Maar over hem cq hen wil ik het niet hebben.
Ik vraag me af of het publiek ENIG benul had waar het naar zat te kijken. Of men uberhaupt wel eens een proef goed GELEZEN heeft (gereden wil ik het ook al niet eens over hebben) en of men ook maar enigszins op de hoogte is van regels, penalties en mogelijkheden om te plussen.
Compleet op de banken gingen ze. En ik maar kijken. Maar ik zag het niet...
Ik zag wijd opengesperde monden, paaseieren die cirkels hadden moeten zijn, voor 'gek en onwies' (=ABT, algemeen beschaafd Twents) door de bak raggende malloten die geen benul hadden van waar X lag ("Ehhhhh X? Is dat waar de schat begraven ligt???"), paarden die dusdanig hard en slordig de cirkel opgejaagd werden dat ze overkruisd gingen om zich staande te houden (wie nu gaat vragen wat overkruisd is krijgt bij een volgende gelegenheid een bats voor de kop), zeer slechte rundowns (nee een rundown betekent niet als een raket naar de overkant jakkeren), zwaar spastische rijhoudingen (enkele heren maakten er met de vrije hand bewegingen bij die in de eerste de beste adult movie niet zouden misstaan), en ruiters met een grote naam die dusdanig opgefokt waren dat ze er een potje van maakten.
Tuurlijk waren er uitzonderingen. Godzijdank. Er waren ook proeven waar ik van genoten heb. Van een enkeling zelfs een iets hogere hartslag en bijna wat kippenvel. Maar het merendeel was om te janken.
Had ik die theoriecursus maar nooit gedaan, en was ik maar niet met de auto geweest. Had ik mee kunnen joelen met die stompzinnige, blind hun idool volgende, totaal volgegoten imbecielen op de tribunes waar ik gisteravond totaal per ongeluk tussen kwam te zitten.
Weet je meteen waarom ik niet op het feest was. Ik had al gegeten en gedronken. Spreekwoordelijk dan.
Sonja

Net als bij voetbal: volgend jaar de spreekkoren, moet de jury de wedstrijd stil leggen, zonder publiek gereden worden, etc.
maar qua het eerste; ik heb ook hele mooie proeven gezien hoor. Alleen zag de rest van het publiek (en soms ook de jury) wat anders.
. Dat beloofd niet veel goeds voor volgend jaar.