Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In Duitsland waar het vandaan komt, en ook in België, is het een heel populair zadel. En de verkoper rijdt er zelf ook al jaren mee (internationaal).
Lenneke_ schreef:De podium vind ik niet lekker zitten. Daarbij heb ik echt het idee dat je een meter boven je paard zit.
Heeft iemand ervaring met de equiflex endurance?

Lenneke_ schreef:De podium vind ik niet lekker zitten. Daarbij heb ik echt het idee dat je een meter boven je paard zit.
Heeft iemand ervaring met de equiflex endurance?
)
Nu heb ik alles bij elkaar genoeg geld voor een zadel (rond de 1000 euro)Lenneke_ schreef:maar als boomloos al problemen gaat geven bij 50 km, vrees ik het ergste als we richting de 100 gaan
maar je weet dat de cheyenne echt in het niet valt bij de startrekk qua degelijkheid en vooral op het gebied van beugelophanging?
Omdat het draagvlak groter is dan (gemiddelde) Engelse bomen, het meer schoudervrijheid biedt, je meer ruimte hebt in de zit, en het zwaartepunt wat verder naar achteren ligt. Maar de skirts zijn dan wel korter en ronder, en de bars zijn meestal minder recht dan die van gewone westernzadels.