[SGW] SGW Nijeberkoop >> Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

SGW Nijeberkoop >> Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 11:16

Kom maar op met die verslagen!

Sannee

Re: SGW Nijeberkoop >> Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:25

Gister geen tijd om een berichtje te plaatsen, want was laat thuis.
Moest eerst met het paard dressuren, ging echt slecht. Verdrietig Ze was erg gestrest. Had 163 Daarna moest ik snel met de pony dressuren, dat ging wel goed, stond toen gedeeld 3e met 195 pnt. Tong uitsteken Daarna het springparcoursje in, hier was ik foutloos. En dan de cross. Die ging heel goed, ik was foutloos en binnen de ideale tijd. Haha! Daarna moest ik met het paard springen, was foutloos en toen de cross in, hierin was ik ook foutloos. Haha! Toen we de uitslagen bekeken, stond ik met mijn pony bovenaan. Dus ben Noordelijk Kampioen in de klasse B pony's geworden !! Haha!
Heb een super dag gehad! Pling

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:22

Ik had mn verslag (per ongeluk) ook in het andere topic gezet Bloos

De dressuur ging echt waardeloos, zo slecht heb ik volgens mij nog nooit gereden. Die L1 proefjes vind ik trouwens ook niet echt fijn rijden.... Maar had nog wel 194 punten, volgens mij is die jury echt blind
Toen springen, was ik foutloos. Ik reed haar alleen zelf veel te voorzichtig maarjah dit was ook weer ons 1e parcours sinds meer dan een jaar.
En toen de cross. Het begin ging niet helemaal vlekkeloos, ze vond dat bruggetje eng Daarna ging het goed, ze gallopeerde lekker door en ging 2x goed door het water en we waren foutloos! Was wel beetje te snel, had 6 min 10 en de ideale tijd was 6 min 38.
Maar ik ben heel erg tevreden, had helemaal geen goede voorbereiding op de cross eigenlijk, maar 1x een parcoursje gesprongen op de manege en 1x een lange buitenrit. Maar Yentil kon na de cross zo nog een rondje.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:27

gister morgen alle tijd, lekker cross lopen rustig opzadelen en rijden maar.
dressuur ging wel goed, was niet dik tevreden maar toch 199 punten.
toen springen, foutloos ging goed
en daarna crossen :d
het ging echt perfect, lekker foutloos gefinischt maar veelste vroeg ( ga nu echt met klok rijden)
maar was toch 7de geworden, en eigenlijk 1ste van drenthe maar ze hadden nu alles bij elkaar en niet meer groningen, friesland en drenthe apart( belachelijk)
volgend jaar ga ik waarschijnlijk L.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:41

Ik had m'n verslagje ook al in het voorbereidingstopic gezet, maar hierbij dus weer (ietsje aangepast):

Het inrijden voor dressuur vet relaxed en liep ook lekker, maar in de proef toch wel weer te gespannen. Ik wist ook niet meer zo goed wat ik er mee aan moest, zo'n B proef. 'tis gewoon wat rondje rijden. Lady snapte ook al niet dat ze op de ene korte zijde moest aangalopperen, bij E/B een grote volte en de andere korte zijde alweer in draf. Dat wou ze maar niet geloven, echt zo van 'huh?!'.
De jury bleek een grote fan van kleine paarden, ze wou Lady dus wel kopen. M'n moeder heeft voor de proef wel 5 min. bij de juryauto staan praten en na de proef ook weer een paar min. Had 177 punten (2e laatste vd baan).

Ik was weer eens veel te laat bij de springring. Ik kwam daar aan en toen moesten er nog 2 voor me. Dus dat werd 2 rondjes galopperen en 1x het stijl'tje' springen en hup de ring in. Maar ze ging als een trein. Sprong echt lekker. Foutloos en een zeer snelle tijd Bloos

Naar de vet. controle. Die schrok ervan dat Lady zo'n rustige hartslag had (60), voor haar uiterlijke verschijning (lees: ze was erug nat Tong uitsteken).

Naar het starthok vd cross. Heb daar wel een 10 min. rondgestapt tussen de marathon hindernis door (die is morgen nl.). Er stond daar ook zo'n mobiele boogbrug als marathon hindernis. Lady stapte er gewoon zo op, elke keer wou ze eigenlijk harder. Maar dat mocht ze niet Whoosh!
Toen mijn voorganger was gestart naar het starthok gegaan en daar rondjes omheen gelopen, het rondje ging alleen steeds sneller. Bloos Toen er nog 10 sec. voor de start waren ben ik in het starthok gegaan. Daar heeft Lady nog wat zitten huppen Bloos en toen mochten we eindelijk Cool
Het ging heel goed. Ik zag zo tegen sommige hindernissen op, omdat ze zo fors waren. Maar ze sprong die heel goed. Kleine aarzeling op de greppel vd coffin en het 1e water. Maar verders ging het heel goed. Van die smalletjes midden op een veld, taalde ze niet naar om er omheen te gaan. Gewoon door een heksenoog gesprongen, hoewel mijn cap toch bijna eraf werd geslagen door de bovenste boog van het heksenoog. M'n cap zat ook erg los, heb de hele cross aan m'n cap zitten scheuren om hem weer op m'n hoofd te krijgen. Hij waaide steeds d'r achteraf. Nagelbijten / Gniffelen 2e water was geen probleem. Allen daarna dacht ik 'jahh, nog maar 3 hindernissen en ik heb nog geen weigeringen gehad ... dan kom ik wel rond' ... en toen had ik dus op de volgende hindernis een weigering Frusty Weer aangereden en toen sprong ze hem gewoon en daarna over de laatste 2 naar de finish geraced. Dus ik had 1 weigering, maar was volgens mij wel ruim te langzaam. Moet maar ff op de uitslagen wachten, ben nl. voor de prijsuitreiking weg gegaan. Aangezien ik na de dressuur al als 2e laatste stond.

Dan eindcontrole bij de veterinair. Was best, een hartslag van 70, 6 minuten na de finish.
Dussss ... ik ben nu B-SGW +1 Go jij! Go jij!

Heb inmiddels de uitslag gezien. Ben 21e van de 32. Lachen

edit: tipos

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:33

Goed gedaan allemaal!! Hoorde dat het echt spannend was met de uitslagen. Heb echt wat gemist Boos!. Een vriendin van me; Simone Terpstra met Kwtinie is Kampioen in de L pony's geworden D/E!!!!!! Echt super!

Maar volgende week NK SGW Diepenheim Haha!

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:08

De dressuur ging wel goed, had 187p.
Springen was ik foutloos.
En de cross ging bij mij heel erg goed, hij had bij niet 1 hindernis getwijfeld. En was ik foutloos, alleen was ik iets te snel.
Haha!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:24

Nijeberkoop was mijn 2e cross!! dag van tevoren verkend, en toen dacht ik: "ojee, moet ik dit springen..?? Verdrietig "
maar dat moest nog verlaag worden voor de B gelukkig! Knipoog
gaan we weer naar huis.. valt er 100 - 150 meter voor ons een dikke boom op de weg.. dat was niet de bedoeling geloof ik! ;P

nou ja.. volgende dag om 7 uur weg!! op naar Nijeberkoop!! Haha!
eerst dressuur, ging wel » 171 punten. krijg em ook vaak niet aan de teugel, maar heeeel soms loopt ie vanzelf, nu dus niet Tong uitsteken
toen springen, bijna weigering voor muurtje, ging niet zo soepel Tong uitsteken , wel foutloos Lachen
en daarna de CROSS!! eerst ff over het inspringhindernisje, sprong LL zo overheen.
toen maar naar de startbox, had nog 15 seconden Lachen
huppakee, naar de eerste hindernis Lachen LL wou naar rechts, ik rechtdoor, ik heb gewonnen Lachen
hindernis 1 uit langzame galop, op naar hindernis 2 Lachen
ik wou rechtdoor, LL weer naar rechts Tong uitsteken dus toen maar de bocht heel erg afgesneden Tong uitsteken
op naar hindernis 3, LL wou eigenlijk wel weer terug Tong uitsteken
4, 5, 6 ging ie zo overheen
daarna 7, de waterbak, mooi in stap gedaan, daarna draf Lachen
8 zo overheen
daarna hindernis 9, die ik toch wel een beetje breed vond voor een C pony
NEEEEEEEEEEEE!! GAAT DE HOND VAN DE HINDERNISMENSEN ACHTER DE HINDERNIS LIGGEN!! Huilen Huilen Boos!
KON IK ER DUS NIET OVERHEEN!! WORDT HET OOK NOG ALS WEIGERING GENOTEERD!! Huilen Huilen Boos!
toen was ik zoooo boos op de eigenaard van die hond!! Boos!
maar LL sprong er zo overheen, en de rest van de cross ook foutloos!! Haha!

toen zeiden allemaal mensen dat we protest moesten indienen, en dat hebben we dus gedaan. Bloos
ze hebben de weigering geschrapt en 10 seconden van de tijd afgehaald. Lachen
dan vond ik heel netjes van de organisatie! Lachen

dus 1 tip van mij:
lijn je hond goed aan als je in het parcours gaat, en laat hem anders thuis.
en als je bij een hindernis moet zitten, neem hem gewoon niet mee. is voor de hond ook niks aan.

Baay!! Riannhuh

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:35

Tzoo riannhuh ... dass vet kl*te van die hond. Raak je ook helemaal uit je ritme lijkt mij.
Idd wel heel goed van de organisatie dat je weigering geschrapt kreeg en 10 sec. van je tijd!

Ik hoorde trouwens van wel meer mensen dat ze last hadden van de honden die op het parcours liepen. Er werd op een gegeven moment ook omgeroepen dat de honden beslist aangelijnd moesten worden in het parcours.
Hahaha ... ik kwam op een gegeven moment ook in de buurt van een hindernis, er wordt gefloten .. zie ik net nog wat mensen van het pad af springen en hun aangelijnde hond naar de kant rukken.Lips are sealed arme beestjes, kunnen zij toch ook niets aan doen Ach gut

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:38

Ja dat werd ons goed ingetimmerd dat als je een hond los zag direct moest zeggen dat die vast moest! Echt belachelijk ook dat je nog een weigering kreeg ook! Je hebt goed gedaan om protest in te dienen! Ja

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:40

@ Lappie_Lap : jaa dat vond ik dus ook!! blijkt het ook nog de vrouw van een kennis te zijn Bloos

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:48

woops Bloos

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:59

Ben zaterdag ook in Nijeberkop geweest. Vond dat er ook voor het L best wel een pittige, maar wel fair gebouwde cross stond, waarbij op de moeilijke hindernissen ook weer een alternatief was.
Zag wel een beetje op tegen hindernis 10 en 11, een hele smalle dubbelsprong van twee flinke, maar erg smalle tafels, die ook nog eens scheef tov elkaar stonden Nagelbijten / Gniffelen Ook de trakhener zag ik wel eenbeetje tegenop omdat Kees meestal stopt op hindernissen met een gat eronder.
Naja, we beginnen de dag met dressuur Nagelbijten / Gniffelen Kees had er weer veel zin in en was na 10 minuten losrijden al helemal nat van het zweet... Heb hem nog wat door de proef kunnen knutselen met als resultaat 175 - 2 (ongecontroleerde ontploffing Clown ).
Springen ging gelukkig foutloos. En de cross ging gewoon SUPER!!! Kees pakte goed door, zlefs de greppel bij hindernis 5, Het water miepte hij zo in, de klokkenstoel in-uit moest ie wel evenheel snel reageren... (gelukkig heb ik een singel met buikvlap...) De smalle-tafels-dubbelsprong op het grote veld ging alsof dat de normaalste zaak van de wereld was. De 3-sprong ging erg makkelijk. Triple makkelijk, de trakhener aan het eind vanhet maisveld Nagelbijten / Gniffelen heb ik Kees maar niet verteld dat er een gat onder zat en hem maar goed aan het been en de hand gezet... en hij ging gewoon...!!! Yesss! Heksenoog (dag Margriet Knipoog ) het tweede water met surfplank, vervolgens op naar de picknick bank en het huisje en op naar de laatste, de skijump en dat doet ie ook zonder aarzelen.
Helemaal blij en trots op mn Keessie. Hij voelde erg goed aan en we hopen volgend jaar dan ook om de overstap naar de M te maken.
Uiteindelijk op een 10e plaats van de 33 geeindigd "dankzij" de dressuur Knipoog of juist dankzij springen en de goeie cross. Haha!

Riannuh, balen van die hond.
LL, super van je cross!!
MM, ik heb je vader niet lief hoeven aan te kijken Tong uitsteken
Sorry, volgend jaar M? Gaat ook maar goed met jullie!
LZ, heeft ie gesmaakt Knipoog
Anthea, fijn dat Yentil zo goed aanpakte! (heb je niet gezien Bloos )

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:08

heey rk!!
goed man! zeker heeft ie gesmaakt!
nog bedankt he! vondt het echt tof van je, dat je er aan hebt gedacht

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:34

Super RK! Ik had al door dat je foutloos was maar zo'n verslag ligt het nog even extra bij!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:35

goed gereden RK!
Volgens mij heb ik Kees nog wel gezien bij de trailer, maar jou niet Bloos Haha!

Riannuh: wat irritant van die hond zeg, gelukkig dat ze die weigering er later weer afhaalden

LL: gefeliciteerd met je wp!

sorry: gefeliciteerd!

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:26

Anthea V, heb je mij ook nog zien rijden? ik heb jou wel gezien met het inspringen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:58

Zaterdag begon erg vroeg voor ons, om 04.15 uur ging m'n wekker al Slapen Maar ik had Madine vrijdag al gewassen en gevlochten dus ik hoefde niet zoveel meer te doen gelukkig.
Om half 7 zijn we richting Nijeberkoop gegaan en na nog niet eens anderhalf uur waren we er al. Even betaald en het springparcours verkend, het was nog behoorlijk koud vond ik!
Daarna alles klaargemaakt voor de dressuur en zijn we gaan losrijden, het zonnetje brak al een beetje door dus de temperatuur werd ook al wat beter Lachen Ze vond de crosshindernissen in de buurt van het losrijterrein erg interessant en wou er het liefst al gelijk aan beginnen (en het baasje eigenlijk ook wel Bloos ). Heb erg aan de ontspanning gewerkt en dat werkte, in de proef was ze, net als vorige week, al stukken beter te rijden! Over het algemeen ging de proef iets beter, had 170 punten. Er zit dus vooruitgang in en die gaan we in de winterstop voortzetten!

Na de dressuur had ik alle tijd om de cross te verkennen. Eerst hebben we em een keer gewoon gelopen, vond het een pittige cross voor de L! Flinke hindernissen en ook wat technische combinaties. Bij de trakhener heb ik besloten het alternatief te nemen, dit omdat ik echt niet weet wat ze daarop zou doen (het gat was hier goed te zien in tegenstelling tot in Hattem vorige week). Ik vond het ook belangrijk om het vertrouwen te behouden aangezien dit de laatste cross was van dit seizoen voor ons. Bij hindernis 18/19 minnie_muis nog gemeet! Lachen Hindernis 20 vond ik ook nog best pittig voor de L, maar het voordeel was natuurlijk dat je weer naar het hoofdterrein toe sprong, dus ik zag het wel zitten.

Na weer een lange tijd eindelijk opgezadeld voor het springen en de cross. Het springen ging heel erg fijn! Ze was fijn te rijden en ik kon het op 1 hindernis na, mooi voorwaarts oplossen. En dat is nu even erg belangrijk voor ons omdat dat nog wel eens misgaat. Het stond wel erg laag voor de L vond ik, zeker voor een kampioenschap.
Even naar de dierenarts, hartslag was zeer laag voor haar: 52. Verder alles goed en op naar de cross! Even over het bruggetje gestapt en 2 keer het sprongetje genomen.
Ze ging echt heel twijfelend van start in de cross, ze was echt heel erg kijkerig. Bij hindernis 2 wou ik gewoon de punt nemen, maar dat was zij niet van plan. Gelukkig kon ik haar op tijd bijdrukken Whoosh!
Toen naar de opsprong, daar begon ze ongelooflijk te loeren en ruim van te voren week ze naar rechts uit, dus volte gedraaid en haar flink achter de broek gezeten. Toen sprong ze em goed en de afsprong erna was een eitje. De greppel vond ze erg eng, ze keek er eerst echt even helemaal in om er vervolgens toch maar overheen te springen Clown
Bij het water wou ze dezelfde weg als vorig jaar nemen (B paarden), ze ging dus de 2e afslag al in, waar je naar beneden het water in kan. Echt wat een muts, ik moest ook wel lachen. Maar goed, wij moesten dus nog rechtdoor en via de afsprong het water in. Dat ging hartstikke goed, ze laat zich nu al veel beter zakken en daar ben ik erg blij mee!
Hindernis 9 zag ze ook niet zo zitten en daar had ik dus ook langsloper. Opnieuw aangereden en haar erdoor gedrukt, ze was echt aan het miepen.
Hindernis 10 en 11 ging echt super! Heb gewoon rechtdoor gereden en daar pakte ze echt super aan! Lachen De driesprong ging ook super.
Bij de trakhener dus het alternatief genomen en op naar het heksenoog. Moest ze wel weer even loeren maar ze sprong em braaf. Op naar het 2e water, dat ging ze erg braaf in! Maar toen zag ze de surfplank en dat vond ze dus maar niks Clown 2e keer sprong ze em wel braaf. 18 en 19 ging goed, alhoewel ik wel een rotafstand had. 20 was nog wel even een beetje eng maar ze sprong wel braaf.

Al met al dus redelijk tevreden gefinished, ze was alleen niet zo fijn in de cross als anders. Ze zat veel te veel te kijken. Ik denk dat het ook komt dat ik afgelopen week niet zoveel kon rijden en ze op het moment erg fit is. Tijdens het stappen na de cross zat ze met een erg alert koppie rond te kijken en alles en iedereen was erg interessant Rolleyes
Ik heb 2 weigeringen aangerekend gekregen in de cross (de volte voor de opsprong zal dan wel niet meegeteld zijn) en wat tijdfouten. Maar ik heb al gezien dat als we gewoon foutloos crossen, we nu goed bij de prijzen mee kunnen doen! Pling
Ik ben dus best tevreden over zaterdag, de moeilijke sprongen gingen over het algemeen erg goed! Ben erg benieuwd naar de foto's!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:01

kimdepim schreef:
Ik ben ook weer terug.
dressuur ging voor mijn gevoel niet super. maar had nog wel 203 punten Haha! springen ging heel lekker Lachen foutloos.en de cross, ja waren alle M pony crossers het mee eens dat het toch aardig moeilijk stond. margoed hij begon heel fijn Haha! water ook heel goed. en toen het klokkenhuis (ofzo) daar in de bocht lag beton. en normaal ligt daar altijd zand op (met verkennen lag dat er ok ) maar toen wij daar over moesten niet meer.dus emiel gleed al wat en struikelde dus. en jah toen was de hindernis er al. dus ik eraf. later nog x geprobeerd maar hij durfdeniet meer. toen kwam de gene na mij en die gleed met pony en al onderuit over dat stukje beton, en toen ben ik toen hij weer zat doorgegaan (hij stopte er ook mee.) en toen heb ik nog wat L hindernissen gedaan, lekker voor het vertrouwen. baalde wel heel erg.ging namelijk echt heel fijn.
maargoed. belangrijkste hij heefft er niks aan overgehouden en daarna wou hij ook nog wel hard Clown dus heb een paar L pony hindernissen gedaan en wat overgeslagen en lekker gegallopeerd. Haha!

morgen ga ik met mijn 5 jarige daar aan die training mee doen Lachen

Nienke stuiver bij de B paarden dacht ik.
Sanne Mast bij de B pony's?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:24

sorry schreef:
Anthea V, heb je mij ook nog zien rijden? ik heb jou wel gezien met het inspringen!

Volgens mij wel Clown
Had ik toen denk ik niet door dat jij dat was Bloos

andrea: Fijn dat je toch nog wel tevreden was

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:51

sorry schreef:

ik heb jou nog wel gezien bij het inspringen van de cross.
je was nummer 90 of niet?
ik was n ummer 89, een donkerpaard helemaal in het geel

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:56

LZ: dan heb ik jou ook nog wel gezien met inspringen.
Ik was diegene met dat schimmeltje Vork

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:06

ja ik zat toen al te kijken
nou volgende keer maar ff praten of niet dan?

weten jullie of er ook nog foto;s online komen?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:19

ladyzwien schreef:
ja ik zat toen al te kijken
nou volgende keer maar ff praten of niet dan?

weten jullie of er ook nog foto;s online komen?

Ja is goed Haha!
Ik weet trouwens ook al wanneer Westerbork is Vork 14 april Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:21

oh mooi :d
dat is wel handig dat ik dat alvast weet