[WN] Zaterdag a.s.: Optocht Alkmaar Ontzet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dropje2

Zaterdag a.s.: Optocht Alkmaar Ontzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 09:49

Hallo allemaal, voor de bokkers onder ons die in of rond Alkmaar wonen:

A.s. zaterdag is weer de grote optocht door de binnenstad ter ere van Alkmaar Ontzet. Deze maal is het onderwerp: "Met de muziek mee" ! Wow!

Deze maal natuurlijk ook een praalwagen met Westernmuziek, dansdames en natuurlijk een honkie-tonk piano Hyper! Daarachter, een heuse optocht van cowboys en indianen , wij rijden ook in deze groep mee. Een aantal van ons als indiaan verkleed maar ik heb gekozen voor cowgirl! Clown
Lange chaps aan. we hebben van die lange wax-jassen voor als het evt regent Huilen , maar we hopen op goed weer, dekens achterop, we maken er wat moois van! Go jij! Go jij!

fique

Re: Zaterdag a.s.: Optocht Alkmaar Ontzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:51

hoe laat begint de optocht? ik ga waarschijnlijk als het weer meezit kijken. maar is het trouwens niet op 8 oktober?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 16:14

fique schreef:
hoe laat begint de optocht? ik ga waarschijnlijk als het weer meezit kijken. maar is het trouwens niet op 8 oktober?

De optocht begint om 14.30 en ja, het is 8 oktober, maar de feestelijke optocht is 7 oktober!
Leuk als je komt kijken!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:20

Ik denk dat ik ook even ga kijken. Mijn vader moet ook spelen in de Grote Kerk met het Noordhollandsch Ouderenorkest. En aangezien ik toch vlakbij woon. Er lopen sowieso altijd veel paard mee in de optoch. Leuk gezicht natuurlijk.
Het wordt gevierd op 7 oktober omdat 8 oktober op een zondag valt. Maar 8 oktober is inderdaad de officiele datum dat Alkmaar is ontzet.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:06

is alles dan op 7 oktober?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:30

Volgens mij is er vrijdagavond zelfs al wat, maar de meeste festiviteiten zijn zaterdag, 7 oktober dus. Maar bedoel je iets specifieks? Het programma zal wel op internet staan, waarschijnlijk bij www.alkmaar.nl de site van de gemeente.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:32

Jullie rijden praktisch langs mijn huis, dus ik kom zeker even kijken! Altijd een leuk gezicht zo'n optocht! Zal vooral uitkijken naar een cowgirl met lange chaps en een waxjas... Knipoog Haha!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 14:06

Marl1tje schreef:
Jullie rijden praktisch langs mijn huis, dus ik kom zeker even kijken! Altijd een leuk gezicht zo'n optocht! Zal vooral uitkijken naar een cowgirl met lange chaps en een waxjas... Knipoog Haha!

Leuk! Mijn man rijdt op onze zwarte merrie (met lange manen) en ik op onze Rarebier!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:05

Ik hoop dat het weer een beetje beter wordt. Zou zonde zijn als het helemaal verregent, maar de kans zit erin.
Veel plezier morgen en als ik ga kijken, zal ik ook uitkijken naar een cowgirl op een rarebier.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:14

ik heb jullie gezien,gelukkig zat er ook een appie tussen.
trouwens zowiezo waren jullie qua paarden een verademing voor mijn ogen na al die zgn mooie Huilen friesen of zo.netjes lopende westernpaarden van wat voor ras dan ook ,way to go! Vingers aflikken hulde en eer

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:46

Ik heb jullie ook gezien. Zag er leuk uit hoor. Trouwens nog onwijs getroffen met het weer. Gelukkig.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:16

Ja ik heb jullie ook gezien! Haha! Mooi gezicht zo'n optocht, altijd leuk! Haha!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:26

haha ik heb jullie ook gezien en ook nog op de foto gezet. zal ze er van de week wel ff op zetten.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:30

fique schreef:
haha ik heb jullie ook gezien en ook nog op de foto gezet. zal ze er van de week wel ff op zetten.

Wat een goed idee! Haha! Wat leuk! Ben benieuwd naar de foto's, eens kijken de TS nou idd is wie ik denk dat het was in de optocht! Knipoog

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:33

zag iig een paar bekenden langskomen. iig marcel buchter met z'n arabier. en volgens mij black rose (het paard dan) Lachen

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 07:21

fique schreef:
zag iig een paar bekenden langskomen. iig marcel buchter met z'n arabier. en volgens mij black rose (het paard dan) Lachen

Klopt helemaal! Marcel en Ariette waren er allebei en nog 3 dames van de Wieringermeerruiters, Leo zat op BlackRose, ikke op Little Big Shadow en de "indianen"die er achter reden waren van Manege Noot. Het "appie" is Red Thumb, inderdaad een appalosa die in de Westernlessen gebruikt wordt en Bronco, ook een western managepaard. Allebei zo braaf geweest!

We hadden inderdaad prachtig weer gelukkig en zijn alweer gevraagd voor volgend jaar, de organisatie was zeer te spreken over onze brave en rustige paardjes Haha!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 07:56

westernappie schreef:
ik heb jullie gezien,gelukkig zat er ook een appie tussen.
trouwens zowiezo waren jullie qua paarden een verademing voor mijn ogen na al die zgn mooie Huilen friesen of zo.netjes lopende westernpaarden van wat voor ras dan ook ,way to go! Vingers aflikken hulde en eer

Dank je wel! Bloos Wij zijn ook erg blij met de beestjes.. en dan te bedenken dat er ook 2 hengsten tussen liepen, gewoon, braaf meelopen.. Ariette zat op Doc's, en hij liep rustig naast BlackRose, geen enkel probleem en Shirley zat op haar eigen Jack, een zoon van Doc's
Hij hielt alles braaf in de gaten, allemaal toppertjes Cool

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:34

dropje2 schreef:
We hadden inderdaad prachtig weer gelukkig en zijn alweer gevraagd voor volgend jaar, de organisatie was zeer te spreken over onze brave en rustige paardjes Haha!

Kijk dat is nou leuk! Zouden niet alle westernpaardjes heet zijn? Knipoog Tong uitsteken Dus we kunnen jullie volgend jaar weer bewonderen! Leuk hoor! Haha!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:22

Marl1tje schreef:
dropje2 schreef:

Kijk dat is nou leuk! Zouden niet alle westernpaardjes heet zijn? Knipoog Tong uitsteken Dus we kunnen jullie volgend jaar weer bewonderen! Leuk hoor! Haha!

Hihi, als je die 2 Politiepaarden had gezien toen we aan het instappen waren op de drafbaan Gestoord , als 2 malloten aan het druk doen en opzij springen en die 2 heren stevig aan de teugels hangen, je bent tenslotte politie te paard nietwaar, wij liepen er rustig naast te stappen,paardjes rustig overal naar laten kijken, lang teugeltje .. en een grijns van hier tot overmorgen Schijnheilig

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:41

Ze gebruiken toch ook wel eens westernpaarden bij de politie. Ik heb ze wel eens door Amsterdam zien lopen. Het lijkt mij een voordeel dat ze een rustiger karakter hebben, maar het nadeel is dat ze minder groot en dus niet zoveel indruk maken.
Dat ik jullie zag, stond de optocht stil. Er straalde inderdaad een rust uit. Heerlijk om daar op te mogen rijden, toch.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:57

Hoi Hoi, ik heb meegereden op Bronco, maar wie hebben er nog fotos van de optocht?? ben ik wel benieuwd naar!

gr RaichuHollow

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:39

ja ik maar heb nog geen tijd gehad om ze erop te zetten.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:05

dacht dat ik er meer had, maar het zijn er maar drie. hier komen ze...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sorry voor het onthoofde paard, maar het ging ook zo snel en de camera deed steeds raar.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:58

Dank je wel voor de mooie foto"s ! OK dan!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:11

Lies ik zie je niet met bronco Boos! ..hopen dat er nog meer foto's zijn gemaakt! Haha!