Heb jij ervaring met een Podium zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoyalMemory

Heb jij ervaring met een Podium zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 12:30

Hallo,

Ik zit er sterk over te denken een Podium zadel aan te schaffen. Heb jij er ervaring mee? Met welk type? Wat vond je de voor en nadelen?

Vertel!

Djilna

Re: Heb jij ervaring met een Podium zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:33

Ja, ik had een Podium western.
Paste goed, zat heerlijk en was dus een erg fijn zadel.
Helaas een ander paard moeten kopen ivm overlijden van mijn 1e paard en op deze paste hij niet.
Dus doorverkocht en nu is iemand anders er erg blij mee.

Nog geen nadelen ontdekt.

martine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:37

Ik heb een podium model endurance. Ik ben er super tevreden mee. Het zit echt zalig !!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:05

Dus je hebt geen last van dat je het zweetblad mist ofzo? Ik vind de extra light zo gaaf om te zien, ik ga hem wel proberen tijdens de Peelrand.

lijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:43

Totaal geen last Lachen

Ik moest in het begin wel wennen; je moet echt zelf zitten, het zadel helpt je daar niet bij. Maar nu kan ik er comfortabel uren op rijden.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 07:32

Goed te horen, welk model heb je?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:52

Ik heb van de week op een podium gezeten de winkel. Ik vond het niks. Voelde meteen m'n zitbeenknobbels, dus dat hou ik nooit een paar uur vol.
Die man in de winkel zei ook dat podium op heel veel paarden niet past, zeker niet als het wat rondere paarden zijn.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 08:09

Mijn paard is niet echt rond, of liever gezegd... echt niet. Ik heb vroeger altijd arabieren gehad, maar dit is toch echt heel anders Bloos

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:02

ik heb heel even ene podium endurance gehad. ik vond het een prima zadel, alleen accepteerde mijn paard het niet.
er zijn wel veel mensen die er niet op kunnen rijden, dus probeer het echt uit. Omdat je anders zit en zeker als je een engels zadel gewent bent is het echt anders. dus koop niet meteen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:58

Ik heb een podium Champion gehad, om te zien harstikke gaaf, knaloranje, maar hij zat en reed echt voor geen meter.Lag heel beroerd op Tjo en was met geen mogelijkheid zo op te vullen dat dat beter werd.
Jammer voor de leuke kleurtjes maar voor mij geen podium meer helaas.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:23

Wat voor zadel heb je nu Vippie?

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:19

Ik vond mijn Podium perfect, en ik heb écht heel way endurancezadels gehad. Vond het prima zitten, reed heerlijk, lekker veel vrijheid, paardje bewoog er goed onder. Heb duizenden kilomteres mee gemaakt. Helaas lag het niet goed meer op Navy, maar voor Sam heb ik toch weer een Podium op mijn verlanglijstje staan..

lijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:40

@Royal Memory: ik heb het endurancemodel.

@Lenneke: ik heb er echt aan moeten wennen hoor! In het begin vond ik het maar hard, en ik stuiterde er zowat uit. Galopje uitzitten ho maar. Nu zou ik niet anders meer willen, maar ikheb me serieus afgevraagd wat anderen nou bedoelden met de comfortabele zit van de podiumzadels.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:43

sinESappel schreef:
Wat voor zadel heb je nu Vippie?

Ik heb nu een Barefoot Arizona (westernmodel voor mn westernwedstrijden) maar wil er voor de endurance nog een BF cheyenne bij (knop van de arizona zit me danig in de weg).

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:11

Ik heb het Podium Endurance model gehad maar dat bleef links/rechts schuiven op de rug van mijn paard. Ik heb hem met dit model ingereden maar zat zelf destijds ook niet zo stabiel Bloos dus weet niet of het aan het zadel of aan mij lag.

Overgestapt op de Podium Trek en die ligt wel als een huis op mijn paard! Ik zit met dit model (wollen onderkant) wat dichterbij de rug van mijn paard en ik vind de zit van de Podium dus wel heerlijk vanaf het begin. Moet dus wel toegeven dat lange tochten vanaf het begin meteen super waren maar in de bak met een beweeglijk paard onder je, dan helpt dit zadel je niet, zeg maar! Bloos Haha!

De Podium Trek gaat echt niet meer weg, heerlijk voor lange tochten en rij er ook heerlijk dressuur op! Pling

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:03

Hoewel ik de Podium Extra Light prachtig vind, en daarna het Endurance model (lijkt me ook wat gemakkelijker qua overstap). Het Trek model wil ik ook graag bekijken (ook ivm de overgang), maar ik vraag me af of dat nou zoveel verschil voor mijn paard maakt. Ik heb nu een veelzijdigheidszadel.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:53

Wat bedoel je met; "of dat zoveel verschil voor mijn paard maakt..."

Een veelzijdigheidszadel en een Podium Trek is in ieder geval een vrij groot verschil zowel voor paard als ruiter. De podium is gemaakt op een westernboom en heeft een groter draagvlak dan een vzh-zadel. Tevens zijn de zweetbladen van de Podium Trek 'los' en kunnen dus niet de schouders van het paard belemmeren. Bij een vzh-zadel kan het ook gaan klemmen bij de zweetbladen maar dat kan bij de Podium niet. Een zadel-expert zal het je iets beter uit kunnen leggen Bloos
Als ruiter heb je bij de Podium Trek vrijwel niks aan de zweetbladen en het (ieniemienie kleine) wrongetje. Normaal gesproken komen mijn benen daar niet eens in de buurt, je hebt dus een volledig vrije zit net zoals bij de Podium Endurance.
Zoals gezegd, bij mij lag de Trek versie beter op mijn paard maar voor de rest is er weinig verschil tussen de Endurance en de Trek versie...

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 07:32

Ah, dat is nog eens duidelijk Lachen

21 oktober ga ik naar De Peelrand, en dan gaan we ook passen en kijken. Ben heel benieuwd.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:08

kijk ook of je er een stuk mee kan rijden. want dat vergeten velen vaak. en ken helaas aantal mensen die hun podium maar weer verkocht hebben omdat ze er niet lekker op reden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:39

Ik ben nu bij Country Mill aan het kijken voor een zadel. Daar hebben ze ook podiums. Als je er sirieus over denkt een podium te kopen moet je daar echt eens heen. Ze weten zoveel van zadels.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:00

Heeee, die zit toch in Nijkerk?? Dat is vlak bij mij! Hebben ze ook een website met informatie over die zadels?

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:01

@ Gerritje: Ja, ik wil ze zeker eerst proberen. Heb van Belinda Goedhard begrepen dat het goed mogelijk is om een Podium een week te proberen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:11

RoyalMemory schreef:
Heeee, die zit toch in Nijkerk?? Dat is vlak bij mij! Hebben ze ook een website met informatie over die zadels?

Ze hebben wel een website, maar daar staat niet heel veel info op.
www.countrymill.nl
Als het zo in de buurt is moet je echt eens langs gaan. Als ze zadels komen passen kijken ze ook je hele paard na enzo en je kan de zadels proberen.
Hij is zaterdag bij mij geweest. Maar helaas was Anouar de avond ervoor ineens kreupel, dus konden we niks proberen.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:43

@Lenneke: wat jammer zeg. Maar konden ze wel zien of het iets voor hem zou zijn? Ik heb ze een e-mail gestuurd, zie de reactie wel tegemoet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:19

Ik ben aan het kijken voor de massimo trail. Die zijn er in zoveel maten dat er haast wel een bij moet zitten die past. Als Anouar weer beter is komt hij terug en dan gaan we de zadel proberen