[SGW] SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 17:38

Kom maar op met die verslagen!
Ik heb zoveel bokkers voorbij zien komen vandaag dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen!

MJ_

Re: SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:42

ik ben ook benieuwd!
zit jij er morgen ook nog sjaan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:17

Zal ik dan maar de spits afbijten?

Vanochtend vroeg naar Gorssel gereden. Op het moment dat ik bij de chinees linksaf wil slaan haalt 1 of andere handige harry de vrachtwagen achter mij in Boos! De vrachtwagenchauffeur had het op tijd door en die drukte zijn wagen iets naar links, had hij dit niet gedaan dan had ik zeker een l*l in een truttenschudder in de zijkant van mijn trailer gehad.
Was er best wel erg van geschrokken.

Na aankomst eerst de cross gelopen, het water vond ik niet op een erg prettige afstand staan. De laatste greppel vond ik zelf erg diep Bloos en daardoor wel een beetje spannend.
De afsprongen vond ik erg meevallen, dus dat zag ik nog wel zitten.

Over de dressuur wil ik het maar niet hebben Clown , kreeg van de jury eerst commentaar op mijn blouse, toen op het ontbreken van een plastron, de kleur van mijn handschoenen ( zwart) en het rubber om der bit.
Als je dan eindelijk zo ver bent komt de vriend van Love, Love aanmelden terwijl die in een hele andere baan reed Knipoog
oordeel was wel dat we tegelijk begonnen en aangezien ik mijn proef uit mijn hoofd reed had ik wel een beetje hulp van de buren.
Ik was volgens mij laatste na de dressuur.

Voor het inspringen had ik nog 10 min. Stond met iedereen te kleppen, tot bento vroeg of ik al geweest was,niet dus. Bloos Heel snel opgezadeld en 1 stop op hindernis 3. Wel meteen de hindernis om.

Met het inspringen van de cross even met Renske gesproken en kreeeg van Marieke te horen dat ze er erg wakker uitzag Ze stond gewoon te slapen in het zonnetje Tong uitsteken Dit was na het eerst sprongetje wel over.

Cross liep eigenlijk gelijk wel lekker. Op de eerste hindernis was ze wel een beetje kijkerig, dat was daarna eigenlijk snel over.
Volgens mij marieke ook nog bij hindernis 4 gezien. Vond dat toch niet zo'n fijne bocht met aanrijden en had ook een beetje rare stap/draf actie ofzo ervoor.
Ik heb bewust rustig gereden tot aan de afsprongen, wilde dat ze daar weer een beetje vertrouwen in kreeg.
Hierdoor kwam ik wsl iets te rustig over de oxer voor het water en werd de boom moeilijk.
Ik had al een weigering gepland, Rabette is erg handig, springt vaak schuin als het der te dicht staat dus die wist met een krabbel nog wel de boom te halen.
Iets waar ik helemaal niet meer op gerekend had.

Piano in draf naar beneden gegaan, vond de treetjes wat smal en daarna de cross rustig uitgereden. Ik had toch al een hoop tijdfouten op de helft en dat haalde ik niet meer in ook. Zelfs het greppeltje met het hek/muurachtig iets erachter was geen probleem.

Ik ben dan ook superblij met mijn paard, tijd kan me (nog) niks schelen had ook 35 strafpunten wegens tijd Haha! maar wel een foutloze cross. Dit was vooral weer om haar vertrouwen te geven na de piano in Dijkgatsbos en mezelf ook.

Ik wens iedereen morgen veel plezier en succes

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:20

Goed gedaan zeg, GvdT!!
Nu ben je echt M!!

En de dressuur, daar hebben we het gewoon niet meer over (gaat gelijk witte handschoenen klaar legen...)

Maar voortaan niet zoveel kleppen hoor Clown

En je foto's zien er goed uit!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:32

netjes hoor GvdT!
tis altijd belangrijk om vertrouwen te hebben. In ieder geval 2 punten erbij OK dan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:39

Ik moet eigenlijk naar een verjaardag maar zit te wachten op Sim d'r verslag.....

*hint hint*

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:47

ik had met legigi redelijk gedressuurd. het springen was daarentegen niet zo best. had 6 balken dus de jury zei dat ik mocht springen. toen ik in het starthok stond haalde ze me alsnog de cross uit... beetje jammer was dat. maar ik heb als laatste toch nog mogen starten als oefenrondje. was foutloos. ze pakt echt super aan. kon ook redelijk de tijd halen. vond het wel erg leuk dat de cross helemaal anders was!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:53

Balen jiska dat ze je er toch nog uit haalde. Wel super gecrosst als ik het zo lees.

Er was ook een jongen die zijn paard sprong na hindernis 1 over het touwtje de ring uit. Vond de touwtjes ook wel wat laag en het is wel zuur dat je dan niet mag crossen. Paard sprong het hele parcours foutloos.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:15

Netjes GvdT!
Jiska: Jammer! Dan zei jij nog tegen ons hoeveel je tijd ook alweer mocht zijn! Lachen Toen stond je langs het draad. Het meisje waar mee ik daar was moest toen starten.

Nou ja ons verslag.

Na de eerste cross van de combi in ede die ze heel mooi afsloot met een 1e prijs zijn we vol goede moed naar Gorssel gegaan.

Dressuur ging niet geweldig. Hij kantelde zijn hoofd de hele tijd en er zat wat spanning op. Toch nog 188 punten.

Toen cross verkend. Vond het wel een mooie cross. Ow en Sjaan nu weet ik wie je bent zeg de volgende keer hoi! Wist niet meer zeker of je nou bij het water zat. Maar er zaten geen rare dingen.

Springen ging wat te hard maar wel foutloos. Dus naar de cross. Die ging ook foutloos maar wel 10 strafpunten voor de tijd. Heel jammer. Maar ja weer 2 wps en het was nog maar de 2e cross. Dus echt niet slecht!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:16

Super hoor GvdT!! Die afstand bij het water was gewoon slecht

op 4 ging je best netjes hoor! Bodem was daar ook wel heel erg mul!

Ik was even teleurgestelkd vandaag, maar eigenlijk is dat onterecht. Wup liep redelijk dressuur, niet helemaal op elkaar afgestemd, ik had ook al een week niet kunnen rijden. 196 punten. Springen was erg rommelig, hij was wat kijkerig en ik had ondertussen een barstende koppijn en mijn medicijnen vergeten Clown Geen excuus, maar de 2 balken kwamen echt door mij. Bij de cross durfde hij het water niet in!! In Vlietland was het geen probleem en ook tijdens de trainingen gaat het heel goed. Er zijn dan natuurlijk wel veel andere paarden bij en nu was wuppie maar in z'n uppie!! Even gewacht op de volgende starter, gelukkig mocht dat van de hindernisjury (Chantal bedankt!!!). Wup met een mega jump achter z'n voorganger aan! Daarna moest ik toch wachten tot hij weer weg was, dus toen ben ik nog maar even heen en weer gedraafd, wuppie helemaal trots op zichzelf Knipoog

Alleen de strobalen gingen nog verrot, de rest ging weer prima, hij loopt in een heerlijk tempo en kijkt onderweg nergens naar. Hij is dus nog een beetje bang, maar ik ga gewoon lekker dit seizoen nog veel wedstrijden rijden en hem vaak meenemen en dan komt dat helemaal goed!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:22

Toch hartstikke goed van Wup.

Zoveel ervaring heeft ie niet en dan is zo'n waterbak wel erg vreemd. Misschien was ie in Vlietland wel zo overdonderd en het was nu natuurlijk mooi weer.

In die regen zag ie gewoon het verschil niet tussen de regen en het water Knipoog

Hadden ze bij de EHBO niks voor je of heb je speciale medicijnen. Hoef geen details

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:31

Nee details wil je idd niet, want als zo'n hoofdpijn doorzet, hang ik kotsend op mijn paard Tong uitsteken Uiteindelijk nam het wel wat af, maar een asperientje helpt idd niet..

In Vlietland stond inderdaad ook het strans van de regen al onder water, dat heeft zeker gescheeld... maar goed, we hebben Bathmen, Neede Ysselsteym, Hattem en Diepenheim nog..

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:38

Tot nu wel tevreden bokkers Haha!! Gelukkig!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:46

Ow ja! Het was trouwens wel een eind lopen telkens zeg! Ik heb nu echt gigantische zere benen!

En wie heeft er bij filmloop staan kijken? Daar werd dat promofilmpje gedraaid. Die is van het meisje waar mee ik daar was. Mij zie je ook nog wandelend op dat filmpje maar wilde er helemaal niet op!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:05

Sorry MissJ. Ik hoop dat inmiddels naar die verjaardag bent gegaan. Ik heb eerst mijn spullen opgeruimd, eea in de was gedaan en zelf heerlijk gedouched. Nu ben ik klaar voor mijn verslagje.

Rond half 10 kwamen we in Gorssel aan. Tijd genoeg voor een bakkie en om event cream te halen bij Canter.

Op ons gemakje Djin klaargemaakt en mezelf in pak gehesen.
Dressuur was naadje. Zo erg is het lange tijd niet geweest met djin. Linksom constant hoofd kantelen, hele stukken krabbeldrafje en eigenlijk bijna de hele proef onder spanning gereden. Normaal longeer ik haar even een kwartiertje, maar dat had ik nu niet gedaan. Misschien dat het daar aan ligt. Volgende keer dus gewoon maar weer even aan de longe.

Na die dramatische vertoning (die toch nog 168 pnt opleverde Gestoord ) teruggestapt naar de trailer, dressuurspul eraf, Djin wat laten drinken en nog even op de trailer gezet om haar te laten plassen.
Mijn spullen voor het springen/crossen bijelkaar gezocht en djin weer van de trailer gehaald om op te zadelen.

Het inspringen ging eigenlijk best heel fijn (ondanks dat ze haar hoofd weer flink kantelde). 1 keer een foute afstand gereden op de oxer, waardoor ze stopte, maar voor de rest lekker ingesprongen.
(Huub, nog bedankt voor je hulp met het verlagen/verhogen van de hindernissen).
In de ring liep djin eigenlijk best een fijn rondje (hoewel ze na hindernis 5 dacht dat ze het witte hek wat de in- uitgang markeerde moest springen), ze was goed te rijden en we gingen niet als een raket door de ring. Ik merk dat mijn lessen toch echt helpen. Haha! Helaas had ik wel drie balken, door stomme achterbeen fouten. Net iets te laks. Jammer, in Vlietland ging het zo fijn. Nou ja, ik blijf oefenen. Knipoog

Bij de DA was alles in orde. Toen begon het wachten voor de start van de cross. Er zat een half uur tussen het springen en de cross; wat kan een half uur lang duren. Nog even met L0ve gekletst en met Sabine (had ik thuis pas door toen ik keek wie startnr. 55 was). Ik had het met sabine nog even over de beruchte hindernis 21 waar ik best tegenop zag, maar zij had 'm met haar Z-paard al gedaan en verzekerde me dattie reuze meeviel.
Afijn, eindelijk mochten wij van start. Djin was zo opgewonden dat ze bijna het starthok niet in wilde. Gelukkig kon ik haar snel overtuigen en gingen we bij GO ook precies van start. Hindernis 1 t/m 3 gingen fijn, op 4 kwam ik iets dicht maar djin ging als een acrobaatje er toch nog over. Ze is echt superhandig dan! 5 en 6 gingen heerlijk, op naar 7a (mijn eerste "spannende" hindernis). We kwamen het bos uit, djin komt iets terug om alles in zich op te nemen ik voel dat maar reageer niet, zelfs niet toen Chantal riep "Kom op Simoon!" Dat resulteerde dus in een stop die eigenlijk niet nodig was geweest als ik had gereageerd toen het nodig was. Opnieuw aangereden en toen gingen we als een vlindertje eroverheen.
Op de punt (hind 9) had ik zo'n verrotte sprong, dat ik dacht ik sla nu verschrikkelijk over de kop. Maar ook hier bleek dat Djin superhandig en lenig is, want ze herstelde zich zo snel dat ik gewoon mijn weg kon vervolgen (was wel mijn ene beugel kwijt en mijn helm hing op mijn neus). Gelukkig kon ik dat herstellen voor de volgende sprong in zicht was. De rest van de cross heb ik heel fijne sprongen gehad. Helaas zag ik op 19 a de afstand op de een of andere manier niet, waardoor djin veel te dicht kwam en dus niet meer af kon gaan. Jammer genoeg dus weer een stop. Opnieuw aangereden en toen ging 19a/b soepeltjes. Daarna richting maisveld om hindernis 20 te nemen een relatief eenvoudige steilsprong, om vervolgens richting hindernis 21 te gaan................
Ik ben rustig gaan zitten, tempo gehouden, hand laag en toen gingen we, soepel en sierlijk heel simpel over de greppel met muur. Was dat nou alles? Heb die hele greppel niet eens gezien. Haha!
Saunasprong simpel en de laatste berkentriple ging perfect (kreeg ook hier een applaus Bloos )

2 stops dus en tijdfouten, maar ik ben heel tevreden over mijn stoere kleine muis. Zij loopt wel foutloos, maar nou moet ik het nog goed gaan doen. Haha!
Na de cross nog even met Sabine gepraat (wist toen nog niet dat het Sabine was) en ik zei tegen haar dat die greppel idd reuze meeviel.

Na de verzorging van Djin en nadat we wat gegeten en gedronken hadden zijn we nog even de cross in gegaan. Daar Lielle gezien die een keurig rondje reed. Zag er fijn uit. OK dan!
Nog even op de uitslag gewacht, want ik wilde niet weer onterecht een weigering hebben. Maar gelukkig hadden ze het deze keer (bij mij) goed gedaan. Over een paar anderen hebben we het maar niet. Boos!

Marieke, goed van Wup hoor! Dat water komt best goed. Tis nog maar een puppie en het is natuurlijk ook nog niet bevestigd.

GvdT, toch een fijne wedstrijd gehad zo te lezen.

Jiska, fijn dat je toch nog een oefenrondje mocht rijden en dat dat lekker ging!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 07:21

D*mn verslagje verdwenen Boos!

Nou ja, samengevat: dressuur was bagger, eigen schuld omdat ik teveel wilde en dat lukt nu nog niet. Cross gelopen, Simone gezien op de punt (ieks!) en best onder de indruk want er stond een behoorlijke L cross. Daarna gesprongen (bagger, 5 balken!) en dus besloten om er een rustig rondje van te maken en te werken aan afstanden en zo.

En dat ging voortreffelijk. We hadden een enorme misser op 5, de op/afsprong, omdat ik vergat om op mijn kont te gaan zitten Bloos! Laquinta redde me hier gigantisch, ik maakte een enorme blunder. De 'skyjump' op zes vond hij wel vreemd, maar ging netjes door, net als het water. Verder ging de hele cross eigenlijk super, alleen op de strobalen keek hij even naar iets anders, net als het steiltje na de kuilpakken. Sauna heb ik het alternatief gepakt, en verder overal rechtdoor. We hadden dus foutloos gecrosst (1e * L, 3e cross samen) en de tijdfouten (38) waren ingecalculeerd, dus daar had ik geen moeite mee. De 1e 2 wp'en voor het NK zijn binnen, op naar de andere zes Ja

Veel bekenden gezien trouwens, erg gezellig.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:37

Ik ben wel door de sauna gegaan, dat deed die gekke wup dan weer wel!

Mooi Lielle, deze week maar gauw weer even naar Rob dan! Pico heeft precies hetzelfde, beetje machteloos voel je je dan wel in het springen..Gelukkig maakt de cross altijd veel goed he!

Sim, heb je Djin weleens naar haar rug laten kijken? Dat kantelen hoeft niet perse rijtechnisch te zijn natuurlijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:10

Rob kan niet deze week Boos!, ik had hem verkeerd begrepen. Ik bel je nog wel.

Ik denk dat Vosje de sauna wel had gedaan, maar ik heb op sfae gereden, heb mijn wp's nodig.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:29

Ja, das waar, ik khad niets te verliezen.

Misschien dat ik zelf wel even naar Rob ga dan, even weer een fijn gevoel krijgen met wup.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:34

Rob heeft vrijwel geen tijd, ivm hooien, vakantie en Deurne, dus ik ben bang dat je dat niet gaat lukken Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:38

Nee, ik bedoel ook geen les, maar gewoon zelf rijden. Anders was ik naar Ijsselsteyn gegaan, maar dat mag wrs niet meer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:51

Zullen we het hier over Gorssel hebben dames? Knipoog

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:46

Ik ben er net weer. Heb gisteren de cross verkend, viel me best mee (B paarden). Vanochtend weer, saampjes met mijn paps.
Dan mochten we dressuren.. Ging voor mijn gevoel heel ontspannen, heb ff gezellig gekletst na die tijd met de jury. Het commentaar wat hij gaf, was zeker terecht. Had 190 punten, waar ik natuurlijk heel blij mee was. Toen springen, oeh wat vond ik dat spannend, maar wat heb ik toch een lief paard. Had twee balkjes. De eerste was op hindernis 2. Ik ging zelf al veel te vroeg na voren zitten, dom dom. De andere was volgens mij bij hindernis 8. Ach het maakte me ook al weinig uit. Het ging me erom dat hij rondkwam (was mijn 4e officiele parcourtje).. Toen na cross, (mijn hartje deed wel heel veel boem boem boem, was stiekem een beetje zenuwachtig). Hindernis 1 ging top, 2 ook, toen na 3.. Easy. En nou het water, normaal gesproken gaat dat altijd goed, denk dat hij geschrokken was.. Daar had ik dus de nodige weigeringen. Gelukkig ging hij er wel door, ik blij. Ben stiekem snel over de Primagaz tank gesprongen, maar toen moest ik er jammer genoeg uit... Al met al ben ik erg tevreden. Dressuur ging goed, springen zeer tevreden en dan mijn 1e cross.. Is natuurlijk erg spannend. Hij heeft er een hoop van geleerd, same 2 me!! Ik weet zeker dat als de waterbak later was, hij alles had gesprongen. Hij gaf me zo'n goed gevoel, jippie!!! Haha! Op na Vasse....

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:49

Ik heb gisteren ook weer fijn gereden!! Ben blij dat tino op tijd hersteld was en hij was weer goed uitgerust voor zijn crossje!
We waren erg laat (dacht dat ik om 12uur moest rijden, was 11uur Koe ) Snel de cross door gerend.
Toen snel dressuren, erg kort losgereden, wat weinig gewerkt aan mijn stelling en buiging, maar toch maar de ring in.
Vriendje was er van overtuigd dat ik in ring 3 moest rijden!! Eigenwijs loopt ie naar ring 3, terwijl ik al bijna aan mijn proef was begonnen in ring 2 Boos!
Daardoor de proef van een medebokker GVDT verknalt.
Was niet super tevrede over mijn proefje, Simmie moest na mij en zei dat het weer een mooi proefje was (heel lief van simmie!!) ze had ook wel gelijk want ik was 3de punten weet ik niet meer.
Springen tino bewust kort er onder gereden, hij wil nooit wachten, ook in het parcour veel terug gereden. Ziet er niet geweldig uit, maar nu had ik er profijt van in de cross!! Springen kan hij toch wel dus dat maakte niet veel uit, was foutloos.
Vooraf even met simmie gekletst, die me al melde ofdat ik hindernis 21 goed had gezien (greppe;) Bloos .
Ik had besloten goed en netjes rond te rijden. En mooie afstanden te krijgen.
Ook hoorde ik dat er veel stops op het water waren en ik had mezelf overtuigd dat ik tino best eens even een tikje mag geven daar.
Hindernis 1 ging fijn (voor het eerst in mijn hele crosservaring met tino) Dit te danken aan mijn behouden springparcour!De rest ook super fijn het water pakte tino volgens mijn gevoel super aan (ik weet niet of iemand het gezien heeft ???)
Ik heb hem heel erg beloond. De rest ging ook super, behalve dat ik halverwege mijn voorganger inhaalde.
Daar baalde ik van en dacht neej he niet weer netals in Etten Leur.
Was alleen maar met haar bezig en daardoor rot sprong op de twee flinke oxers.
Mezelf overtuigd dat ik haar in ging halen en afgesneden bij hindernis op het weiland (met die witte pakken).
Super over de greppel heen en netjes foutloos gecrossd verder!!
Wel tijdfouten door het niet eerder kunnen inhalen, maar bleef eerste staan dus hoefde niet in protest te gaan (wat de rest wel moest !!)
Dus tino heeft weer een crossje gewonnen, maar buiten dat was ik heel blij met deze fijne wedstrijd.
Hij liet zich weer super rijden!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:23

Mijn korte verslag van Gorssel. (Ben net weer terug van een kort weekendje Boxmeer)
Dressuur ging heel slecht, want de bosjes waren eng. Toch nog 178 punten van die lieve meneer Lachen
Toen springen, met inspringen was ze een beetej bang van mensen die dwars door de hindernis sprongen, maar in het parcours ging het weer fijn en een 0 rondje gereden.
Daarna de cross in en dat ging echt super! Ze heeft nog nooit zo fijn gelopen en ik was foutloos Haha!
Ik heb nu in 3 crossen 5 winstpunten dus gaat wel lekker! Helaas wel iets van 10 sec. te laat. Weet iemand toevallig hoeveelste ik ben geworden? Wij konden niet meer wachten omdat we weg moesten.