard en heb nog steeds de papieren niet laten overschrijven (ben een beetje huiverig om het paspoort op te sturen). Ga dit wel van de winter doen, omdat we dan een tijdje niet gaan starten....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:59

Tjee vrolijk, da's niet best! Wat Laika zegt klinkt dan beter. Mijn ervaring met het APHA is hetzelfde: bijzonder vriendelijk en behulpzaam Ja !

Oh ja, nog een -wellicht compleet overbodige- tip: van alles wat je opstuurt copiën maken.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:00

Laika schreef:
Als je mailt naar de APHA kan je ook vragen om bankgegevens. Wij hebben het 5 jaar geleden ook gewoon via een bankoverschrijving gedaan. Ze zijn bij de Paints echt heel behulpzaam wat dat betreft.

Heb je voor mij het banknr en het brin nummer wat daar bij hoort?? Was al bij de bank geweest... maar die hadden een brin nr nodig.....

Van het kastje naar de muur zeg maar....

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:17

Mac schreef:
Tjee vrolijk, da's niet best! Wat Laika zegt klinkt dan beter. Mijn ervaring met het APHA is hetzelfde: bijzonder vriendelijk en behulpzaam Ja !

Oh ja, nog een -wellicht compleet overbodige- tip: van alles wat je opstuurt copiën maken.

zijn ze ook zeker Ja
heb voor de rest nooit problemen met ze gehad.
en hoe het geld is weg geraakt weet ik ook niet precies misschien konden ze er zelf ook niks aan doen.
weet iederegeval wel dat ik het niet meer zo doe wie er ook schuldig is aan het verdwijnen van het geld Knipoog

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 14:24

Mac schreef:
@Renee91: ik weet niet hoe oud jouw paard is? De oudere APHA papieren hadden nl. nog niet de transfer op de achterkant en dan moest je dus wél een apart formulier invullen om het paard op je naam te zetten. Check dat dus ff.

Als het écht niet mogelijk is met credit card kun je evt. heel onveilig maar wel aangetekend ook cash opsturen ...

Het paard is 3,5 jaar. Maar wanneer ik dit alles opstuur en kopien maak, krijg ik dan gewoon weer orginele papieren en een transfer record terug?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:51

wingpearl schreef:
Laika schreef:

Heb je voor mij het banknr en het brin nummer wat daar bij hoort?? Was al bij de bank geweest... maar die hadden een brin nr nodig.....

Van het kastje naar de muur zeg maar....

Zoals ik al zei, het is 5 jaar geleden dat wij dat gedaan hebben. Die gegevens heb ik niet meer. Ik heb destijds contact gehad met Debby Bradford van de APHA. Als je de APHA mailt kunnen zij die gegevens wel geven. Succes!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:21

Als je een mailtje aan de DPHC waagt kunnen zij je vast ook helpen. Zij hebben ook alle bank gegevens enz..

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:27

jeddah schreef:
Als je een mailtje aan de DPHC waagt kunnen zij je vast ook helpen. Zij hebben ook alle bank gegevens enz..

Ja
@Renee91 stuur even een mailtje naar info@dutchpainthorseclub.com .

@wingpearl een brin nr? Bedoel je een Bank Rounding Number? Ook effe Mail .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:33

Renee91 schreef:
Oke, dus gewoon het papier invullen, orginele transfer (geplastificeerd) meesturen + paspoort (?).

En krijg je dan het hele zooitje weer opnieuw thuis gestuurd?

Geplastificeerd?? Dat hoort niet, APHA plastificeerd niet. Als het om een jong paard gaat is dat ook niet slim omdat sinds een paar jaar de tranfer report achterop het papier staat en bij een ouder paard wordt de wijziging op het papier ingevuld dus ook dat kan niet als't papier geplastificeerd is. Nooit doen dus, nu loop je de kans dat je extra moet betalen voor een vervangend papier.

Paspoort niet mee sturen, daar heeft de APHA niets mee te maken, wijzigingen daarin worden gedaan door de instantie die het paspoort heeft uit gegeven. Holstud of KNHS bijvoorbeeld (staat wel in't paspoort). Dat laat je dus gewoon in Nederland doen, handigst is om te wachten tot je't originele papier terug hebt zodat je dat (copie) kunt meesturen met je paspoort.

Vergeet niet je papier aangetekend te versturen, het is een waardepapier, behandel het als zodanig (eventueel met ontvangstbevestiging). NOOIT contant geld mee sturen. Ik geloof dat de DPHC zelfs een creditcard heeft speciaal voor gevallen waarin niemand dat voor je kan doen... die hádden we vroeger tenminste wel, weet niet of dat nog zo is.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:12

Het word nog goedkoper door gelijk een lidmaatschap aantegaan voor een jaar dat is mogelijk door een briefje erbij te doen heel eenvoudig. door dat lidmaatschap kost de overschrijving veel minder , het koste mij 50 $ op naam schrijven en lidmaatschap samen , wel aangetekend opgestuurd via ups

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:12

Francis schreef:
Ik geloof dat de DPHC zelfs een creditcard heeft speciaal voor gevallen waarin niemand dat voor je kan doen... die hádden we vroeger tenminste wel, weet niet of dat nog zo is.

Nee, dus. Zolang als ik me met de DPHC bezig hou ook nooit gehad.
Maar zoals ik al zei stuur even een mailtje naar info@dutchpainthorseclub.com Pling

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:12

effe een ander vraagje, als je dressuur wilt rijden dan hoef je toch geen paintpapier op je naam te laten zetten??? als je paard maar bij de KNHS gerigistreerd staat is het toch goed, dat doe je toch bij een startkaart aanvraag?
Hoe doen ze het anders bij papierloze paarden, dan zou je daar nooit wedstrijden mee kunnen starten...
of ben ik nou blond?