WOW-Enduro zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Farah_

WOW-Enduro zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 08:02

Wie van jullie heeft er ervaring met de WOW-saddles? Ben me een beetje aan het oriënteren voor een zadel voor mijn 2-jarige merrie die ik volgend jaar ga beleren. Ik ben van plan endurance met haar te gaan rijden (doe ik nu ook met de Haf) en wil dus in elk geval een zadel wat daar geschikt voor is.. Nu is mijn oog gevallen op de WOWzadels wat erg ideaal lijkt!
Nu is mijn vraag, wie heeft er een WOW zadel en wat zijn jullie ervaringen met deze zadels?

En ook niet geheel onbelangrijk, wat hebben jullie ervoor betaald?

http://www.wowsaddles.com/wow/flaps/enduro.htm

prebalia

Re: WOW-Enduro zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:23

Olivia Eloi van het endurance-forum heeft er 1. Neem anders even contact met haar op. Ze kan er erg veel over vertellen. Gr Jor

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:03

Ik zou eerst wchten tot je paardje uitgegroeid is voor je een duur zadel aan gaat schaffen. OOk zal je eerst wat kortere afstanden doen dat kan best nog met een normaal zadel.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 07:18

hier sluit ik me echt bij aan. ik heb zelf gzien dat paarden echt veranderen qua spieren als je in de hogere klassen gaat rijden. dus zadel moest steeds weer aangepast worden.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 09:35

Ja en dat is precies het voordeel van het WOW zadel! Knipoog

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:10

oke, zo had ik me ernog niet in verdiept.
ben benieuwd!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:54

ja, hier ben ik!

Kijk even op het endurance-forum bij: uitrusting/ wow zadel, onze problemen vallen weg!

Het zadel is inderdaad makkelijk thuis (in mijn geval komt de fysio hem thuis aanpassen) aanpasbaar (wbt boommaat, flair kussens, beugel- en singelophanging)....ideaal voor jonge paarden in de groei/veranderen door zwaardere training!

kost een hoop centjes, maar het zadel is het absoluut waard, hier doe ik mijn hele leven mee en is over een langere periode gezien dan toch rendabel (en makkelijker dan steeds goedkopere zadels kopen en verkopen).

gr olivia

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:18

Ik rijd op een WOW zadel. Alleen dan een dressuur versie. In principe hetzelfde alleen een ander zweetblad eraan. Ben er zeer over te spreken, paard loopt er goed onder en het zit heerlijk. Heel gemakkelijk aan te passen een ontwikkeling van spier ed. Ideaal dus voor een jonger paard.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:46

waar moet je dan aan denken qua prijs??

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:06

Nieuw voor de dressuurversie was 2400 euro. Opvullen is gratis, is immers lucht. Heel gemakkelijk aan te passen. De mijne is nu in een half jaar al 2x aangepast omdat mijn paard zo verandert. Ik vind het echt een ideaal zadel. Hij ligt lekker voor mijn paard, want hij vangt mijn bewegingen voor hem een beetje op en voor mij (slechte rug) is het prettig dat gekke bewegingen van hem wat worden gestabiliseerd door de luchtvulling. Ook van doorrijden heb ik met dit zadel geen last meer.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:36

dat klinkt interessant. mijn rug is ook niet de beste helaas en paardrijden wil nog als eens voor wat problemen zorgen.

zijn er veel mensen die op een wow zadel rijden?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:28

Ik heb het nog steeds als serieuze optie... het is het geld denk ik ook meer dan waard, maar het is wel in 1x een enorme investering!!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:35

Ik heb gelukkig een tweedehands kunnen krijgen.. ruim een jaar oud en dan hoefde ik maar de helft te betalen. Ideaal dus. Ik moet zeggen dat ik aan mijn rug echt een wereld van verschil voel.

Het WOW zadel is echt in opkomst. Arie Boer, de wow-zadelmaker hier in Nederland. Heeft in Aken op de wereldruiterspelen gestaan en daar echt enorme klandizie aan overgehouden. Hij is nu wel echt megadruk, maar komt nog wel gewoon in Nederland aan huis. Hij doet nu nog uitsluitend WOW zadels. Je kunt voor wat informatie terecht op zijn site www.zadelmakerijboer.nl ,... de site is alleen niet echt up-to-date, maar dat komt snel is me beloofd.

Er is een tijdje terug een topic geweest over de WOW zadels en flairsystemen. Zal de link van het topic wel opzoeken, als ik m nog kan vinden.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:48

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:41

Sansje schreef:
Ik heb gelukkig een tweedehands kunnen krijgen.. ruim een jaar oud en dan hoefde ik maar de helft te betalen. Ideaal dus. Ik moet zeggen dat ik aan mijn rug echt een wereld van verschil voel.

Het WOW zadel is echt in opkomst. Arie Boer, de wow-zadelmaker hier in Nederland. Heeft in Aken op de wereldruiterspelen gestaan en daar echt enorme klandizie aan overgehouden. Hij is nu wel echt megadruk, maar komt nog wel gewoon in Nederland aan huis. Hij doet nu nog uitsluitend WOW zadels. Je kunt voor wat informatie terecht op zijn site www.zadelmakerijboer.nl ,... de site is alleen niet echt up-to-date, maar dat komt snel is me beloofd.

Er is een tijdje terug een topic geweest over de WOW zadels en flairsystemen. Zal de link van het topic wel opzoeken, als ik m nog kan vinden.

Heb jij die 2e hands dan ook bij Arie gekocht? grtjs Brigitte

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:26

Arie komt volgende week bij mij langs om een zadel aan te meten. Ik ben heel benieuwd. Haha!
Zou inderdaad fijn zijn als hij 2e hands wat heeft.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:44

Ik heb mijn tweedehands idd via Arie gekocht. Het komt vrij zelden voor dat hij wat tweedehands heeft, maar ik heb toen echt geluk gehad. Zadel was van een van neerlands topruiters en die kopen na een jaar weer een nieuwe, centjes zat.. grinnek. Maar je kan altijd proberen voor een tweedehandsje...

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:32

Balder schreef:
Arie komt volgende week bij mij langs om een zadel aan te meten. Ik ben heel benieuwd. Haha!

super, ben benieuwd hoe dat gaat. ga jullie even met het wow zadel in de gaten houden. welk model gaat het worden??

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:13

gerritje schreef:
Balder schreef:

super, ben benieuwd hoe dat gaat. ga jullie even met het wow zadel in de gaten houden. welk model gaat het worden??

Ik heb nog geen idee. Ik zit te denken aan de convential maar ben ook benieuwd of ik deze kan ombouwen naar het endurancemodel. Die vind ik ook gaaf.
Volgende week eerst maar eens kijken wat Arie ervan vind en wat de mogelijkheden zijn bij Balder.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:35

viewtopic.php?f=10&t=655561&hilit=

In dit topic ik met mijn zadel. Je kunt het niet heel goed zien. Ik ben overigens degene met de grote bruine. Ik heb de moveble block dressuur versie. De conventional lijkt het meest op een gewoon zadel, die van mij wijkt wel echt nog af van een conventioneel zadel. Maar dat zie je ook haast al niet meer als je erop zit.

Je kunt een dressuur zo ombouwen naar springen, veelzijdigheid of wat dan ook gewoon door het blad los te schroeven en een ander blad vast te maken. Dit moet dus ook probleemloos kunnen met de conventional naar endurance versie.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:38

Oeh, ik ben echt zo verliefd op dit zadel! Ideaal dat je 'm zo om kunt bouwen van dressuur naar endurancezadel, hier is écht goed over nagedacht! Nu nog een geldboompje in de tuin...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:40

Haha ja ze zijn helaas nogal prijzig. Ik ken verschillende SGW mensen die een WOW zadel hebben en hem gewoon per discipline zelf ombouwen. Hoe gemakkelijk kan het zijn! Daarnaast vind ik het flair-systeem ook echt ideaal voor zowel paard als ruiter. Dus er is echt op verschillende niveaus goed over nagedacht.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:34

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:17

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:20

Yes, de afspraak staat!!! Woensdag komt Arie met de WOW zadels bij mij op stal. Ik kan niet wachten!